Beter laat dan nooit

Started by Sietzezietzevliege, August 21, 2011, 15:46:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sietzezietzevliege

Beter laat dan nooit je eindexamen cadeau mogen uitzoeken. Het budget ligt rond de 12/1400 euries. Mijn snoek/zoutwater outfit is al aan vervanging toe dus dit word het. Mijn eerste keus is gevallen op de Sage Xi3 9"8# met daarop een nautilus fwx of lamson guru. De andere optie is een A. jensen high tide in dezelfde lijnklasse met een daniellson reel. Bij die laatste houd ik geld over en dat gaat naar een nieuw waadjack. Waarschijnlijk de guideline alta. Nou is mijn vraag welke van de twee raden jullie aan als zee/snoek hengel of wellicht andere opties ik hoor t graag want wil wel wat goeds  ;D.

Sietze

Sietzezietzevliege

Quote from: Evert on August 21, 2011, 15:54:02
Ik zou voor de Xi3 gaan, of voor een Loop evotec salt.
Ok evotec salt word hem niet. Vind die handvaten van loop lelijk zowel door de kurk pulp als de hoekige handvaten. Voor de rest niks mis mee. Word dan waarschijnlijk de Xi3. Qau reel ben ik er nog niet helemaal uit de strijd gaat nu tussen de nautilus fwx 7/8 en de lamson guru 3.5. Tips zijn nog steeds welkom ;D

Sieger

Is de z-axis niets Sietze, die worden nu bij rudi heger met behoorlijke korting opgeruimd scheelt weer een halve reel ofzo.... ;)


Sieger

Sietzezietzevliege

Orvis hydros is een hele leuke ook de reels onder dezelfde naam zijn niet zo héél duur. Dan ben ik zonder lijn plus minus evenveel kwijt als de Xi3 alleen al. Is er duidelijk verschil tussen deze 2? Of als je op het strand staat met zo`n ding met een blinddoek om dat het geen verschil maakt? Het gaat nu richting de hydros. Het waadjack word dan een geoff anderson raptor en houd me paps nog wat euries in ze portomonnee ;D.

Sietzezietzevliege

Dan word het een snelle ik ben half jaartje 16 en vis pas 3 jaar met de vlieg en krijg bijna de hele lijn eruit maar zo`n supersnelle is toch een stuk minder vergevingsgezind

Rene V.

Rudi Heger had laatst ook nog de Xi 2 voor 500 euro met de volledige garantie.Heb deze nu 4 jaar en vis er zo goed als ieder weekeinde mee,nog steeds met veel plezier.Betaalde er zelf 675 voor en zou dit zo weer doen.

Succes met je keuze.Rene V.

Sietzezietzevliege

Quote from: Evert on August 21, 2011, 16:58:21
Ik vind de kantige grip van Loop juist wel erg mooi.
Maar ja, gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak.

Heel gelukkig zou ook saai zijn als iedere vliegvisser er exact hetzelfde uit zou zien en zou gebruiken. Denk toch dat het de orvis word met de normale snelle actie. Complete lijn krijg ik ook alleen vanaf een 7# eruit met 8# makkelijk maar met 5je nog niet gelukt. Met een shootinghead is het ook niet zo moeilijk :P.


Sietzezietzevliege

@ speycast nog lijn advies? een drijver en een zinker. Zinker DI-3 of DI-4.