Het snoekseizoen is begonnen!!

Started by sjoerd, October 26, 2015, 21:49:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Vanmiddag met de BB het grote water op. Het leek wel lenteweer met het zonnetje in het gezicht. Niet echt snoekweer. Maarja als je thuisblijft vang je zeker niks.
Ik beviste een ongeveer 4 meter diep water. Het eerste uur geen enkele aanbeet ondanks mooie oneffenheden van de bodem, die op het scherm zichtbaar waren. De dieptemeter nouja, de diepte en structuur zie ik goed maar vissen??? Ja je ziet soms van alles en met met fantasie zie ik er grote snoeken in maar het kunnen ook brasems, karpers of wellicht waterplanten zijn. Toch is het een mooi hulpmiddel om de diepten, het talud e.d. te bekijken.
Na een uurtje vissen besloot ik om de streamer nog langer te laten zinken. Dat blijft altijd lastig. Hoelang duurt het voordat die op de gewenste diepte is.
Nou die was nu zeker op diepte want de bekende aanbeet van een snoek duurde niet lang. Ontzettend sterke vis, die veel groter leek dan die was:82 cm .Mooi formaat en ik was er blij mee.

Hier komt de snoekdame aan de oppervlakte. Thuis zag ik dat de snoek iets groots in de bek had, een halfverteerde prooi?

hier lijkt de prooivis al weg te zijn

oog in oog....

Waar één snoek ligt wil nog wel eens eentje of meer in de buurt liggen en ja hoor een half uurtje later weer een beuk op de hengel en
een mooie snoekdame gaf zich gewonnen. Ondanks dat de vis een stuk groter was vocht deze minder dan de eerste.Maar het was wel een fraaie snoek van in 94 cm.

nummer twee, een dikke 90 plusser

Gerrit59

Oei!
Wat een mooie plaatjes Sjoerd! Daar wordt je jaloers van!

Gerrit

Jan Damman

Goed begin Sjoerd en mooie plaatjes. ::duim::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Lekker in het zonnetje dobberen en nog wat vangen ook!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

wh82

Dat kon veel slechter ;) Mooi weer, mooie vis, win win situatie :D

merijn1982

Mooi sjoerd! Ik ga morgen weer eens even spelen op het grote water!
Tight lines!!

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

sjoerd

Quote from: merijn1982 on October 27, 2015, 10:35:29
Mooi sjoerd! Ik ga morgen weer eens even spelen op het grote water!

Succes Merijn, ben je al in de havens geweest? Ben benieuwd naar je vangsten.

wouter veuger

mooie vissen sjoerd,prachtige visserij zo dobberend in de bb met het najaarszonnetje op je gezicht!

Gerrit59

Ik ben ook benieuwd naar je vangsten Merijn (en foto's)

Gerrit

dartmayor

@Sjoerd,

Zondag in de haven van Genemuiden geweest.
Daar was het niet zo goed.

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

sjoerd

Quote from: dartmayor on October 27, 2015, 13:37:35
@Sjoerd,

Zondag in de haven van Genemuiden geweest.
Daar was het niet zo goed.


Die haven schijnt regelmatig met een zegen afgevist te worden door een beroepsvisser. Nietgek dat er dan niet veel meer te vissen is.
De Ijssel staat ook al heeeeeeeeeeeel laag dus ook geen intrek van vis in bijv de gracht in Kampen. Ben echt benieuwd hoe het wintervoornvissen gaat worden dit seizoen.
We gaan het wel zien( of niet)

Joost S.

Al een paar weken niet gevist. Mijn schouder zit in de knoop. En dat gaat echt niet met vliegvissen haha. Maar hoop er wel eentje te pakken dit seizoen hoor.

Heb dit jaar al 5 maanden gemist door operaties en ontstekingen. En toch heb ik mijn beste jaar in 15 of zo.

Als volgend jaar eens al het fysiek ongemak ook weg blijft, dan ga ik me toch een partij knallen! Zowel met als zonder hengel, ;-).


Iedereen succes dit snoekseizoen!

merijn1982

Havens zijn nog niks maar kan maar zo niks blijven. Zijn hier alles aan het verbouwen in en om de haven. Vandaag even geprobeerd met de #2 op voorn. Maar op een paar baarsjes na was het nop! We gaan zien wat het winterseizoen gaat brengen! Ik ga iig me best weer doen en genieten!
Tight lines!!

Beest

mooie snoeken en wat een geweldige foto's zijn dit

sjoerd

Vanmiddag even naar een ondiep watertje geweest. Vanaf een bruggetje zag ik maar liefst vier grote snoeken liggen!!
Maar.......heel frustrerend. Geen enkele vis toonde veel interesse in de steramer. Eentje kwam wel steeds meezwemmen en bleef dan netjes op 10 cm achter de streamer "staan". Alle truuks uit de kasst gehaald maar dé truuk zat er kennelijk niet bij. Een echte blank dus maar ik weet ze te liggen. Opvallend vond ik wel dat ze op een plek lagen waar werkelijk geen enkel voorntje te zien was, on danks het kraakheldere water.
Zo blijf je altijd leren.

Bone F

Ze hebben je door Sjoerd :) Maarre mooie dames hoor ik hoop dat ik ze ook nog tegenkom.......mij kennen ze nog niet.....
grtn Frans

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Michael

Lijkt mij fantastisch! Om bang van te worden :-)