Mijn eerste ruisvoorn

Started by eendagsvlieg, August 12, 2013, 17:11:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eendagsvlieg

Beste vliegvissers,
Vanaf april van dit jaar ben ik voor het eerst gaan vliegvissen. Als eerste in de Forellenplas bij Baggelhuizen en hierna wilde ik ruisvoorns gaan vangen. Het oranjekanaal, de Drentse vaart etc werden bevist maar geen voorn te vangen. Wat ik binnenhaalde was veelal kleine baarsjes maar geen ruisvoorn(s). Speurend naar de juiste locatie trof ik een relatief klein watertje aan met veel eendenkroos maar volop activiteit. Een ideale plek voor een drijvende vlieg of klinkhamer. De volgende dag me spullen gepakt en op pad. Zou het er deze keer van komen??
Er werd gekozen voor de klinkhamer en deze werd aan de overkant gepresenteerd tegen het riet aan. De eerste aanbeten waren meteen al een feit alleen ze aan de haak krijgen was een ander verhaal. Toch bekroop me het gevoel dat ik dichtbij de eerste voorn landing was en jawel hoor een flinke kolk (voor voorn begrippen) gevolgd door de aanslag en we hadden een strakke lijn. De eerste voor kon ik binnen halen met een mooie diepe rode kleur.  Het is me uiteindelijk gelukt, de slag en de smaak te pakken. Yes!

Groet,
Eendagsvlieg


Beertje

Mooi werk hé!  :) :) ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

eendagsvlieg

Re Beertje
Het is inderdaad mooi werk met ruisvoorns..


Bekeerling

Nice man  :) Gefeliciteerd met de eerste Ruiser  ::goodjob::

jan114

netjes gedaan hoop dat je hem bij je in de buurt hebt gevangen kun je nog war vaker gaan ::goodjob::

jelle

Mooi gedaan, de eerste vergeet je niet zo snel. ::goodjob::

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

wouter veuger

netjes,als er 1 schaap over de dam is... ::agree::

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Plantje

Hartstikke goed man!

De aanbeetjes die je mist zijn vaak hele kleine voorntjes die de vlieg niet eens binnen krijgen. Of vissen die even plukken aan je vliegje. Het is dus geen gebrek aan techniek dat je die mist.

eendagsvlieg

Beste vliegvissers,

Op reactie van plantje heb ik mijn vlieg aangepast naar een caddies olive op een haakmaatje 14. Ik had dus kleine voorntjes verwacht maar niets is minder waar. Afgelopen vrijdag wist ik met deze vlieg 5 voorns te vangen van ongeveer 15 cm tot 20 cm. Ze blijven je verrassen!

Groet,

Eendagsvlieg

Plantje

Hartstikke mooi man!
Het is ook zeker niet nodig om enkel hele kleine vliegen te gebruiken. Let alleen goed op de presentatie. Ruisvoorn is erg schuw!