Welkom Glibber

Started by Vliegvissers.nl Team, November 27, 2017, 20:34:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Glibber welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Glibber

Hallo mede vliegvis enthousiasten,

ik ben Peter, 60 jaartjes jong en een geboren en getogen Leidenaar.
Nu ik (als het meezit) definitief gestopt ben met werken, heb ik tijd in overvloed om mijn oude liefhebberij weer op te pakken.
Dus alle oude hengelspulletjes eens uitgestald in mijn oude werkkamer (nu dus mijn Mancave  ;))
En als je die oude hengeltjes en reeltjes weer eens in elkaar zet; gaat het tóch weer kriebelen, man dat wil je niet weten!!!
Zodoende een zo goedkoop mogelijk Alibaba WF7F lijntje, op een snel #6 stokkie gezet en met een oude streamer de Aarlanderveense polder in getrokken.
Was wel effe blauwbekken. Maar als je weer staat te zwiepen gaat het bloed vanzelf weer sneller stromen. En ja hoor; ik heb de vliegviskoorst weer te pakken.
Wat voelt dat toch lekker als je zo'n snoekje weer in zijn element terug kan laten glijden. Dat smaakt direct naar meer!!!
(Niet verder vertellen; maar was eigenlijk aan het stropen..... Moet nog achter zo'n Vispas aan. Zo heet dat tegenwoordig, geloof ik.....)
Bij thuiskomst direct mijn oude bindkoffer geïnspecteerd, maar helaas kan ik zo'n 3/4 van de vliegen, streamers, hackles, skins, bucktails, etc de vuilnisbak in kieperen.
Vergaan, verrot, aangevreten.... Jawel, de nabootsingen hadden hier en daar zelfs plaats gemaakt voor levende insecten.
Nu, op zoek naar nieuwe bindmaterialen, kom ik er achter dat er best wel veel veranderd is. Alles is zo'n beet synthetisch tegenwoordig.

In ieder geval,
ik heb mij al nieuw lid aangemeld om mij eerst maar weer eens in te lezen in wat er allemaal is veranderd en wat er tegenwoordig allemaal speelt in the beautiful world of fly fishing.

Tight lines, Peter



Gert

Welkom Peter!
Bij Aarlanderveen heb ik ook regelmatig gevist, maar het is me nooit echt duidelijk geworden welke vergunning je nou nodig hebt om er te vissen. Ik weet wel van de plaatselijke visclub, daarvan kun je een vergunning kopen in het Oude Rechthuis. Maar een VISpas zit daar niet bij. En met die vergunning mocht ik niet overal in de omgeving vissen.
Ik ben benieuwd waar jij precies bent geweest, en welke vergunning daarvoor nodig is. Gaat mij vooral om het water van de molenviergang.

Groet,
Gert

HappyFisherman

Welkom en veel plezier op het forum.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bone F

Welkom, misschien ff rondneuzen bij de Hackleplayers, gelieerd aan de Leidse hv.

Glibber

Bedankt voor de reacties,

@Gert
Sorry, 'k weet niet wat hier gebruikelijk is voor het openbaar delen van stekken, dus heb ik je maar een PM gestuurd.
Een Vispas lijkt mij daar wel op z'n plaats. Dacht ik zo.....

@HappyFisherman
Bedankt, maar denk veel meer plezier te gaan beleven langs de waterkant. Ja toch, niet dan?

@BoneF
Heb de Hackleplayers website eens bekeken. Was in de veronderstelling dat ze het visrecht hadden van een stuk Rode Polder.
Maar kan hier niets over terug vinden. Zoiets zet je toch pontificaal op je site, zou je zeggen....

Heb inmiddels wat nieuw bindmateriaal binnen. Zit dus weer achter m'n vise.
En om er weer een beetje in te komen ben ik gestart met wat simpele EP streamers.
Geinig die EP fibers, Ghost hair en Kristal flash.
Dacht daar m'n snoekhaken (lange Aberdeens) voor te gebruiken.
Maar om de één of andere reden hou ik aardig wat haaksteel over........... :o

Raymond

Welkom Peter, veel plezier op het forum en uiteraard aan de waterkant...  ::welkom::
::wtf::

markpiet

Hallo Peter,

welkom op het forum.

Ik ben zelf lid van de Hackleplayers. Je bent uiteraard van harte welkom. Kijk eens op de site voor het programma zou ik zeggen.

Het visrecht in de rode polder hebben we niet meer. Het staat wel nog steeds aangegeven op de visplanner. Ik heb begrepen dat we dat beëindigd hebben omdat er al zo lang niet meer gebaggerd is dat er nauwelijks meer viel te vissen. Maar dat is allemaal gebeurt voordat ik lid was.

De bind dag in Apeldoorn is zeker een aanrader.

groet,
Mark
groeten van Mark
><((((0>

Gerrit59

Welkom op dit forum Peter.

Gerrit

Gert

Quote from: Glibber on November 29, 2017, 00:50:24
@Gert
Sorry, 'k weet niet wat hier gebruikelijk is voor het openbaar delen van stekken, dus heb ik je maar een PM gestuurd.
Een Vispas lijkt mij daar wel op z'n plaats. Dacht ik zo.....

Je hebt gelijk Peter, alhoewel vliegvissers daar blijkbaar minder moeilijk over doen dan bijvoorbeeld karpervissers heb ik het idee.
Bedankt voor je PM, en zal daar ook op reageren.