Nieuwe bellyboat

Started by Mike, September 04, 2014, 09:49:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Onlangs heb ik de pvc rugsteun geknakt van mn Guideline Drifter.
Ik heb Guideline een mailtje gestuurd maar ze reageren amper of niet dus heb ik besloten een nieuwe bellyboat aan te schaffen.
Op youtube kwam ik dit instructiefilmpje tegen en ik was onder de indruk van het gemak waarmee dit ding inelkaar gezet wordt en hoe robuust hij verder oogt.
Ook de andere mogelijkheden zoals de roeispanen en wielen spraken mij erg aan.
Graag had ik meningen gehoord van mensen die ook deze bellyboat gebruiken.
Met de tijd wil ik m ook uitrusten met dieptemeter,  tips daaromtrend zou ik ook waarderen.

Instructie film HI & DRY  MAC ADVENTURE Belly boat: http://youtu.be/qE86cJtgWuw
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

Als er trouwens iemand is die ook een oude Guideline drifter heeft die weg mag,  ik zou graag de pvc rugsteun willen overnemen.
Zodoende kan ik maatjes meenemen die zelf geen bboat hebben en dit graag uit willen proberen.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Troutbuster

Mike,

is de PVC ruggesteun niet te repareren dan??

Ik zit zelf in de Kunststof Techniek en ik maak me sterk dat hier geen oplossing voor te vinden is!!??

Stuur mij eens een PM met wat foto's van de gebroken ruggesteun??

Wellicht is er iets mee te doen en wellicht een stuk goedkoper dan een nieuwe BB!

Ik hoor je!

Gr

Jan
"Petri Heil"


marc

Gewoon zelfde lengte alu pijp inzetten ,gaat niet meer stuk en kost in zelfbouwmarkt ook niet de hoofdprijs.
Vis zelf ook met
Een guideline drifter

Grt marc

wouter veuger

ik had de bellyboat uit het filmpje ook al op het oog.ik heb zelf geen bb nog maar zou er wel een willen de komende jaren.

omdat ik zelf nogal lang en zwaar ben uitgevallen ben kom ik met de meeste reguliere bb ten in de knel met het max draaggewicht.

die uit het filmpje kan iig puur meer gewicht hebben,en ik weet dat edwin van dyckers er ook mee vist,en dat hij niet anders meer wil.

Mike

Quote from: Troutbuster on September 04, 2014, 10:21:06
Mike,

is de PVC ruggesteun niet te repareren dan??

Ik zit zelf in de Kunststof Techniek en ik maak me sterk dat hier geen oplossing voor te vinden is!!??

Stuur mij eens een PM met wat foto's van de gebroken ruggesteun??

Wellicht is er iets mee te doen en wellicht een stuk goedkoper dan een nieuwe BB!

Ik hoor je!

Gr

Jan

Thx Jan, 

ik ben nu op werk,  als ik vanacht thuis kom zal ik een foto sturen.

Grt,  Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

FSCHAMP

En wat is het kostenplaatje van zo'n BB?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

Kijk even op de site van Dyckers en je weet het. :) :) ( bijna 600 euri)

Sjoerd

Stevo

Mike,
Ik heb zelf een mac adventure en ben er zeer tevreden mee ik heb hem begin dit jaar bij avicentra gekocht.
De boot is gemaakt van "zodiac"pvc en is zeer stevig ook makkelijk te repareren als er een lek je is.
Als je wilt kun je in die van mij een proef vaartje maken op het OVM.

Als hengelsteunen kun je de glue-on pads van scotty gebruiken dit vormt een stabiele basis voor tal van hengelsteunen enz.
Zelf heb ik er 2 op zitten en ben er zeer tevreden over.
Ik heb inmiddels ook voor een 8-tal adventure bezitters de pads geplakt.
En iedereen die hem heeft is er zeer tevreden mee.

Stuur anders even een pm als je meer wilt weten.

John

Quote from: Troutbuster on September 04, 2014, 10:21:06
Mike,

is de PVC ruggesteun niet te repareren dan??

Ik zit zelf in de Kunststof Techniek en ik maak me sterk dat hier geen oplossing voor te vinden is!!??

Stuur mij eens een PM met wat foto's van de gebroken ruggesteun??

Wellicht is er iets mee te doen en wellicht een stuk goedkoper dan een nieuwe BB!

Ik hoor je!

Gr

Jan

Jan, wellicht een kopie in glasvezelversterkte kunststof. Blijft het in ieder geval corrosievrij...

Mike

Iedereen bedankt voor de reacties.
Ik heb het er eens over gehad met een maatje en het filmpje nog eens bekeken.
Bij nader inzien is het waarschijnlijk toch niet de belly boat die ik zoek.
Ik was namelijk in de veronderstelling dat de roeispanen optioneel waren. Het lijkt er achteraf op dat flipperen bij deze bellyboat niet echt een optie is omdat je daarvoor veel te hoog zit.
Ik weet nog niet wat ik ga doen. Sowieso wil ik de Guideline Drifter repareren maar ik koop geen nieuwe meer van dit merk omdat ik erg teleurgested ben in de service.
Ik wil ondertussen ook rustig doorzoeken naar een extra bellyboat.
Suggesties zijn welkom..
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Stevo

Mike, de peddels zijn inderdaad gewoon inbegrepen, maar je zit echt niet te hoog om te flipperen.
Ik hoor van meerdere adventure bezitters dat het flipperen zelf makkelijk gaat .
Ik ben zelf meerdere malen het hollands diep geweest en geen roeispaan aangeraakt. Zo ook op het oostvoornse meer.
De roeispanen zijn er om grotere afstanden sneller af te leggen tov. een "normale" bellyboot.
Om je mening te vormen ben je bij deze uitgenodigt om eens proef te varen, en ik weet zeker dat je je mening bij stelt  :)

Gtz

Mike

 
Hoi Stevo,

Bedankt voor de info, ik wil graag een x de bellyboot uitrproberen.
Ovm hoor ik op t moment alleen maar slechte verhalen over, misschien een keertje Ronde Bleek ( als die tenminste weer open is )
Op de hengelsportbeurs heb ik een kortingsbon gekocht  :)  DRB komt bovendien dit jaar 2 x voor in het nk dus ik moet daar weer wat vaker gaan vissen.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Bone F

De duurste van Berkley ca. €400,-  is ook van dat zware materiaal.