mijn eerste bellyboot ervaring

Started by ben, November 09, 2015, 14:07:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ben

Nou , na mijn bellyboot 3 jaar half opgepomt in de garage laten liggen, zou het gaan gebeuren, ik had me gemeld bij een groepje bellyboot vliegvissers onder leiding van Edwin Kerssies, je weet wel die van DYCKERS . We melden ons om 9 uur in zijn winkel bij WEZEP. Er hadden zich ongeveer 30 man voor dit evenement gemeld, tjonge jonge, wat een volk, na koffie en een korte instruktie gingen we met zijn allen naar 1 van de randmeren, waar we de boot gingen klaarmaken om het water in te stappen, zo dit zou de eerste sessie worden, het instappen ging moeizaam, je kan in het water alleen maar achteruit bewegen, maar goed ik ging als laatste het water op, en dat peddelen is gelijk een beste conditie training, we lagen met zijn allen ver uit elkaar en aan de westelijke kant werden bij mekaar zo'n 12 tot 14 mooie snoeken gevangen, en 1 visser brak zijn PR met een Snoek van 95 cm. Zelf zat ik natuurlijk aan de Oostelijke kant, ik heb 1 duidelijke aanbeet gevoeld, om half 1 werd het tijd voor koffie en broodjes, super goed verzorgd,
Na de middagpauze gingen we in 4 groepen naar verschillende wateren, ik sloot me aan bij de symphatieke Belg KIM, we gingen met 6 man naar een zijarm van de IJSSEL, daar weer het water in en het varen ging steeds makkelijker, op een mooi plekje ving ik een Snoekje van 77 cm mooi toch en de eerste keer gelijk niet geblankt, YES, om ongeveer 5 uur half 6 keerden we terug naar de winkel van Edwin, het werd al snel donker, Biertjes en een prima uitgebreide rijsttafel maakte het feest compleet, Totaal zijn er zo'n 20 snoeken gevangen toch een redelijk resultaat ondanks de weers verandering,
Edwin en begeleiders, Hartstikke bedankt!!!


sjoerd

Mooi Ben,
idd leuk dat je de eerste snoeksessie met de BB  al gevangen hebt. Smaakt naar meer natuurlijk!

HappyFisherman

Mooi dat het een geslaagde dag was.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Herman

Als ik geweten had dat je de 2e sessie ging vangen had ik je nooooit geholpen de boot op te pompen haha
Zoals ik zaterdag al zei: gefeliciteerd met je eerste vangst... dus gelijk n pr vanuit de bb!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Arno

mooi dat je wat gevangen hebt Ben
Maar in de bellyboot terwijl je zelf zo'n mooi boot hebt die is toch een stukje comfortabeler.
;D ;D ;) ;) ;)

merijn1982

Was een geslaagde dag al was het taai. Mooi dat het je zo goed is bevallen en je toch een snoek hebt weten te pakken! Ik moest het doen zonder ook maar 1 aanbeet:-)
Tight lines!!