A&M zinklijnen

Started by merijn1982, February 17, 2014, 09:46:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Ik zit te denken om een intermediate voor me snoekuitrusting er bij te kopen. Zal ' m niet heel veel gebruiken. Maar maakt het boeltje wel compleet voor de verschillende omstandigheden die je tegen kunt komen..

nou wil ik een A&M lijn daarvoor aanschaffen maar na het lezen van het lijnen topic twijfel ik een btje. Las daar dat de zinklijnen van hun blijven drijven??

Zijn er meerdere ervaringen hiermee? Of mensen die dit totaal niet hebbem en de zinklijnen ( intermediate ) lijnen hebben en dil tevreden zijn??

Ben benieuwd!
Tight lines!!

HappyFisherman

Stuur de heren van A&M zelf ff een mail met je wensen. Krijg je snel een eerlijk antwoord van een van de heren.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Heintje Davids

Zou er niet heel ingewikkeld over doen. Voor het geld dat ze daar kosten kun je best een heel klein risico lopen. En mocht je onverhoeds een slecht exemplaar treffen dan lossen ze dat vast naar tevredenheid op.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

merijn1982

Ok, dan zal ik er eerdaags een bestellen. Service is idd dik in orde bij ze dus daar maak ik me ook totaal niet druk om
Tight lines!!

Koen

Ik heb 2 zinklijnen van ze een 3 en een 6 ips. Opzich zinkt ie wel alleen het duurt erg lang voordat hij door de wateroppervlak heen zakt. Dit wordt wel wat beter als je een uurtje of wat bezig bent maar dat is wel elke keer opnieuw.  Moet wel zeggen dat ze wel lekker gooien. Maargoed een zink lijn moet zinken natuurlijk

Koen

Ik heb ze voor een 6 trouwens.

merijn1982

Thanks voor de info koen! Heb je ze al een keer gereinigd??
Tight lines!!

Koen

Een paar keer maar dat hielp niet.

Hilco de Visser

ik heb vorig jaar zinklijn van A&M gekocht en die zonk helemaal niet .
Gewoon terug sturen was het advies.
Daarna hebben ze een tijdje geen zinklijnen gehad .

Nu ze er weer wel zijn moeten ze het goed doen.
maar als iets niet werkt kan je het gewoon terug sturen , dat is een gerust stellend idee.

is een zink tip niet veel lekkerder met snoeken? ( als dan niet los of als laatste 5 meter)

merijn1982

Dan zou het idd beter moeten zijn ja hilco. Ga het beleven:-)

maar waarom een zinktip? Wat zou het voordeel zijn tegenover een intermidiate?? Ik denk juist dat een sinktip nadelig zal zijn omdat de lijn als het ware in een boog ligt naar beneden waardoor er minder direct contact is en dus grotere kans op missers. Maar dat is mijn gedachte erbij..
Tight lines!!

W3stland

Heb net als hilco vorig jaar zo'n lijn gekocht en met een lichte streamer blijft ie drijven, gooi je er echter een snoekstreamer wil hij wel degelijk zinken... Maar ze zijn er uit geweest en nu dus weer erin, dus wie weet zijn ze vernieuwd.. Vraag t ze zou ik zeggen..
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Maxxy

gebruik zelf een #6 zinklijn van A&M.
dreef de eerste keer in de volglijn, maar daarna nooit meer last gehad, zinkt volledig af.

en mocht hij als nog gaan drijven, gewoon als je net aankomt bij het water ff de reel/lijn onderdompelen in het water!

::goodjob::

merijn1982

Bedankt voor de info. Zoals ik al aangaf ga ik 'm eerdaags bestellen en zal ik het gaan beleven.mocht het dan niet goed zijn kom ik er echt wel uit met de heren van A&M. Daarvoor is hun service prima! Was vooral benieuwd naar wat ervaringen. Die heb ik gekregen waarvoor dank:-) zodra il de lijn jeb zal ik ook even laten weten hoe of wat
Tight lines!!

Twan

Ik heb daar ook een zinklijn (6ips) besteld. Na een halve dag Oostvoorne is deze opgeborgen en nooit meer tevoorschijn gekomen. Deze lijn zonk totaal niet.  ::rofl::

merijn1982

Twan heb je contact met a&m er over gehad? En zo ja wat heb je voor oplossing gekregen??
Tight lines!!

MarcelN

Een doosje loodjes begreep ik, van die opknijp dingen, 't zal best werken ::)

Hilco de Visser

tuurlijk werkt dat  om de 15 cm 1 loodhageltje opknijpen hahahahahhahaha.

als je niks zegt kunnen ze er ook niks aan doen ........

Gert

Quote from: merijn1982 on February 17, 2014, 17:35:59
Dan zou het idd beter moeten zijn ja hilco. Ga het beleven:-)

maar waarom een zinktip? Wat zou het voordeel zijn tegenover een intermidiate?? Ik denk juist dat een sinktip nadelig zal zijn omdat de lijn als het ware in een boog ligt naar beneden waardoor er minder direct contact is en dus grotere kans op missers. Maar dat is mijn gedachte erbij..

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij ligt een volledig zinkende lijn ook in een boog, tenzij je 'm goed strak houdt. En dat doe je ook niet bij langzaam binnenstrippen van je streamer.

Groet,
Gert

golddigger

Ik heb een S.A. high speed high-d lijn
Deze drijft ook gewoon de eerste worp op het OVM
Pas na 2a3 worpen zinkt hij direkt zonder aan het wateroppervlak te plakken
De lijn is al zeker 8 jaar oud
Perry

merijn1982

Misschien iets maar nooit zo erg als een zinktip gert...
Tight lines!!

Rene V.

Scientific Anglers streamer express,zinkt als een baksteen,nooit last van gehad van drijvende zinklijnen.

Groet Rene V.

BV

Airflo Delta 7 IPS , ligt 1/100 van een seconde op het water en dan DOWN

Twan

Quote from: merijn1982 on February 18, 2014, 22:19:34
Twan heb je contact met a&m er over gehad? En zo ja wat heb je voor oplossing gekregen??

Ik heb hierover geen contact gehad met A&M. Voor die 12 of 13 euro dacht ik, ik bestel maar een nieuwe lijn. Ik heb in plaats daarvan de Orvis Hydros 3D Depth Charge Sink Tip gehaald en die bevalt goed.

Troutbuster

Klopt Bart,

Airflo heeft sowieso erg goede (zink) lijnen!!

Ik, en intussen ook mijn vismaten) gebruiken steevast de Airflo Sixth Sense Di5

Zinkt als een baksteen en door de Power Core is iedere aanbeet direct super goed voelbaar!!

Ik vis ook vaak met een sinktip (#7) van A&M en ook deze voldoet erg goed

De tip zinkt prima, werp eigenschappen eveneens OK !!

Over de manier van vissen, wel dan niet sink tip, full sink of intermediate, is een totaal andere discussie (wel een interessante trouwens) en is hier een beetje off topic!

Gr

Jan
"Petri Heil"