Organza nimf

Started by Beertje, December 22, 2014, 22:13:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Organza nimf. Deze gebruik ik veel in de zomer.



If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit59

Da's weer eens wat anders Beertje. Leuke nimf!
Wat voor bodymateriaal is het?

Gerrit

Beertje

#2
Dit is het Gerrit. Tekoop bij de action. Wel opletten dat je de goeie koopt, er liggen n.l. meer soorten lint.

Bind wijze: Van een stuk lint één v/d afwerkkanten wegknippen, met een dubbingnaald de langsdraden er uit pulken/trekken.Je hebt nu een streng met dwarsdraadjes. Nimf haakje #16, binddraad op zetten (kleur naar keus) van het lint aan een einde de dwarsdraden schuin weg knippen.Dit achter bovenop de haaksteel inbinden zodanig dat de draden naar achteren wijzen.Nu een stukje sierraden elastiek(je kunt het beste dat van de Xenos kopen dat is wat dunner) inbinden op de zelfde plek, en 2/3 haaksteel naarvoren wikkelen en vastzetten.Nu het lint tussen de slagen van het elastiek wikkelen en ook vast zetten.de thorax kun je van een dubbing naar keuze maken.Ik heb spectra dubbing gebruikt maar een pauw fiber wil ook.

succes.





If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

wouter veuger

leuk nimfje beertje! zit daar nog iets van verzwaring onder ?

HappyFisherman

Als je dat lint schuin afknipt heb je direct een mooie taper in je lijfje.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

@Wouter, Nee er zit geen verzwaring onder.Dit soort nimfjes gebruik ik in vrij ondiep water en in de zomer komen ze hem wel halen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

wouter veuger

ok,dank je.

idd leuk vissen met zon onverzwaard nimfje vlak onder het oppervlak,soms willen ze hem snel gevist hebben,en duiken ze er als echte rovertjes op he? ,mooi man.

Gerrit59

Da's uitgebreide info Beertje. Dank je!
Ik zal eens kijken, heb in het recente verleden ook wel vergelijkbaar spul van de Action meegenomen.

Gerrit

FSCHAMP

 ::goodjob:: beertje, schitterend nimfje.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Beertje

@Fschamp, Dank je , ik heb ze nu gemaakt met rood elastiek, zwart organza en thorax van rood sealfur.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.