simms "service"

Started by Bone F, October 03, 2011, 20:24:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Ik ben sinds een aantal jaren in het bezit van een Simms Freestone waadpak. Een aantal keren had ik pech en moest ik en klein gaatje/prikje plakken, geen probleem. Nu was er een lek op de naad en dat viel mogelijk nog onder garantie. Het pak werd opgestuurd en als reactie kwam dat het pak zoveel schimmelplekjes bevatte dat het als afgeschreven moest worden beschouwd. De naad werd ook niet gerepareerd en.. moeten wij het weggooien of doe je het zelf.............. Het pak werd geretourneerd naar Martin's hengelsport die eea prima geregeld heeft, aan hen lag het dus niet. Plakken heb ik zelf gedaan met een door M.H. verstrekt plaksetje. En de schimmel? Heel eenvoudig opgelost. Even binnenste buiten keren, inspuiten met een antischimmel middel van HG, 1 minuutje laten inwerken en neutraliseren met azijn en flink schoon spuiten met water.. Geen schimmeltje meer te zien. Ik weet niet wat de invloed op termijn is maar bij het eerst volgende gebruik was het pak prima dicht.
Schimmel is wel slecht voor je pak omdat het een levend organisme is dat dus voortwoekerd, zo werd mij verteld.

HappyFisherman

Die schimmels kunnen alleen teren op organisch materiaal, niet meer zweten in je pak is dus de enige optie ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

zuur trekt toch ook schimmels aan.

en niet alleen in december ja

Rossie69

nee hier ook niet.

maarja als ik een  ::scheet:: laat dan zijn die schimmels natuurlijk ook meestal direct gedood.


Rossie69

kan maar zo Rob.
dan rollen ze wel raar bij jou l;)

sebastiaan

Lekken in het kruis?
Gebruik je het pak in een belly boat?
Dat is volgens mij doodsoorzaak nummer één voor waadpakken tegenwoordig.

Bas

Bone F


Ik droogde hem ook altijd binnenste buiten en vervolgens hing ik 'm dubbel gevouwen weg misschien dat dat de fout was.  Deze gaat nu op de reservebank en maar 's kijken naar iets nieuws. Iemand nog een goeie tip. Greys vind ik er goed uitzien maar ik  hoor ook goeie berichten over Vision.
Werkt zo'n rits eigenlijk of moet je daar  half men/half horse voor zijn.

Twan

Quote from: Bone F on October 03, 2011, 20:24:38
En de schimmel? Heel eenvoudig opgelost. Even binnenste buiten keren, inspuiten met een antischimmel middel van HG, 1 minuutje laten inwerken en neutraliseren met azijn en flink schoon spuiten met water.. Geen schimmeltje meer te zien. Ik weet niet wat de invloed op termijn is maar bij het eerst volgende gebruik was het pak prima dicht.
Schimmel is wel slecht voor je pak omdat het een levend organisme is dat dus voortwoekerd, zo werd mij verteld.

Bedankt voor deze tip. ik heb het ook geprobeerd hij hangt nu te drogen. Ik hoop dat het helpt!