Gespleten Jungle Cock repareren

Started by Jan Muisers, November 28, 2011, 13:48:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Muisers


Ik heb in een oud artiekel een gemakelijke methode gevonden om gespleten JC ogen te "repareren" . Ik zal proberen m.b.v. enkele foto's dit te verduidelijken.

Deze wil ik repareren.




Ik begin met het terug strijken van de zachte fibers. Hierbij neem ik het oog, de harde fibers, tussen duim en wijsvinger, zonder het oog verder te beschadigen, en strijk de zachte fibers, met de andere hand, naar beneden.





Dan neem ik een smal stukje,gewone, plakband en druk het voorzichtig tegen de ACHTERKANT van het oog, maar zo dat het net blijft zitten. Niet helemaal vast drukken. Zorg daarbij dat je alle fibers, die gespleten zijn, (kan) raken, maar plak de plakband niet te hoog.





Leg alle gespleten fibers, VOORZICHTIG, tegen elkaar aan. Het eenvoudigste kan dit met een pincet. Als dit gelukt is, druk je het oog stevig op de plakband, zodat het geheel blijft zitten.





Wrijf aan de achterkant nu een beetje bindlak, nagellak ed. laat dit goed drogen. Liever niet meer met de vingers aan komen, om te voorkomen dat er lak aan de voorkant van het oog komt.





Als het lukt heb je weer 1 paar respectabele Jungle cock ogen




Succes met knutselen.

Jan.


mrproper

Hier staat ook nog een artikeltje daarover ,maar die zal jij alvast wel hebben denk jan .!

http://www.hatchesmagazine.com/page/march2007/320

Jan Muisers


Yep, zo deed ik het ook. Het probleempje hierbij vond ik echter dat je de slpit (fibers) zo moeilijk, mooi naast elkaar kon krijgen. Met dat stukje plakband gaat dat veeeeeel gemakkelijker. Tenminste dat vind ik.  ;)

mrproper

Het gaat wel een stuk makkelijker vanzelf met 2 handen vrij  :)