RUR MONSCHAU

Started by Dragonfly, January 31, 2016, 17:43:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dragonfly

Klopt het dat er maar vier vergunningen par dag worden uitgegeven?
Ik wil in het voorjaar met mijn twee  zoons  voor het eerst naar Monschau gaan.
Heb al veel gelezen maar in het boekje vliegvisen  in de de eifel staat dat er maar vier vergunningen verleend worden.
Ik ben nog nooit naar Duitsland geweest om te vliegvissen,dus heb geen kennis van de vissen daar .
Misschien kan iemand  mij hier een antwoord op geven.

Raymond

Stel je eerst even hier voor, is wel zo netjes.

Welkom Dragonfly

::wtf::

BV

Welkom Dragonfly.  Valt wel mee in Monchau qua aantal vissers. Heb er op tien maal vissen twee andere vissers gezien..
Als je twijfelt bel je bakkerij oebel even. Maar ik twijfel of ze weten van een daglimiet. neem wel een waadstok want het er spekglad.

Dragonfly

Sorry,had al wat geschreven maar is waarschijnlijk niet goed gegaan.Ben er nog niet zo weg mee.😆
Ik heet Rob en vliegvis ongeveer dertig jaar ook het vliegbinden doe ik zo lang en mijn twee zonen vissen ongeveer van hun 8e jaar(zijn nu 27 en 21).
Ik ben een groot liefhebber  voor de droge vlieg ZONDER WEER HAAK,nat vissen is voor mij een straf dus doe het liever niet.
Vis meestal in de polders waar ik woon en ga al jaren naar de Ardenne,maar de resultaten  worden steeds slechter en heb mijn hoop nu gevestigd  op
De Duitse waters maar weet nog niet precies  waar.het moet een water zijn waar mijn jongens niet moeten prik vissen en de Rolworp nodig hebben.
Het parcours  moet groter zijn dan 3 kilometer.
Mocht er nog vragen zijn mail je maar😎

                        Rob.

BV

Dag Rob,

Welkom.
Als ik je wensen lees kan je Monschau gewoon passeren hoor.
Het zijn maar twee korte leuke stukjes , de rest is in het dorp.

Ik denk dat de Kyll dan beter geschikt is qua grootte.

Raymond

Welkom Rob!  ::duim::

Ik zou inderdaad, als ik je wensen zo lees, ook eens bij de Kyll gaan kijken. Genoeg vis en ook stukken met veel ruimte om te kunnen werpen en vissen.
::wtf::

Herman

Denk er om dat je eerst de staatsvergunning in handen hebt! Het is er wel leuk vissen, maar voor de rust en ruimte wellicht ergens anders naar toe..
Overigens, welkom op t forum!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Dragonfly

Oke,ik zal richting  kyle moeten dus.
Maar dan lees ik weer van Herman dat het weer erg druk is😩😩.
Wordt je ook weer niet vrolijk van😎,dus waar moet je dan nar toe.
Ga nu geen Tsjechië schrijven😊dat is mij wat te 'ver weg'.
Moet wel zeggen dat Ardenne altijd lekker rustig was,maar je wil toch ook lekker vis van normaal voormaat en niet alleen kopvoorn vangen.
Hoe is het vissen in de OUR de grensrivier,is dat wat  of hebben jullie betere plaatsen waar ik naar toe kan gaan.
WAT EEN VRAGEN VOOR IEMAND DIE NET NIEUW IS😆
  Rob

Gert

Sja, als je een makkelijk stuk wil, langer dan 3 km en geen rolworp wil doen en het liefst wel een paar mooie vissen kunt vangen met een droge vlieg moet je niet verwachten dat je daar in je uppie staat natuurlijk...

Ik weet niet of je alle topics over Duitsland al hebt doorgespit op dit forum?

Groet,
Gert

BV

Mijn gouden tip:
Door de week gaan vissen in DL.
Iedereen werken en het water voor jou..

Daarnaast  vind ik het op de stukken rond Malberg   , van Hotel Zur Krone zeer zeer goed te doen, ook in het weekend.
Enkel de maand mei en eind Julli  is wat druk.  April en augustus en september perfect!

maurice

#10
Quote from: Dragonfly on February 02, 2016, 12:02:40
Oke,ik zal richting  kyle moeten dus.
Maar dan lees ik weer van Herman dat het weer erg druk is😩😩.
Wordt je ook weer niet vrolijk van😎,dus waar moet je dan nar toe.
Ga nu geen Tsjechië schrijven😊dat is mij wat te 'ver weg'.
Moet wel zeggen dat Ardenne altijd lekker rustig was,maar je wil toch ook lekker vis van normaal voormaat en niet alleen kopvoorn vangen.
Hoe is het vissen in de OUR de grensrivier,is dat wat  of hebben jullie betere plaatsen waar ik naar toe kan gaan.
WAT EEN VRAGEN VOOR IEMAND DIE NET NIEUW IS😆
  Rob

de Kyll druk??
ja sommige stukken wel ja, kyllburg zelf is een strekke van 8 km sommige stukken kom je echt haast geen ander tegen.
de meest beviste stukken wel zoals voor de camping of voorbij het zwembad.
maar dan hebben we het over nog geen 1200mtr ruimte genoeg.
heb er nu verschillende keren in het hoogseizoen gevist zonder problemen met andere vissers.
daarnaast genoeg uitwijk mogelijkheden voor andere stukken waar je ook haast nooit iemand ziet vissen.

en als je het niet van lang in je bed liggen houd kun je in de vroege morgen ook goed voor de camping terecht en je visjes vangen.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Dragonfly

Ja.ben ik weer.
Is het zo dat je voor de kyll(Kronenburg) traject 1&2 onder 1 vergunning van €13 euro vallen of zijn het twee losse vergunningen dus 2x €13.

maurice

Per strekke 1 vergunning per persoon .
Dus als je traject 1&2 wilt bevissen kost dat idd €26,00 pp.
Als de prijs van de dagkaart daar ook niet verhoogd is.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gert

Quote from: Dragonfly on February 03, 2016, 19:53:28
Ja.ben ik weer.
Is het zo dat je voor de kyll(Kronenburg) traject 1&2 onder 1 vergunning van €13 euro vallen of zijn het twee losse vergunningen dus 2x €13.

Ik weet niet welke 2 trajecten je bedoelt?
Op de website van ASV Kronenburg is sprake van 1 traject van 15 km, en kost 15 Euro per dag.

Joop de Vries

Rur Monchau een paar korte stukjes?
Als je het stukje wil afvissen, zeg maar stroomafwaarts tot voorbij het gemaal, en dan stroomopwaarts vissen ben je toch wel een dagje kwijt. En absoluut vilt onder de waadschoenen. Ik ging afgelopen seizoen daar voor het eerst met de vibram schoen ( met stalen spikes, of hoe heten die dingen) vissen. Ik ben de hele dag bezig geweest om mijn evenwicht te bewaren op dat fijne leisteen terwijl mijn vismaat een aantal mooie mooie forellen ving.
De Rur is tegenwoordig gelukkig echt zoeken naar de forel. Het voorjaar is altijd matig zo is mijn ervaring. Het is een echt zomerriviertje. Het water blijft vrij koud.

Grtz,
Joop

Troutbuster

 ::agree:: Joop!!
De Perlenbachtalsperre zorgt wel voor aanvoer van koud water!!

Rur altijd great fun!! ::duim:: ::rofl::

Gr

Jan

"Petri Heil"


Raymond

Twee seizoenen geleden nog op het stuk stroomafwaarts van Monschau (stroomopwaarts van Hammer) gevist. Het kraakheldere water was toen extreem laag en de visserij was hierdoor erg moeilijk. Verder veel begroeiing en een gladde bodem van lei en vulkaangesteente wat waden niet bepaald gemakkelijk maakt. Ik zou een beginner toch liever de Kyll aanraden.
::wtf::