"Voorjaars"snoeken

Started by sjoerd, January 25, 2016, 21:13:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Het leek wel voorjaar vandaag met een lekker zonnetje en temperaturen van rond de 14 graden celcius. Kortom: mooi weer voor het grote water met de BB.
Het water zelf was eerst een graadje of 6 later in de middag op de windzijde was het 4 graden. maar koud heb ik het niet gehad, eerder warm. Overvliegende ganzen, duikende aalscholvers en futen, zelfs een zeldzame roerdomp vliegt laag over!
De eerste uren geen enkele actie maar later op de middag dan toch ineens weer die aanbeet en een kromme hengel.

De eerste snoek was gehaakt, een mooie 87 er.
Tijd om even lekker een broodje te eten en een bakje koffie, Dat smaakt zo buiten in de natuur nog lekkerder lijkt het. Maar dan moet er weer gevist worden.
Een half uurtje later weer een aanbeet en na de aanslag, een lange run, de vis komt naar de oppervlakte en helaas... los.
Toch dat plekje waar ik hem had gehaakt, op een metertje of 4 diepte, enkele keren uitvissen en ja hoor bingo! Of het dezelfde vis is geweest? Dat weet ik niet maar deze bleef wel hangen.

Mooi getekende snoekdame
Nadat ik nog een bese beuk heb gevoeld maar niet heb gehaakt, wordt het langzamerhand tijd om de auto weer op te zoeken.
De wind is inmiddels behoorlijk komen opzetten en ik moet tegen de wind in terugpeddelen. Ik besluit om bovenwinds van de geparkeerde auto te "landen". Een goede zet want midden op het water krijg ik weer een aanbeet en deze vis is groot. Ze trekt de 9 hengel in een behoorlijke boog.


Ik schat de vis op een meter en dat blijkt na meten exact de lengte te zijn. Wat zijn ze lekker dik , zeg maar moddervet in dit jaargetijde.

Laat nu net de batterij van de camera leeg zijn, grr. Gelukkig kan een passant met mijn gsm nog wat plaatjes schieten.
Lekker rozig van het buiten"spelen"zit ik nu achter de laptop . Het was een zeldzaam mooi middagje zo in het voorjaarszonnetje.



HappyFisherman

Ik heb vandaag ook verschillende keren verlekkerd naar buiten gekeken op het werk... Wat een grote snoek die laatste 👍🏻
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

 :D Mooie beesten Sjoerd.... Vandaag afspraken in polderland, maar jammer genoeg geen hengel achterin gegooid... Denk dat ik mijn standaard uitrusting toch maar ga aanpassen....  ::)


Sieger

Gerrit59

Oei, wat verras je ons weer met knappe dames Sjoerd!
Zo te zien konden ze je kerstglitter niet weerstaan.

Gerrit

maurice

Mooie beesten  ::goodjob::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Jan Damman

#5
Stuk voor stuk mooie snoeken Sjoerd, goeie dag geweest en niet alleen vanwege het weer. ::duim::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Bone F

Schitterend Sjoerd en dat allemaal op kerstversiering!

sjoerd

Quote from: Bone F on January 26, 2016, 12:20:12
Schitterend Sjoerd en dat allemaal op kerstversiering!

Ja dat glittermateriaal doet het zo fantastisch mooi in het water, dat houden we er maar in!!

Gerrit59

Inderdaad Sjoerd, simpel 'streamerhair' in combinatie met kerstglitter doet het uitstekend.

Gerrit

Beest

Weer mooie vissen Sjoerd nu deze streamer maar niet kwijt raken

Bone F

Wat ik  nog ff wilde vragen Sjoerd, traceer je ze eerst met je fishfinder of zijn de visplekken willekeurig. Het "geheim van de smid" hoef ik natuurlijk niet te weten ;D
Ik ken ook iemand die ze zelfs van 10m. diepte haalt.

Roel

Mooie vangsten Sjoerd!  ::goodjob::

wouter veuger

Mooie vissen sjoerd, en her was er inderdaad wel een heerlijk weertje voor[emoji274]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sjoerd

Quote from: Bone F on January 26, 2016, 22:46:36
Wat ik  nog ff wilde vragen Sjoerd, traceer je ze eerst met je fishfinder of zijn de visplekken willekeurig. Het "geheim van de smid" hoef ik natuurlijk niet te weten ;D
Ik ken ook iemand die ze zelfs van 10m. diepte haalt.

Nou Frans, geheimen heb ik niet hoor. Ik moet mijn dieptemeter/annex fishfinder nog steeds beter leren begrijpen. Soms zie je allerlei strepen en dergelijke. Of dat vis is weet je dan niet en wat voor vissen het zijn dat weet je al helemaal niet.
Deze middag bijv, heb ik geen enkele streep of mogelijke school aasvisjes gezien. Wel zie je heel mooi de diepten en dat is wel belangrijk. Ik bedoel als je ondiep zit te vissen en je weet niet dat het er zeg maar 6 meter diep is, ja dan vis je wellicht voor joker(er even vanuitgaande dat de snoek diep zwemt.) Taluds kun je goed zien en verder moet je de visnamige plekken goed afvissen.
En je moet uren maken. De laatste paar keren op groot water heb ik ook geblankt maar dat hoort er ook bij.
Des te groter is je voldoening als ze wel los zijn en je een of meerdere vangt.

Bone F

Voor jou is het dus ook soms/regelmatig een loterijtje. Je zou op die taluds toch ook snoekbaars verwachten. Als de wind weer wat gaat liggen maar eens groter water op zoeken. Geeft zo'n snoek uit diep water ook meer sport dan een polder snoek?

sjoerd

#17
Quote from: Bone F on January 27, 2016, 20:42:01
Voor jou is het dus ook soms/regelmatig een loterijtje. Je zou op die taluds toch ook snoekbaars verwachten. Als de wind weer wat gaat liggen maar eens groter water op zoeken. Geeft zo'n snoek uit diep water ook meer sport dan een polder snoek?

Er zal zeker snoekbaars en baars liggen op die taluds. Soms krijg je een harde aanbeet maar hangt er niks. Dat kan een baars of snoekbaars zijn die  dan wel de streamer pakt maar omdat die vaak de prooi van achteren pakt, niet de haak in de bek heeft. Ik ga daarvoor geen extra haak monteren.
Of diepwatersnoek sterker is dan een poldersnoek? Ze vechten behoorlijk en hebben alle ruimte om de diepte weer op te zoeken. Vis je op water waar riviersnoek intrekt dan heb je echt beresterke vissen.Ze treken echt je hele hengeltop onder water, Geen houden aan!

Bone F

Nou mooie info ik hoop dat het me ook een keer lukt!

Michael

Mooi verhaal Sjoerd! En prachtige snoeken.

Gerrit72


Mooi avontuur en geweldige snoeken Sjoerd!
The only difference between men and boys is the price of their toys.