FM Matuka Rabbit Zonkers

Started by Troutbuster, November 06, 2017, 15:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders,

We zitten al in 't najaar, en baarsstreamertjes zijn momenteel gemeen goed

Onze stekelige roofridder van het zoete water laat zich momenteel massaal vangen, fel als ze azen op alles wat beweegt



Deze zonkers, gevist aan een Di3 leverde een aantal prachtige baarzen van formaat op afgelopen weekend.

Ook een prima streamer voor grote forel natuurlijk en ik denk dat iedere roofvis wel voor dit patroon zal gaan!!

Gebonden op een Kamasan B800 #6 het kopje is een kunststof "Fish Mask" in de kleinste maat.

Gr

Jan
"Petri Heil"


Chaisedieu


Bert J.

Zeker mooie baars streamertjes!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Rossie69


Troutbuster

Schitterend en toppunt van eenvoud!! ::goodjob::

Gr

Jan
"Petri Heil"


vliegvisFlip

Prachtig! Slechts een vraag rest mij: Op wat voor water dient men deze streamertjes te vissen?

pierre

Zoet, brak en zout.
Ofwel, overal waar (roof-)vissen zwemmen.

Gert

Kijk hier bijvoorbeeld maar eens Flip:

https://www.deroofvisser.com/baars-vissen-beste-stekken

Zitten vast wel wat bruikbare tips tussen waar je de baarzen mag verwachten.

vliegvisFlip


vliegvisFlip

De afgelopen dagen heb ik een aantal streamertjes gebonden, waaronder de hierboven geziene modellen. Hoog tijd om die deze ochtend uit te testen in de grachten van mijn naburige stad. Het werd een ochtend om nooit te vergeten!! ;D ;D  In totaal heb ik een tiental baarzen mogen vangen, de grootste was precies 30 cm en trok mijn 5/6 krom tot in het handvat! Minpuntje was wel dat er een stevige westerwind stond. De huizen boden enige beschutting gelukkig.
Na een paar keer gewisseld te hebben van vlieg en er een verspeeld te hebben, bond ik er een vrij snel zinkende (door flinke loden oogjes) streamer aan, met een overheersend witte kleur. Zo mooi als de vlieg eruit zag om half 10, zo kapot gebeten en verfomfaaid hij was om half 1. :D :D

Waar ik normaal met shadjes hooguit 3 baarsjes zou vangen, en mogelijk ook meerdere shads verspelen, ving ik er vandaag dus veel meer. Opvallend was ook het geringe aantal missers, maar een stuk of 2. Ze zogen dus duidelijk  de vlieg naar binnen, in plaats van staartbijtertjes.

Dit soort dagen wil ik vaker meemaken!!!  ::duim:: ::klappen:: ::klappen::