beginner voorstellen en wat vragen

Started by thaFly, September 18, 2011, 20:24:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

thaFly

hallo

ben hans 27 jaar komt uit almelo.
vis al een aantal jaren op forellen met de werphengel. Maar zou nu eens graag beginnen met vliegvissen
hoofdzakelijk forel. Heb al wat rond gelezen en gevraagt maar kom er toch niet helemaal uit
dus mischien kunnen jullie mij wat hulp bieden ???
heb deze set gezien op ebay:
http://cgi.ebay.nl/NEW-SAGE-VANTAGE-490-4WT-FLY-ROD-OUTFIT-FREE-SHIPPING-/290357171298?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item439aa2d462

is dit wat om mee te beginnen of zijn er  betere sets ? mischien toch beter wat bij de hengelsportzaak halen in NL??.

grt Hans

harlin

Het is allicht beter als een starterset van 40-60 €.
Maar het gevoel van werpen/zwiepen met een hengel kan erg persoonlijk zijn.
Misschien heb je hier wat aan:  Beginners vragen: Hengels

O ja, welkom hier
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

maurice

Hans, als eerste natuurlijk welkom.

ik heb graag eerst de hengel in de hand voor dat ik hem koop.
ga eens kijken in Zwolle bij Dyckers of bij Frank in Oldenzaal.
een hengel moet je passen!!!!
::bbq:: ::proost:: ::proost::

thaFly

bedankt voor de reacties  ;D
ik zal van de week eens is gaan kijken bij een winkel.

hans

weerwolf

Vos heeft ook wel wat hengels staan, maar is niet echt een vliegviszaak. In hengelo zit er ook nog 1 met veel meer keuze maar kan ff niet op de naam van de zaak komen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Van Benthum in Oldenzaal heeft ook een behoorlijke collectie....


Sieger

maurice

van der Kolk in Enschede ook.

weerwolf, Hengelo? wie wat waar?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Wilco

Hengelsport Arnhem in Deventer  :):)

Rossie69

haha Maurice en handen :)

maar als je Maurice lief aan kijkt kan die je wel verder helpen denk ik we ons samen enz hahahha

vliegvisgek

de vantage is om te beginnen een prima hengel strak en betaalbaar voor zo,n set niks mis mee maar persoonlijk zou ik eerst gewoon 2de hands setje kopen straks vind je vliegvissen niks

en mocht je wel nieuwe set willen kopen de nederlandse winkels helpen je wel netjes op weg als je zegt wat je wilt besteden zal het vast goed komen succes


vr gr vliegvisgek ;D

Koen

let wel op dat je kans hebt dat er nog 20% invoerkosten overheen komen als je spullen uit de States besteld.

vliegvisgek

moet ook wel amerika heeft al zo veel schuld moet wat worden terug verdiend aan de buitenlanders he,
onder de 50 dollar geen invoer daar boven 20% en nog wat kleine kosten maar ja vaak is het dan nog goedkoper  :)

Plantje

Ziet er op zich uit als een net setje hoor!

Je kunt natuurlijk ook altijd bij Fly & Spin in Zwolle gaan kijken. In mijn ervaring wel een prettige winkel.

Ik ben er van overtuigd, dat je vliegvissen zult zien als een mooie tak van sport! Daar in de buurt van Almelo zijn ook talloze mooie beken waar je schitterend op voorn, baars, snoek enz enz kunt vissen! Veel plezier ermee!

Jan Bruins

Beste Hans,

ik zou eerst eens leren werpen !!
Een hengel is inderdaad een persoonlijk iets, maar hoe kun je dat nou beoordelen als je niet kunt werpen?
Ik was pas na een paar jaar in staat om een hengel een klein beetje te beoordelen en je moet natuurlijk ook uitvogelen waar JOUW voorkeur
ligt, een snelle hengel of een zachte.
Kortste klap: wordt lid van een Vliegvisvereniging en neem werplessen, daar hebben ze ook vaak hengels liggen die je tijdens
het lessen kunt lenen. Misschien kun je dan van andere clubleden eens een hengel proberen om zo tot een betere beoordeling te komen.
Als je tenslotte eentje gaat kopen ga dan naar een goede speciaalzaak, er zijn er al een aantal genoemd.

Veel succes,   Jan
I don't drink water, fish f*ck in it...