Denemarken half April

Started by Dre, February 16, 2017, 18:30:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dre

Wij willen voor een lang weekend er even tussenuit. Ieder jaar pakken we op deze manier een paar keer de Ardennen of de Eifel mee.
Dit keer willen we het op een andere boeg gooien en naar Denemarken. Zelf ben ik daar 1 keer eerder geweest en dat was qua vangsten geen succes.
Reden volgens ervaren vissers die ik toen tegen het lijf liep; " ze zaten er op dat moment gewoon niet"  Dit was in Zuid Denemarken , halverwege Mei, op het schiereiland Als.

Nu we de beslissing hebben genomen naar Denemarken te gaan rijst de vraag wat gaan we doen.....
Kan iemand mij vanuit zijn / haar eigen ervaring wat tips geven? Waar hebben wij de beste kansen op forel?
Ik lees voornamelijk over de Zeeforel , maar heeft Denemarken ook geen leuke rivieren waar het halverwege April leuk vissen is?

Scaramouche

Ik heb daar ook al eens naar gekeken, dit is wel een aardige pagina om door te lezen:
http://www.flyfishinggazette.com/html/scandinavia/scandinavia_dk_river.htm
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

weerwolf

ik ga begin maart dan is er http://www.flyfestival.dk/en/ mooie combi van ff beurs bezoeken en vissen

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

MarcelN

Voor de zeeforel zou ik er nooit naar toe gaan, dan weet je nog niet hoeveel er hier rondzwemmen ;D
Afgelopen zomer stond ik hier aan het strand tussen zeker 40 grote forellen :o en nu maar hopen dat die ontsnapte 'steelheads' hierheen komen :P

Beertje

Marceln, heb je er op gevist, en hoe?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Arno

117 stekkenboek van funen daar staat veel info waar je in welke tijd en met welke wind goed vis kunt vangen
en anders you tube sea trough battle on fun intikken heb je er gelijk een beeld bij ze geven soms nog aan hoe je er
naar toe kunt rijden,

gr arno

Rossie69

MarcelN is dat dan deze maand of helemaal niet vissen daar in Denemarken ?