Vraag over lieslaarzen.

Started by Beertje, August 13, 2017, 12:30:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Ik moet nieuwe lieslaarzen. Nu heb ik 2x een paar neopreen lieslaarzen gehad, en bij beide heb ik na een paar jaar door slijtplekken aan de binnenkant van de benen gekregen ter hoogte van de knieƩn. Nu zat ik mij af te vragen of ik nog wel weer neopreen moet nemen. De vraag aan jullie is: "heeft iemand ervaring met rubber en /of nylon lieslaarzen" Wat zijn de voor en nadelen?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Marco B

Ik gebruik sinds een jaar of 20 rubberen lieslaarzen van Aigle en ben pas aan mijn 2e paar bezig. Het 1e paar is door mijn eigen schuld na een jaar of 8 kapot gegaan doordat ik ze niet plat heb opgeborgen. Met als gevolg dat de laars is gaan lekken op het punt waar ze gevouwen waren. Sinds ik ze helemaal plat leg heb ik hier geen last meer van.
Voordeel is wat mij betreft de duurzaamheid en het comfort plus het feit dat je die riempjes niet hoeft te gebruiken omdat de schacht van de laars stug genoeg is om uit zichzelf omhoog te blijven.
Nadeel is eigenlijk alleen de prijs. Echte rubberen laarzen kosten een paar centen maar dat haal je er makkelijk uit door de lange levensduur.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Team

Ik ben over gestapt op Vision IKon Hip waders ademend ,niet zo warm, en veel beter met waadschoenen lopen, op een gladde ondergrond
NUNC  AUT  NUNQUAM

Th vd Poll

Ben al vele jaren erg tevreden met mijn neopreen gevoerde aigle laarzen.
Waren toen niet de goedkoopste maar ben er zeer tevreden over, nog steeds met mijn eerste paar. Top.