een paar ERNs (Effective Rod Numbers)

Started by Scaramouche, December 13, 2015, 23:47:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johan1965

#200
Ik heb de 'orvis wf9f (22gr totaal) gemeten en gewogen. De eerste mtr van 1mm-1,2mm oplopend. Devolgende 9mtr 1,2mm (belly) gewogen op 9gram. Vijfje?
De airflo ridge supple impact wf4f(26gr totaal) eerste 1,8mtr niet gewogen, volgende 9mtr weegt 9gram.
De airflo tactical wf8f (31gram totaal) eerste 2mtr niet gewogen, volgende 9mtr weegt 15gram.
De orvis wf9f pike taper (31gr totaal) eerste 1mtr niet gewogen, volgende 9mtr weegt 17gram.

p.forel

#201
Er wordt je nu al meer duidelijk volgens mij
Al moet je de front taper ook mee wegen alleen het eerste stukje leveltip niet meestal zo rond de 30 cm

Dus kan er bij sommige gewogen lijnen nog best een andere uitslag komen kwa gewicht

Zelf vind ik het wegen van de eerste 30 ft totaal onbelangrijk  ik weeg front taper. Belly  en Backtaper.
Je gooit immers toch met de hele head uit de top
Short belly voor smal water of korte worpen
Long belly voor de echte afstanden
En de 30 ft belly voor ergens er tussen in

welke head  ook ik werp altijd met het gewicht lijn wat overeen komt met de gevonden ern waarde uit ccs

Bone F


Floor

Quote from: Bone F on January 08, 2017, 16:48:20
Je rijdt zeker in een Golf  :)

Je bent me net voor... ik begrijp wel dat je dan niet kan lachen 😱
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

henkverhaar

Quote from: johan1965 on January 07, 2017, 22:23:42
Nogmaals mannen, het was een heel makkelijke vraag : Kan een wf4f meer wegen dan een wf9f. Graag antwoorden met JA of NEE . Dank

Wil je een zinloos antwoord op een makkelijke vraag? dan hier dat zinloze antwoord. Ja dat kan. Is dat waarschijnlijk, of relevant? Nou nee.

johan1965

Quote from: henkverhaar on January 08, 2017, 19:46:37
Wil je een zinloos antwoord op een makkelijke vraag? dan hier dat zinloze antwoord. Ja dat kan. Is dat waarschijnlijk, of relevant? Nou nee.
Goedeavond Henk, ik heb de lijnen gewogen (zie post eerde vanavond), blijkt dat de belly bij de zg orvis wf9f 139gr weegt. Zou dus een #5 zijn, als ik het goed omgerekend heb.
De airflo wf4f heeft ook een belly van 139gr dus ook een #5.
Daarom mijn vraag of een wf9f lichter kan zijn dan een wf4f! Heb de lijnen op MP gekocht dus mogelijk niet gekocht wat ik dacht. Gr. en fijne avond.

Floor

Ik denk dat je laatste opmerking wel eens juist kan zijn. 1 klasse verschil (vaak zwaarder) heb je al snel, soms 2 maar, een 9 die een 5 blijkt te zijn? Daar klopt iets niet.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.