Hhhhh... eindelijk weer eens

Started by Troutbuster, March 30, 2014, 18:43:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Na een paar visloze weekenden (sponsor verplichtingen in Roosendaal, Gent en op de Visma Ahoy) eindelijk weer eens met een paar gelijkgestemde vismakkers een paar uurtjes Wranghe gedaan

Heerlijk zacht voorjaarsweer natuurlijk maar de vangsten vielen niet mee!!

Uiteindelijk had vaste vismaat Christof er 3, Hans "Mattie" eentje (moest vroeg weg) en ik pakte mijn 4e in het "eindsignaal" (geintje natuurlijk!!) op een Cats Whisker
Alle overige forellen "vielen voor een buzzer setup zowel bij Chris als bij mij

Op de terugweg van de stek "het Strandje" richting de "Zuudkant" kwamen we Tommeke "Nootjez" tegen die zojuist zijn BB in stelling had gebracht voor een lekker middagje Wranghe
John "Jolp" was de hele ochtend al aan het genieten in zijn BB van het heerlijke voorjaarszonnetje op de Wranghe en had al een paar vissen te grazen genomen!

Net na twaalven weer huiswaarts gegaan en op de terugweg langs de Oesterdam, vol verbazing en met open mond de staartenzwaaiende Brasems aanschouwd!!
"Nu al" riepen Chris en ik in koor.... en keken elkaar veelbetekenend aan!! :) :) :) :) :)

De "Flats van Tholen" zijn de komende tijd voor ons niet meer veilig natuurlijk!!

Berichten volgen ;) 8)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Nootjez

Wat een prachtige dag op de Wranghe vandaag!
Begon met de buzzer, na 2 minuten ging er al een vol voor men beetverklikker (zonder haak).
Na de aanwijzingen van JOLP overgeschakeld op de streamer + blob, kon al snel enkele visjes landen

Zo rond 13u30 kwam de zon er volop door en werd het helemaal windstil, wat volgde was een gek uurtje met overal stijgende vissen!
kon er 4 vangen op een wit droog vliegje haakmaat 16, waaronder een mooie vijftiger! Een andere ging los door de tip van 16/100e :( Ik verspeelde nog meer vissen dan dat ik kon vangen.
Echt wel leuk vissen als je niet weet welke je eerst moet aanwerpen.

nadien nog enkele gevangen op een zwart streamertje.

Denk dat ik snel weer in 's gravenpolder sta!   8)


Nootjez

Er was ook nog één vis die ik meer dan 30 keer heb zien stijgen op dezelfde plaats, vlak naast het bellyboat haventje op een metertje van de kant.
Meer dan 10 verschillende droge vliegen gingen aan de leader zonder succes. Hij aasde op heel kleine muggen.

Een andere visser (Rob) probeerde het nog na mij, ook zonder succes.
Ik krijg em nog wel te pakken!

Christof van den Berge

Heerlijk ochtendje gevist inderdaad!

Tom ook lekker gevangen zeg, prachtig op de droge vlieg!

Vanmorgen vroeg kreeg ik ook al vrij snel een aanbeet op mijn verklikker, helaas zat er deze keer bij mij ook geen haak in!


Komende weken helaas geen Wranghe voor mij/ons..........
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Troutbuster

Lekker gevist Tom!! ::goodjob::

Ik heb ook nog ff met de droge vlieg gevist echter stegen ze toen niet of nauwelijks

We merkten wel dat de wind idd die middag volledig wegviel

Mooi toch, forel op droog!!??

Gr

Jan
"Petri Heil"


Nootjez

ja zeer mooi, zeker als er dan telkens nog een paar acrobatische sprongen op volgen  8)

Nootjez

Morgen tussen 14u30 en 20 uur nog maar eens gaan kijken.
Heb nog een half dagje verlof kunnen scoren  :D