viceset van hengel discount gigant

Started by Leroy, May 23, 2013, 19:37:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leroy

Hallo, ::new::

Ik kwam deze vice tegen op het internet ( http://www.hengeldiscount.nl/product_info.php/products_id/4360 ), heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Ik ben een beginnend vliegvisser dus heb nog geen ervaring met binden. Is dit een leuke vice om mee te beginnen of kan ik toch beter naar een duurder/beter vice gaan kijken.

Gr Leroy

catchem

Voor dat geld kan je het idd wel uitproberen, maar kwaliteit is het zeker niet. Als je zeker weet dat je vliegen wilt gaan binden kan je beter op zoek naar iets beters, Ik ben ooit met zo´n soort setje begonnen. Samen met m´n vismaat eentje gekocht. Ik vond het binden leuk en kocht  na een paar weken een betere vice en bobinholder. Mijn vismaat vond het binden niks en was blij dat hij niet teveel geld had uitgegeven.

HappyFisherman

Vraag de sponsoren eens of ze een setje voor je kunnen samenstellen. Weet je zeker dat je kwaliteit/prijs verhouding prima is.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72



Leroy het lijkt mij een prima koop (goedkoper kan eigenlijk niet).
Kun je als beginner prima mee vooruit.
Als het bevalt en je weet wat je wil van een vice, kun je ook gerichter
op pad om een betere, met meer mogelijkheden,  te kopen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

John

Heb iets meer als een jaar met een goedkope vice gebonden. (ook aangeschaft bij Hengeldiscount)
Daarna verplicht een ander moeten aanschaffen daar de bek kapot knapte bij het inspannen van een haakje #16.

Zegt verder niks over de vice maar meer over het feit dat als je eenmaal de smaak te pakken hebt je eerste vice wellicht sneuvelt onder je eigen bind gekte...  ::fluiten:: Gebruikte hem bijna dagelijks.

Zou zeggen gewoon proberen en als het niks is voor jou heb je ook geen hoge kosten gehad.......

Leroy

Bedankt voor jullie snelle reacties,

Voor mij als beginner is zon goedkoop setje miss toch wel het beste. En idd vind ik het niks dan is het iig geen weggegooid geld vind ik het wel tof dan kan ik ondertussen sparen voor een wat betere vice.

Nu moet ik gaan uitzoeken welke bind materialen ik nodig heb voor vliegen voor baars en forel.

Leroy


Beertje

Kijk even of je niet ergens een imitatie "Regal"vice kunt kopen.dat is een mooie beginners vice en niet duur( < €50,- )daar kun je zeker een aantal jaren mee vooruit.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

goswit

Voor dat geld kan je je niet miskopen , al het kleine materiaal is al meer dan 25 euro .  Als je geluk hebt gaat je vice een paar jaar mee , en kan je alsnog een betere kopen ( als je het leuk vindt). 

Wat ik je wel wil adviceren is dat je een tweede bobinholder aanschaft, de reden is dat op de foto een naaimachine spoeltje staat en een houten klosje , dat zijn twee verschillende breedte s.

Winkeliers hebben vaak een setje bindmateriaal voor weinig geld ,daar kun je goed mee vooruit om te beginnen . Succes.

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

karelgol

Ik zie ook wel imitatie Regals bij Hengeldiscount staan. Met wat losse tooltjes erbij kom je ook rond die prijs uit. Ik zou echter wel een keramische klosjeshouder ergens anders halen (volgens mij zijn die niet meer bij Hengeldiscount). En er is niets zo erg als een knappende draad voor een beginner.

Karel

Leroy

Nou mijn vice set is binnen en ik heb aardig wat gekregen voor die €25





Nu even uitzoeken waar al het gereedschap voor dient, de bobinhouder die erbij zit is idd niet van de beste kwaliteit dus daar ga ik een andere voor halen.

En helaas is mijn tafelblad te dik voor de vice dus die moet ik morgen wat aanpassen >:(

HappyFisherman

Haakjes #10, 12 en 14, pauwenveren en fazantestaartveren kopen en beginnen met Red Tags en Pheasanttails. Series binden van 5, beginnen met de grootsten en dan steeds een maatje kleiner.
Klinkt wat mechanisch, maar zo krijg je het wel het makkelijkst in de vingers.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rene V.

 ::agree::

Als je het lukt om deze vliegen te binden lukken de iets "moeilijker" vliegen ook.De meeste voorn vliegen zijn in de eerste instantie forelvliegen.
Ga je dan kijken bij vliegen voor forel in de keuze oneindig met veel simpele variaties.

Rene V.

Leroy

Bedankt voor de tips, ik ga zo snel mogelijk aan de slag.

Lang leve youtube ;D

Rossie69

straks zie je de vliegen niet meer door je doos heen ;)

veel succes en plezier ook natuurlijk.
als je het een jaar vol houd zo met het knuppen.
dan komt er zekers een betere vise.

alle begin moet er toch van komen.

kom maar met het voer ;)