Vangsten van het seizoen 2017

Started by Menno_siemensma, January 04, 2017, 09:08:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

MartinT

Netjes, bekend sluisje ook  ;)

iMarco

Quote from: Adnan on February 21, 2017, 20:40:10
Eerste vissen op eigen streamer [emoji2][emoji1305]

Gaaf! Gefeliciteerd. Op eigen bindsels vangen is het mooist.



Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

sjoerd

Leuk Adnan. Mag ik je nog even een tip geven?
Ik zie op de foto, dat je een slecht soort sluiting gebruikt. Ik zou toch echt crosslock of soortgelijke speldjes aanraden om te gebruiken anders kost het je straks of een beste vis of je streamer raakt los door dit soort speldjes.

Menno_siemensma

Klopt zeker, al is het alleen maar om niet, zoals ik had, een streamer met een mooie boog in het water te zien landen, maar dan zonder dat er een lijn aan zit...
Ze kosten ook in verhouding eigenlijk niks, duppie per stuk ofzo.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Mike

 ::agree:: heeft mij in 't verleden ook een paar streamers gekost.
T punt met de spelden die ik nu gebruik is wel dat het speldje een een boogje aan t uiteinde heeft waardoor ze soms moeilijk of niet door 't haakoog gaan.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gerrit59

Quote from: Menno_siemensma on February 22, 2017, 13:50:01
Klopt zeker, al is het alleen maar om niet, zoals ik had, een streamer met een mooie boog in het water te zien landen, maar dan zonder dat er een lijn aan zit...

Ah...
Soms moet je de humor er ook van inzien. Ik heb ook al een keer zoiets gehad dat ik dacht: 'Wat is dit'?
Ik zie de streamer (echt een mooie!) voor mij in het water vallen terwijl ik met de achterwaartse worp bezig was... :) :)
Als je van een goede cross lock de speld niet goed dicht doet....

Gerrit

JB

Gebruik tegenwoordig deze om mijn streamer in te hangen, https://smartlures.nl/shop/mustad-fastach-clip/
En makkelijk wisselen van streamer is ook nog een voordeel.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Adnan

Meestal gebruik ik geen wartel.
Ik snap je zorgen en bedankt voor je tip. Maar dit was een stevige wartel. Werd gebruikt voor strandvisserij om lood van 200 gr weg te zetten. Dus ik had er wel vertrouwen in.
Ik ga ook andere onderlijnen maken dit is mee om die eerste eigen streamers te testen.
Gr.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

OlafB

Vandaag maar eens een haven opgezocht na alle meldingen dat daar nog wat te vangen valt in de winter. En jahoor, voor het eerst visjes op mn vliegenhengel gevangen (: kleintjes dat wel maar het is in ieder geval vis. Stuk of 8 voorntjes en een bonus roofbleitje van 10 cm met een dikke muil haha. Binnekort maar eens grotere proberen te vangen!

sjoerd

Kijk Olav,
Dat is mooi,de eerste vissen op de vlieg!
Wie het kleine niet eert... de grotere vissen komen wel.
Heb je goed diep gevist? Vaak zwemmen de grotere voorns onder de kleintjes.
Al gaat dat niet altijd op maar dat maakt het vliegvissen leuk. Zoeken, proberen en als het dan lukt....

OlafB

Ja heb verschillende dieptes geprobeerd, van 40cm tot 2m ongeveer maar de visjes bleven klein haha. De grote komen wel :)

MarcelN

Vanmiddag even een uitstapje in Hoorn gemaakt, tóch wel erg mooie blankvoorns in het stads grachtje kunnen haken....
tot mijn iets zwaardere dropper eraf knapte, die kanten zijn daar ook zo hoog om met 10/100e de vis omhoog te tillen.
Aanrader daar, alleen wel rolworpjes maken ivm bewoners, is al een hoop gezeik geweest daar met hakende fietsers en autoruiten icm tungsten.

MartinT

#112
Vrijdag- en zaterdagmiddag wat polderwater voor een uurtje of 1,5 afgevist. Helaas de dikke dames niet gevonden maar wel een aantal kleintjes. 
Ga zo langzamerhand de streamers maar weer eens opbergen.

iMarco

Na een zere duim de afgelopen drie maanden na een aanvaring met het gebit van een snoek in december kwam gisteren onderstaande eruit zweren...



Met herstellende duim dus vanochtend maar weer naar het water getogen... De snoek was helemaal los... Op elkaar...




De winde tijd komt er weer aan[emoji106]
veel veiliger [emoji40]


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

Scaramouche

Dat was een aardig tandje  :o

En is het alweer zover? Hier nog geen paaigedrag gezien.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Floor

Die heeft je flink te pakken gehad! Of is het zo'n geval van "je zou die ander moeten zien"? 😀. Het kan erg lang duren voordat zo'n 'vuiltje' eruit komt.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Menno_siemensma

#116
Quote from: Floor on March 10, 2017, 14:52:23
Die heeft je flink te pakken gehad! Of is het zo'n geval van "je zou die ander moeten zien"? 😀. Het kan erg lang duren voordat zo'n 'vuiltje' eruit komt.
Het is apart hoe je met een stuk tand in je vinger kan rondlopen, zonder te merken dat er wat in zit zeg. Maar het kan zeker, vooral als die diep zit kan je het vaak niet goed voelen. De snoek is al aardig met paaien bezig inderdaad, paar weken geleden al een 2 tal zien rondzwemmen naast elkaar.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

iMarco

Quote from: Menno_siemensma on March 10, 2017, 14:58:34
Het is apart hoe je met een stuk tand in je vinger kan rondlopen, zonder te merken dat er wat in zit zeg.

Zo is het. Hier op de stilstaande plas zijn ze al goed aan de paai.


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

Koen

#118
Vandaag voor het eerst op zeebaars gegaan. Wat tof is dat. Echte vechters! Flink aantal mogen vangen (maar niet zo veel als Marcel en Jo). Smaakt zeker naar meer :) Ohjah, ook nog een harder in de staart gepakt, en een makreel gevangen :D


MarcelN

Was gezellig Koen en Jo en John en The Wizard en en...de hele kant vol vliegvissers, zag er leuk uit ::agree::
Waar dump jij eigenlijk die foto's? Mensen kunnen die foto's niet zien, de meelezers dan, je moet inloggen om het te zien.

Koen

gewoon op het forum. "Attachements and other options"

de meelezers hebben pech :P

MarcelN

Nou ja jammer dan, het was een gezellig 'light' forumdagje zo, het is een eind rijden naar de centrale van Borssele maar dan heb je ook wat ::goodjob::
Bijna thuiswedstrijd voor Jo en de absolute winnaar ook, pffff die paar meters doen een hoop ::goodjob::

jo flyfishing

Kramp in m'n arm tijdens het naar huis rijden  ::rofl::


Quote from: MarcelN on March 10, 2017, 20:09:34
Nou ja jammer dan, het was een gezellig 'light' forumdagje zo, het is een eind rijden naar de centrale van Borssele maar dan heb je ook wat ::goodjob::
Bijna thuiswedstrijd voor Jo en de absolute winnaar ook, pffff die paar meters doen een hoop ::goodjob::
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Koen


Nootjez

Vandaag de eerste keer dit jaar naar Kluizen, het water van de vlaamse federatie.
Normaal is het in Maart nog moeilijk om een visje te vangen, maar het lentezonnetje lokte de forel al dicht genoeg voor de kantvissers. Voor de bellyboat was het water me nog wat te koud...
5 regenbogen gevangen, waarvan 4 boven de 50 cm! Schitterend om te zien hoe volgevreten en krachtig die overwinteraars zijn :)