Nu ben IK op zoek naar nieuwe waadschoenen

Started by Gert, January 27, 2016, 13:15:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond

John Backers Hengelsport in Hoensbroek zal ook wel te ver weg zijn...  ::)
::wtf::

Hidde

uurtje rijden is wel de max ja , antwerpen had dus wel gegaan maar die heeft ze niet in mijn maat..
hoensbroek gaat te ver ja..

sjoerd

Quote from: Hidde on May 19, 2016, 20:51:04
uurtje rijden is wel de max ja , antwerpen had dus wel gegaan maar die heeft ze niet in mijn maat..
hoensbroek gaat te ver ja..

Raar hoor, als je de maat al weet kun je ze toch gewoon laten opsturen of zie ik dat nou verkeerd??????

Menno_siemensma

Bestel er gewoon 2 paar, beide andere maat, stuur de niet passende terug,  problem solved, kost minder geld, scheelt een rit maken maar kan wellicht iets langer duren door verzendtijd. Veel zal het niet schelen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Hidde

Ik weet de maat niet.., ik denk 44 maar kan ook 45 zijn.
Die zijn er sowieso allebij niet..

En 2 paar bestellen betekend wel even 400,- overmaken....ipv 200,- , sorry hoor maar zoveel extr's heb ik niet in het vispotje zitten.....

peterf

Ik heb mijzelf deze waadschoenen cadeau gedaan.
Het vastmaken van de veters ging problemen opleveren met de sixpack.
Ze zijn met vibramzolen en stuts.


Wilco


Mike

Heb toevallig ook net nieuwe patta's aangeschaft.
Op advies van een winkelier heb ik uiteindelijk gekozen voor de G3 met vibram met studs.
Niet bepaald de goedkoopste oplossing moet ik zeggen want inclusief studs was ik €360,- kwijt maar als t goed is moeten deze wel een tijd meegaan.
Ik heb even getwijfeld om toch niet weer de metalen veters te nemen maar volgens de winkelier willen deze soms nog wel eens kapot springen.
Heb ze nu een paar keer gedragen en ze zitten perfect maar ik mis ook wel echt het gemak van de draaiknop eerlijk gezegd.
Ik vraag me ook een beetje af hoe lang de studs voor goede grip gaan zorgen daar ze maar een paar mm uitsteken. Mn maatje heeft ook onlangs nieuwe waadschoenen gekocht met studs maar hij heeft er ook een soort van hele grote slippers bij gekocht die je over de waadschoenen heen kan schuiven.
Dit is bv erg handig als je over de stoep of weg moet lopen of wanneer je even ergens naar binnen moet.
ik denk dat ik die dingen er ook nog maar bij ga bestellen om de studs een beetje te ontzien.




EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

p.forel

Star cleats van simms gaan wisselend mee ene blijft lange tijd goed andere  verliest zijn tungsten snel
Ook het verliezen van studs komt veel voor
Nu voor de alu cleats gegaan geven veel grip maar het verlis van studs is drama
Ben al aan doosje 5 bezig

Mike

Hm, daar was ik al bang voor.
Ik heb me laten vertellen dat die dingen super lang meegaan maar ik denk dat ze geen rekening houden met het feit dat ik 100 kg weeg en als een debiel door oa de Duitse riviertjes heen banjer.

Ik weet ff niet welk soort studs ik hier onder heb laten zetten.
De buitenste zijn van Simms en waren €70,- per 10 stuks.
Die andere schroefachtige zijn volgens mij van Patagonia.
Deze komen alleen amper boven het rubber uit dus ik vraag mij af of dit wel zo veel zin heeft.

Het was een beetje jammer dat ik zoveel kwijt was deze keer.
Normaal gesproken bestel ik mn Simms spullen op de "Friends of Simms" account van een maatje van me maar deze woont in t buitenland en omdat ik ze snel nodig had moest ik ze nu wel in de winkel bestellen en ben ik 2 keer zo duur uit  :-[

Maar als ik t goed begrijp kan ik dus beter alvast wat extra doosjes van die studs bestellen.. :-\
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

p.forel

Die jij heb vallen minder snel uit
Dan de alu uitvoering
heb van die stalen denk ik 10 stuks extra gebruikt in 5 jaar
De alu was ik na 1x vissen eiffel al 8 stuks kwijt

gijsie20

Ik heb toen van die tungsten krammen van Orvis er onder gezet, en deze blijven voor alsnog prima zitten, grip is ook prima, loop vaak over deels asfalt en gras terug naar de auto.

Gert

Vanwege de verhalen dat ze er nogal snel uit kunnen vallen heb ik de studs van mijn Patagonia meteen voorzien van wat Bison Kombi Power.
Heb er nog maar 1 week mee gevist, maar ze zitten er allemaal nog in. Dus het kon in ieder geval geen kwaad.

Raymond

#63
Quote from: gijsie20 on August 07, 2016, 21:50:32
Ik heb toen van die tungsten krammen van Orvis er onder gezet, en deze blijven voor alsnog prima zitten, grip is ook prima, loop vaak over deels asfalt en gras terug naar de auto.

Die zitten er bij mijn schoenen ook onder. Heb afgelopen week gezien dat er een weg is na twee jaar gebruiken dus dat vind ik nog wel meevallen als ik bovenstaande reacties lees...
::wtf::

p.forel

#64
Zal misschien ook te maken hebben hoe je loopt door het water en op welke rivier
In oostenrijk op vrij ronde keien zitten ze er nog in na 10 dagen vissen
De kyll ben ik er telkens enkle kwijt na dag vissen  dit zijn wel de alu uitvoering van simms
Ook  met bizon  lijm  komen ze er uit

Mijn snelle waden zal daar ook wel oorzaak van zijn

gijsie20

"bison"der  :P mijn visserij is voornamelijk belgie en duitsland, schots en scheve keien, glad,begroeid etc..maar goed ze houden prima tot nu toe.


p.forel

#66
Gijsje ook de G4 of de G3  die hebben zelfde zool
En de alu of de star cleats   

Ik ben nog een rappe wader en dat met mijn 105 kg en glij dus nog als eens van de stenen die weg rollen
Dan plopen de alu stud van simms er zo uit

greg

Hier ook een tevreden gebruiker van de freestone schoen (model 2008).

Ik vind dit model dan ook het mooist om te zien, niet van die lompe brede schoenen. Weet het niet maar kan best een vrouwen uitvoering zijn geweest, maar vindt ze heerlijk lopen

Autumnfly

P Forel

ik loop nou al voor het 5 of 6 de jaar op Orvis met studs en wil nooit meer iets anders , dit zijn voor mij de de studs met de beste grip ik vis er alleen maar mee op het zout OV, waterweg de stenen-
glooing en een antal weken per jaar in DK , in al die jaren een tandje van een stud beschadigd.
De Orvis studs kosten hier € 3.50 per stuk in polen bij Taimen neppers € 0.95 maar die kunnen
net zo goed zijn.

Gr Kees

p.forel

Ben over de grip niet ontevreden  zeker de alu studs geven zeer goede grip.
De stalen star cleats vond ik ook zeer goed  maar gaven op keien in duitsland minder grip dan ovm en waterweg.
Dus heb ik nu gewoon twee paar waadschoenen ene tungsten star cleats en paar met alu studs