Gastvissersdag Lure and Emerger 04-05-14

Started by Troutbuster, November 19, 2013, 12:23:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

10 kantvissers en 5 met BB ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

Quote from: Troutbuster on November 21, 2013, 08:18:59


(Jan Damman, moet jij er ook niet bij?? ;))










Ik sta al op de lijst Jan  ;D
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Troutbuster

 :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Ik hou het niet meer bij!

Prima Jan!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Broeders,

intussen is John, "JOLP" Veije van de lijst af want John is Lid geworden van L&E!
::goodjob::

Welkom "aan boord" John!

Vervolgens ga ik op de erste clubvergadering een aanvraag doen om het maximale aantal van 10 gastvissers per keer, te verhogen naar 15 man.

Diegeen die reeds het genoegen heeft mogen smaken, de Wranghe te bevissen weten dat het qua ruimte meer dan makkelijk kan!

Wordt vervolgt

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Broeders!!

Zoals jullie kunnen zien heb ik de topic titel veranderd in Gastvissersdag Lure and Emerger (op last van het bestuur)

Ontdanks het feit dat de jaarvergadering pas de 18e februari gehouden wordt, is reeds bekent dat aan mijn verzoek tot het verhogen van de max. gastvissers per dag van 10 naar 15 vissers, is helaas geen positief gehoor is gegeven!!

Dit betekent dat er ontdanks de paar OVB'tjes, er te veel deelnemers zijn helaas :( :( :( :(

Hoe gaan "we" hiermee om is mijn vraag


Het liefst laat ik jullie allemaal naar de Wranghe komen natuurlijk, maar ik wil mijn club en het bestuur niet dwars liggen dus....

Laat even weten wie definitief wil, en wie zijn ovb kan laten vallen in een definitief nee (wat een k.t oplossing >:( >:()

ik hoor het (niet) graag broeders en alvast excuses

Gr

Jan

"Petri Heil"


Nootjez


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Ik snap het Bram
Sorry makker, ik kan er weinig aan doen helaas

Ik laat zo snel mogelijk weten wanneer er weer een Gastvissersdag Lure and Emerger gehouden wordt

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Broeders,

Aan het begin van dit topic de lijst aangepast

Groen is 100% en dit betekent momenteel 8 man (A&M telt als 1)

Geef a.u.b. aan of de OVB vermelding eraf kan (en je dus 100% komt) of dat je voor deze ronde afhaakt  :-[

Nogmaals Broeders, ik kan er helaas weinig anders van maken dan een max van 10 gastvissers  :-[

Ergens begin september gaan we de volgende editie van de Gastvissersdag Lure and Emerger houden!

Datum volgt

Gr

Jan
"Petri Heil"


JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Heintje Davids

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ik 3 maanden van tevoren al moet aangeven of definitief kan. Lijkt me dat er tijd genoeg is om een ander te vinden mocht ik 1 of 2 weken voor 4 mei er achter komen dat ik onverhoeds toch verhinderd ben, maar goed... niet iedereen is gelukkig hetzelfde. Ben sowieso geen putvisser; ging mij meer om anderen te ontmoeten en te kijken of er nog een leuk verhaal in zat voor mijn website. Haal mij maar van de lijst. Ga het in maart hopelijk wel compenseren met Baggelhuizen  :).

Troutbuster

Beste,

De club wil, gezien het een privé water is, ruim vooraf weten wanneer er een gastvissers dag gehouden gaat worden met de max. deelnemers van 10 man.

Men is erg gesteld op de rust en wil gezien er andere belangen rondom de Wranghe spelen, deze rust absoluut niet verstoord zien.

Gezien het feit dat wij niet de eigenaar van het viswater zijn, maar alleen de visechthebbende, dienen we (lees Lure and Emerger) dit soort dagen ruim vooraf aan te geven aan de omwonende partij (welke zijn parking en sanitair ter beschikking stelt)

Om iedereen een kans te gunnen is het noodzakelijk om dus ook ruim vooraf te melden wie definitief kan!

Wat betreft de kans dat iemand op het laatste moment verstek moet laten gaan heb je gelijk, maar dat is inherent aan plannen!

Daarnaast zeg je dat je sowieso geen putvisser bent, nou....
Met de "stempel" PUT, doe je de Wranghe ernstig te kort (zij die je reeds voor gingen kunnen dit beamen)
De Wranghe is met haar bijna 8 Ha, 22 meter diepte en een prachtige landschappelijke ligging wel iets meer dan een put

Maar wellicht komt er een 2e kans voor je in september? (als je wil tenminste!?)
Je bent van harte welkom!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Heintje Davids

Geeft niets Jan, no hard feelings. Iedereen heeft wat mij betreft het recht om zijn eigen regeltjes op te stellen en of ik deze nu logisch en begrijpelijk vind doet niet ter zake. Ik had ook kunnen melden dat ik definitief zou komen om vervolgens 3 of 4 weken van te voren alsnog af te zeggen omdat ik dan misschien toch besloten had om richting Denemarken af te reizen, maar dat zou ik een beetje flauw vinden, dus vandaar maar afmelden!

En dat 'putvissen'? Tja, what's in a name. Voor mij bestaan er mooie putten (zoals blijkbaar jouw thuiswater) en lelijke putten maar wat mij betreft is iedere zandafgraving waar forel in is uitgezet toch een forellenput. Of het nu de Wranghe heet of Oostvoorne of Baggelhuizen, dus daar krijg je wat mij betreft geen gelijk  ;).

FSCHAMP

Quote from: Heintje Davids on February 04, 2014, 18:11:32
En dat 'putvissen'? Tja, what's in a name. Voor mij bestaan er mooie putten (zoals blijkbaar jouw thuiswater) en lelijke putten maar wat mij betreft is iedere zandafgraving waar forel in is uitgezet toch een forellenput. Of het nu de Wranghe heet of Oostvoorne of Baggelhuizen, dus daar krijg je wat mij betreft geen gelijk  ;).

???  :o

Heintje, daar ga ik niet mee akkoord. Vanaf het ogenblik dat het water meer dan 5 Ha groot is en meer dan 6 meter diep, kan je al spreken van een mooi reservoir en is het geen put meer, ook als het ooit uitgegraven geweest.  Immers in zo'n water kan een forel in de overzomeren omdat het water altijd een laag heeft waar de temp. beneden de 26°C blijft waardoor er voldoende zuurstof aanwezig is om te overleven, maar ja ik zal je waarschijnlijk niet kunnen overtuiden zeken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Heintje Davids

Oke, nog heel even off topic. Je hebt mij inderdaad niet overtuigd Gino. Van mij mag je het noemen zoals je wilt. Blijkbaar vinden  sommigen het woord forellenput minderwaardig en voelen zich dan geroepen om er iets van te zeggen. Mij maakt het niet zoveel uit, behalve dat men toch blijkbaar er een wat elitair tintje aan wil geven en zich graag wil onderscheiden. Vind het allemaal niet zo erg want het geeft ook wel aan hoe trots men op het water is. Maar als we dan toch over een benaming gaan muggenziften dan toch zeker geen reservoir. Deze benaming wordt gebruikt inGB en is uitsluitend voorbehouden aan plassen die gebruikt worden voor de drinkwatervoorziening.

Arno

zo lang die forellen er niet op natuurlijke wijze zelf in en uit kunnen zwemmen om weet ik wat met elkaar te doen is het gewoon een forellenput.uit ;) ;)
geef het beestje een naam en geniet van het vissen en de buitenlucht.
alles is dan beter dan op een kantoor zitten.

Gr Arno


Sieger

Mwaaa.. Arno... de natuurlijk Lochs in Ierland en Schotland dan...  ::) Oh ja die heten Lochs....  :P

(sorry Jan...  8) )


Sieger

Troutbuster

Nog ff of topic (deels dan..)

Allemaal gelijk natuurlijk, noem het zoals je wil maar......

Oostvoornemeer wordt Oostvoornemeer genoemd en niet "forellenput Oostvoornemeer" OVM blijft ook steevast een afkorting voor de eerder genoemde naam.

Baggelhuizen heet gewoon Baggelhuizen zonder (wel dan niet) denigrerende naam "put"

Ronde Bleek idem

Kleine vijver Eemhof, vind ik een put, de grote vijver, een forellenvijver (maar technisch gezien wel een put)

Laatst kwam er een topic langs over de Keizersberg in Blitterswijk, dat is een PUT!!!

Biestse Oevers, ook vierkant uitgegraven kleine bassins, PUT (schijnt trouwens falliet te zijn)

Berekuil, Ruighenhoek, etc etc...

Zo zijn er tal van voorbeelden aan te dragen en feitelijk allemaal putten, door de mens gegraven en bezet met uitgezette forel

Johan die was een PUT (is nu putje  ;D ;D)

De Wranghe is een oude, maar een van de in Nederland talrijke zandafgravingen, met kraak helder water, mooi bodemverloop en volop vis uit natuurlijke bezetting (Baars, (ruis) voorn) , en met ooit uitgezette vissoorten (Karper, Snoekbaars)
Een mooi insectenleven, een mooie natuurlijke ligging, een rijk divers vogelleven rondom de aarden wallen en ja.... uitgezette forellen die in een puike conditie zijn.

Technisch gezien Heintje, is het een put ja, maar het woord put roept bij mij een ander beeld op vandaar dat ik ageerde op het woord.

Het is gewoon heerlijk toeven aan ons clubwater en dat staat!

Geld natuurlijk voor ieders voorkeur, het plezier in je vliegvissport staat voorop en gaat voor alles, maar ik vind het gewoon prettiger dat de omgeving ook een beetje ponemd 8) 8) 8)

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Ach ja, jullie hebben allemaal wel een pu(n)t ;D

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco de Visser

zuiderzee is dus nu ook een put.............ergens ligt toch wel een grens  :-[

iedere plas is een put, maar niet iedere put is een plas.

Maar ik denk dat iedereen wel een wrang gevoel heeft bij het vissen in een groot  betonnen aquarium ,
een leuke plas verzacht dat gevoel al een beetje .

zodra ik moet betalen vind ik het pas echt niks meer  8) 

edit;  daarom ga ik ook nooit naar de hoeren,  ook al zijn het scharrelhoeren  :P


Troutbuster

#46
Dank je Marten,

In ieder geval gaat er, ondanks het voorlopige besluit van het bestuur van L&E, tijdens de jaarvergadering 18-02-14 as. gestemd worden over het wel dan niet opwarderen van het max. aantal gastvissers per keer op de Wranghe.

Ik wil de uitslag niet afwachten en stel voor de eerste gastvissersdag 04-05-14 as. hat max. aantal gastvissers op 10.

Mocht het positief uitvallen na 18 feb. is er dus wel ruimte voor meer vissers dan 10, maar dat zien we dan wel.
In ieder geval bij een positieve stemming, wordt het dus voor de 2e editie van de Gastvissersdag Lure and Emerger in september een max. van 15 man.

Verdere berichten volgen

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Broeders!!

Intussen is de 2014 L&E jaarvergadering achter de rug, en ik kan jullie positief nieuws brengen over het max aantal gastvissers tijdens vastgestelde gastvissersdagen.

De gevraagde upgrading van 10 naar 15 gastvissers is een aangenomen feit en gaat als zodanig per direct van kracht!

Ergo,

Op vastgedstelde Gastvissersdagen Lure and Emerger, mogen er dus maximaal 15 gastvissers een dag komen vissen.

Verdere bepalingen blijven van kracht.

Natuurlijk staat het een ieder vrij om een dag als gast te komen vissen buiten de vastgestelde Gastvissersdagen Lure and Emerger.

Stuur mij een bericht en dan komt het in orde, echter geld buiten de vastgestelde dagen een maximum van 10 gasten.

Er is dus nog ruimte voor een aantal gegadigden voor 4 mei 2014 (zie deelnemerslijst aan het begin van het topic)

Verder kan ik jullie melden dat er ergens in maart (exacte datum volgt) een partij Elsasser Saiblingen op de Wranghe wordt losgelaten!!

Dit gaat hopelijk een positieve impuls geven aan de toch al mooie visserij op ons clubwater.

Gr

Jan
"Petri Heil"


Nootjez

Jan,

Schitterend nieuws over de Elzasser Saibling!

Mij mag je wel schrappen van de lijst, zo dat er een plaatsje meer vrijkomt voor forumleden...

Heb namelijk besloten om mij ook lid te maken bij jullie clubje  8)

Troutbuster

Tom!!!

Dat is heerlijk nieuws makker

Je weet de weg naar onze "kopstukken" van de club??

Mocht je hulp nodig hebben, roep maar!!

Alvast welkom aan boord Tom!!

Gr

Jan
"Petri Heil"