Scierra xda 10,6 #8

Started by JohnVis, November 05, 2012, 22:45:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohnVis

Wie heeft er ervaring met deze hengel , ben een beginneling en zou graag willen gaan snoeken met de vliegenhengel.

Sieger

Ken de hengel zelf niet John, maar Scierra is een OEM merk dat zijn producten bij diverse fabrikanten laat maken. Niks mis mee, maar ze wisselen nog al eens van serie etc.

Een #8 hengel is in principe prima om mee te snoeken. De ene zal hem te zwaar vinden, anderen -voor groter water e.d.- zullen hem weer te licht vinden. In Nederland vind ik dat een prima aftma...
Ik vind persoonlijk 10 1/2 voet wel behoorlijk lang. Aan de ene kant is hij behoorlijk zwaar om mee te vissen door de lange hevel die je telkens gooit. Aan de andere kant vind ik dit ook t.o.v. de gemiddelde Nederlandse watertjes waar we over het algemeen snoeken best lang... Zelf heb ik max. een 9 1/2 voet en dat is dan al voor redelijk brede beken, riviertjes etc...

Over het algemeen is het lastig iets zeggen over hengels, die je zelf nog nooit in de handen hebt gehad. Ook advies van mensen die hem wel kennen, kan voor jou persoonlijk weer heel anders uitpakken... Advies is dus eigenlijk... probeer hem eerst een uit met werpen.... en zoek er vooral een passende lijn bij.



Sieger

BV

Belangrijke bijkomende vraag!
Ben je sterk in  je armen en rug?
Indien niet bijzonder hou je het toch echt best bij een 9ft of (9,5ft)

Ook in 9 ft zijn er massa's in zeer interresante prijzen.

JohnVis

Mijn eerste snoek ( 72 cm)  op deze hengel


[attachment deleted by admin]

BV

Goed gedaan man!
Mooie vis.
Krijg je de streamer al wat weg met je hengel?

Gerrit72


Mooie vis, helaas bloed hij als een rund (streamer i/d kieuwboog? :-\)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

gijsie20

Hoop dat zn voorste vinnetje niet gebroken is..ligt er wat vreemd bij. Anders zwemt ie enkel nog rondjes..

JohnVis

Wil even een antwoord geven aan gijsie20 , voorste vinnetje is niet gebroken , en aan gerrit72 , de streamer zat vooraan in de bek,het valt wel mee met het bloed, weet niet waar dat vandaan komt?
Aan BV , als je alleen maar met een #5/6 hebt gevist met een hengel die +/- 30 jaar oud is en een dikkere pook dan de #8 ,dan moet ik zeggen dat het aardig lukt, ik kan nu ook niet zeggen dat het zwaar is.

gijsie20

Excuus. Ik vond het vinnetje er een beetje vreemd bij liggen vandaar mijn reactie.

Gerrit72



Op youtube staan ook veel filmpjes met snoeken waarbij het bloed uit het kieuwdeksel loopt.

Heb zelf ook vaak gehad dat de streamerhaak achter een kieuwboog vastzit. De kans op bloeden is dan erg groot. Is een probleem waar denk ik niet zoveel aan te doen is (een streamer spoelt bij een aanval v/d snoek makkelijk mee naar achteren in de bek).
Het is alleen zo'n rotgezicht :(. In het verleden werd wel eens beweert dat zo'n snoek ten dode is opgeschreven  ??? ik weet niet of dat zo'n vaart loopt. Op zich wel een mooi topic onderwerp.
The only difference between men and boys is the price of their toys.