bellyboat waders waadschoendilemma

Started by Nigel, September 17, 2013, 11:15:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

voor wat betreft het stripmand dilemma: ik liep ook continu te kutten en kloten met een lijn die overal en nergens in bleef hangen,maar vond het idee dat je weer een stripmand moest meeslepen ook maar niets.

welnu,2 weken terug heb ik de knoop doorgehakt en een flexi stripper aangeschaft,wat een wereldding is dat!,het zit totaal niet in de weg (ook niet als ik op mn mountainbikie zit),nooit meer lijn vast in begroeing,en je werpt ook nog een duidelijk stuk verder!

Mike

#26
Quote from: Heintje Davids on September 26, 2013, 11:38:18
Ik snap niet veel van je verhaal Mike. Ik heb jarenlang surfschoenen gebruikt en je kunt er gewoon op lopen. De meeste hebben gewoon rubberen zolen dus ik snap niet zo goed waarom jouw vismaat er niet op kan of wil lopen.

Je hebt gelijk, ik loop onzin uit te kramen ???
Ik besef mij ineens dat hij helemaal zonder schoenen de flippers aan deed, gewoon over de neopreen sok.
Dan kan je dus echt geen kant op. Stom overigens, want ik heb zelf ook eens van die surfschoentjes gekocht en je kunt daar idd gewoon mee wandelen.

ff een vraagje,...een flexi stripper, is dat zo'n egel achtig ding ?
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Heintje Davids

#27
Ah, dat verklaart het een en ander. Ik begreep er al geen bal van :). En klopt helemaal Mike. Is inderdaad zo'n egelachtig geval.

Mike

Ah, dat is mooi, hier dus ook lovende woorden over dit ding.
Ik ga m ook bestellen.

Iemand interesse in zo'n grote groene stripmand ? ;D
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

wouter veuger


Nigel

Goeie tip Sieger, ik zal eens gaan kijken bij die Decatlon. Er zit er hier eentje in de buurt en daar ben ik nog nooit geweest  :o

Renee, wat je zegt over het slepen van die streamer tijdens het verkassen probeer ik zoveel mogelijk te doen. Maar ik zit hier gewoon maar al te vaak te kijken met overhangende bomen/struiken maar je toch echt omheen moet lopen. Er is hier ook maar weinig sprake van polder, dus vandaar.

Als ik zo de reacties hoor over stripping baskets is dat ook niet echt een geweldige oplossing. Daarnaast vind ik de voorgestelde stripping baskets veel te duur. Voorlopig ben ik namelijk een rasechte budgetvisser.

Heeft er iemand toevallig ervaring met het vouwbare basketje van AMfishingtackle? Ze staan nu niet meer op de site maar dat hebben ze wel gestaan. Ik heb al een mailtje gedaan naar Manfred om te vragen of hij ze niet toevallig toch nog heeft.

Heel misschien heeft mijn sensei nog een bellyboat voor me. Die heeft er namelijk op het moment twee. Het zal misschien geen ideale zijn (anders had hij er natuurlijk geen twee) maar ik kan met dit weer echt dagdromen over het dobberen op het plaatselijke -moeilijk te bevissen vanaf de kant maar werkelijk prachtige- grindgat. Wie weet kan ik zijn oudje eens lenen om het is te proberen. Lijkt me super.

wouter veuger

#31
hoi nigel,ik kan me wel voorstellen dat je de flexi stripper te duur vind,ikzelf ben er lyrisch over,heb hem nu 3 keer gebruikt en wil niet meer zonder :D

ik heb  nog een vouwbaar stripnetje/mandje van AM, gehad,  probleem daarmee is dat hij meer is ontworpen voor de wadende visserij  (met een waadpak aan dus ::)),als je hem vanaf de kant gebruikt loop je binnen no time met een zeiknatte broek (je kan natuurlijk wel een regenbroek aandoen oid)

hoe bevalt je hengel trouwens of heb je hem nog niet geprobeerd?

greetz.

edit

Nigel

Hee Wouter,

Nou die hengel was ook nog een verhaal apart want ook die is bij de tweede keer vissen gebroken.  :o Deze keer was het tweede deel afgebroken maar dit is heel netjes opgelost door GPflyfishing. Ik woon toevallig redelijk in de buurt dus ben ik gewoon een nieuw deel gaan halen.

Wat betreft dat stripmandje, daar had ik nog helemaal niet zo over nagedacht Wouter. Ik heb er nu wel een van een soort mesh spul. Het is een redelijk ondiep mandje in mijn ogen en is van de fieldgear lijn van ron thompson. Maar deze kocht ik voor een tientje dus zal ik er geen bult over vallen denk ik.

Dan het volgende. De collegavissert bij wie ik dit mandje kocht stopt met het vliegvissen en gaat de focus op het wedstrijdvissen leggen.
Het mooie is dat hij voor mij twee waadpakken, waadschoenen (met viltenzool en precies mijn maat), een creek u-boot met pomp en flippers en overige attributen heeft liggen.

Ik heb hem te kennen gegeven dat ik hier even over na wil denken maar ik sta op het punt een neopreen pak, schoenen bellyboat en toebehoren aan te schaffen.

De reden dat ik liever voor het neopreen ga is omdat ik hoor dat het boven flinke gaten met de BB gewoon koud is in een goretex wader. Daarnaast vind ik het neopreen beter passen. De ademende scierra is ook een maatje 44 maar wel xl, waar ik denk dat een L groot genoeg is voor mij.

reacties zijn altijd welkom, in het bijzonder over viltzolen van shakespear of die u-boat.

wouter veuger

oke ,je hebt nogal pech met hengels man...

wat betreft belly boten en waadpakken kan ik je niet van advies dienen,ik heb er geen. staat wel ook op het verlanglijstje,maar heb nu te weinig vistijd om een bellyboot te gaan kopen.

Heintje Davids

Neopreen of ademend waadpak in een bellyboot is persoonlijk. Neopreen is warmer, soms te warm en ademend kouder, maar meer comfort en met goede onderkleding maakt het allemaal weinig uit. Neopreen is over het algemeen wel minder kwetsbaar qua slijtage in het kruis.
En die bellyboot: Als het de Creek compagny is met zo'n open voorkant die open gehouden wordt door een, door hen gepatenteerde, spanband zou ik het niet doen. Door je eigen gewicht gaat die spanband teruglopen en komen de punten van de bellyboot naar elkaar toe zodat je min of meer vastgeklemd komt te zitten. Als het weinig kost is het wellicht het proberen waard maar persoonlijk zou ik voor een betere boot kiezen zodat het geen ergernis oplevert. IK vind het een onding maar misschien zijn er wel anderen die deze BB helemaal geweldig vinden. Laat ik het anders zeggen: de huidige generatie BBn zijn veel beter qua constructie.

Nigel

Waarschijnlijk fa ik voor neopreen dus hoef ik me niet zon zorgen te maken denk ik cornico. Wel iets om mee te nemen mocht ik in de toekomst nog goretex willen.. bedankt daarvoor.
Jij ook dank voor je reactie Heintje. Ik zal eens wat kritisch e vragen stellen aan de verkoper mbt dit verhaal.

Woensdag ga ik erheen.

Nigel

Voor het goeie fatsoen hier nog even mijn bevindingen.

Het stripmandje van ron thompson welke van een meshachtige stof was en half opvouwbaar was een gruwelijk onding. Veel te klein en ondiep. De lijn ging dan ook vrolijk in de knoop in het mandje liggen. Nu ik hier over de flexistripper gelezen heb zit ik er ook aan te denken.

De bellyboot welke ik kocht is inmiddels naar de knoppe en het pompje werkt na een reparatie pas voldoende. Een behoorlijke miskoop gedaan dus. Het waadpak van hodgeman en de schoenen van shakespear met vilten zolen bevallen wel prima.