MP4 filmpje

Started by Evert, April 28, 2011, 19:23:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Evert

Weet iemand een programma hoe ik een mp4 filmpje kan bewerken en kan opslaan.
Als ik het doe via windows dan slaat hij het filmpje op in een file die you tube niet herkend.

forel

#1
Evert

misschien is dit wat voor je mp4 filmpjes Corel  VideoStudio pro x4
dit is de website http://www.corel.com/servlet/Satellite/nl/nl/Product/1175714228541#tabview=tab0

ik gebruik deze programma ook voor mijn filmpjes

A{b}r{a}xa{s}

misschien dat het kan met Adobe Premiere Elements ?
gratis een proef versie downloaden en effe uitproberen

harlin

Heb me er niet echt in verdiept maar misschien is dit wat:

Click to enlarge

Xilisoft MP4 Converter 3.1 New

Xilisoft MP4 Converter is a powerful and easy to use MP4 video converter which helps you convert MP4 to MP3, AVI to MP4, MPEG to MP4, WMV to MP4 video easily and fast with simple settings.

No other MP4 video converter like Xilisoft MP4 Converter supports so comprehensive video formats including AVI, MPEG, DivX, MOV, RM, WMV, MP4, 3GP, VOB, VCD, DV, H.264/MPEG-4 AVC, H.264/PSP AVC etc., and so many portable media player (MP4 video player) such as Acrchos Archos AV500, Archos AV700, Archos Gmini402, iriver PMP-100, Creative Zen Vision etc. In addition, the MP4 converter provides a powerful way to convert video and audio file to MP3, AAC, M4A etc.

So easy to use and fast than ever before, just a few clicks to convert MP4 to MP3, AVI to MP4, MPEG to MP4, WMV to MP4 video etc. Download Xilisoft MP4 Converter for free and have a try now!



Download:

http://www.xilisoft.com/downloads/x-mp4-converter.exe

Dit is wel een trial download ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Willem

Mondows Movie Maker, en dan klikken op Filmbestand opslaan. Dan slaat hij het op als AVI-bestand en herkent youtube hem wel ;D

Cornico

Quote from: Willem on April 28, 2011, 21:54:10
Mondows Movie Maker, en dan klikken op Filmbestand opslaan. Dan slaat hij het op als AVI-bestand en herkent youtube hem wel ;D

Hier ook weer een misverstand die tot veel teleurstellingen leidt.
Een AVI kan vanalles zijn.
Avi betekent audio-video-interleave, dwz. een bestandsextensie voor een bestand waarin alleen audio en video zit.
Maar wat bepalend is voor Youtube, een montageprogramma e.d. om zo'n bestand te kunnen lezen is met welke codec die audio en video is gecomprimeerd.
Als dat een avi is met de dv codec heb je gelijk.
Die codec kan elk programma aan, maar als het een avi is met één van de vele divX of xvid codecs dan heb je er niet zoveel aan, behalve dat je kwalitatief bagger hebt.

Hetzelfde geldt overigens ook voor een Mp4.
Is die gecodeerd met een AVC (advanced video codec) of de oude Microsoft Visual Basic codec is dat ook een enorm verschil.

Avi en Mp4 zijn slechts zg. containers, waarin van alles kan zitten, bij een avi alleen video en audio, maar bij een Mp4 ook tekst, afspeelopdrachten, etc.

Moviemaker maakt overigens standaard en in de laatste versies nog uitsluitend wmv video en geen avi's.