kyll mei/juni

Started by kilian edeling, March 07, 2016, 12:59:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kilian edeling

Marc ik ben met je eens dat de regels nageleeft moeten worden anders bestaan ze voor geen reden.
En niet alleen een vliegvisser maar elk type visser siert het om de regels na te leven.
Ik bedoelde meer of er andere plekken zijn waar de regels anders zijn.
Daar heb ik dus mijn antwoord op.
Alleen de manier waarop je reageerde vond ik enorm fel en overdreven.
Maar vooral blijven reageren marc.
Een forum is er tenslotte voor iedereen.

Troutbuster

#51
Quote from: goswit on March 09, 2016, 17:38:42
Blijf even doordrammen , Maurice. ???

Dus als je het hele jaar wilt vissen kost dat  , 365  X 15 =  5475,00  harde euro`s,, gesloten tijd er af   ca, 125 dagen =  1875,00 Totaal 
Jaarvergunning  3600,00.[/b] :'( :'( :'(

Gos,

Je kan lid worden bij de vereniging ASV Kronenburg

Kost je € 295,-  (zie Mitgliedschaft)

http://www.asv-kronenburg.de/index.php/ct-menu-item-27

365 dagen vissen kost dan ineens € 0,81 p/dag!!! ;)

Geintje natuurlijk, want wie kan 365 dagen p/jaar vliegvissen in de Kyll??,  8)

Maar kijk maar eens op de site (de moeite waard!!)

Gr

Jan
"Petri Heil"


goswit


Jan ik kan elke dag vissen , maar denk dat ik dan wel een probleem heb . Mag veel maar dit ???????

Zal het een rustig uit zoeken , ziet er wel leuk uit.  Heb trouwens prijs opgevraagd , maar nog niets vernomen.

Gos
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

DocSalmo

Even naast de kwestie, maar ook wel belangrijk voor degenen die regelmatig het stuk van de Kyllburg vissen.

Het weekend van 21-22 mei zal onze club daar vertoeven op de camping voor een clubuitstapje.  Ongeveer 12 vliegvissers, waaronder onze jonge kampioen Giani. Het zal dus redelijk druk zijn op het water.  Ik meld het hier maar even, voor die helden die dat weekend ook van plan waren om die richting uit te gaan.

p.forel

Lekker rustig stukje water echt aanrader dus

goswit

Nou ,als het erg druk is en moet wachten ,  kun je toch mooi een oud Hollands spelletje mensergerjeniet doen, toch. ;D
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Koen

Ik ga met pasen heen. Lekker bibberen savonds :P Hoop dat de rivier een beetje lager wordt. Lijkt er op dat ze het stuwmeer aan het legen zijn. Is al vrij lang constant rond de 80cm. Achjah. Als die maar helder is.

p.forel

Is al tijdje aan het zakken hoor koen.  Is laatste tijd vrijveel regen gevalle ook

Rossie69

lol belgen tegen den olanders

kingfishers kwamen geloof met 43 mensen tot nu toe.

helaas ik ff niet

DocSalmo

Quote from: Rossie69 on March 20, 2016, 01:55:15
lol belgen tegen den olanders

kingfishers kwamen geloof met 43 mensen tot nu toe.

helaas ik ff niet

Zolang ze in de kantine blijven, is er geen probleem  ;D

Wilco

Quote from: DocSalmo on March 21, 2016, 16:27:29
Zolang ze in de kantine blijven, is er geen probleem  ;D
Degene die in de kantine blijven hebben strafcorvee. Moeten afwassen en zo maar dat zijn er nooit meer dan 5 dus dan staan er ruim 35 Kingfishers aan de Kyll

Troutbuster

Quote from: DocSalmo on March 18, 2016, 14:36:01
Even naast de kwestie, maar ook wel belangrijk voor degenen die regelmatig het stuk van de Kyllburg vissen.

Het weekend van 21-22 mei zal onze club daar vertoeven op de camping voor een clubuitstapje.  Ongeveer 12 vliegvissers, waaronder onze jonge kampioen Giani. Het zal dus redelijk druk zijn op het water.  Ik meld het hier maar even, voor die helden die dat weekend ook van plan waren om die richting uit te gaan.

Wij van Lure and Emerger zitten er een week ervoor met 8 man (pinksterweekend)

En we hebben er zin an!!!! 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Verslag volgt uiteraard, en voor wie eerder gaat, "lots of fun en tight lines"

Gr

Jan
"Petri Heil"


Koen

Quote from: p.forel on March 18, 2016, 19:32:28
Is al tijdje aan het zakken hoor koen.  Is laatste tijd vrijveel regen gevalle ook

Ja  het gaat de goeie kant op, echter verwachten ze wel regen komend weekend. Gelukkig het meeste zondag pas, dus wellicht maandag een kort dagje.

JB

Quote from: Rossie69 on March 20, 2016, 01:55:15

kingfishers kwamen geloof met 43 mensen tot nu toe.

helaas ik ff niet

En die komen allemaal in het weekend van 21-22 mei?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Wilco

Quote from: JB on March 21, 2016, 18:29:08
En die komen allemaal in het weekend van 21-22 mei?

Yes

HappyFisherman

50 man kan zat op dat stuk... 🙊🙊
Vliegvissen is bevlogen vissen...

p.forel

Lekker daar blijven dan

wimcobra

Voor de mensen die twijfelen, is zeker bevisbaar. Water is helder. Tegen beter weten in net terug van enkele dagen duitsland. Maandag fliessem gedaan, is snachts nog te koud, nog zo goed als geen insectenleven en bijgevolg ook geen azende vis.  ;)

JB

Eens zien,
Kingfishers met 43 man
Die andere groep met 12 man
En allemaal dat weekend  naar kyllburg?

Want als dan de vaste vissende campinggasten ook nog gaan vissen en wij van Tight lines wilde ook nog met 7 man gaan dat weekend, wordt het wel heel erg druk daar.

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

p.forel

1 voordeel ik wil er nog niet dood gevonden worden dus iedereen graag daar vissen

Koen

Thx kerel! Komt wel goed. Ken het riviertje nu wel een beetje, dus verwacht wel wat te vangen :) De zware nypmhen zitten al in de doos :D

Rossie69

vang ze mannen vrouwen

43 man vd Kingfisher was grapje :)

Gerrit59

Da's de helft van het ledenbestand :)
Had gekund, maar...

Gerrit

JB

Quote from: Koen on March 24, 2016, 18:49:21
Thx kerel! Komt wel goed. Ken het riviertje nu wel een beetje, dus verwacht wel wat te vangen :) De zware nypmhen zitten al in de doos :D

En kwam het goed?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Koen

Quote from: JB on March 28, 2016, 14:22:55
En kwam het goed?

Ja, nou soort van :P heb wel geteld 1 vis gevangen. Vlagzam van dik 30cm. Het was gewoon nog te koud.