De Ruigenhoek

Started by vdKaa, April 03, 2016, 11:21:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vdKaa

Ik was gistermiddag (zaterdagmiddag) in Utrecht en ben op de terugweg bij De Ruigenhoek langs gereden. Ik had dan wel geen vliegvisuitrusting bij me, maar ze hebben er goede koffie en een leuk terras uitkijkende over de vijvers :D. Er stond een klein beetje wind en een waterig zonnetje. De C&R vijver werd redelijk bevist en er werd ook goed gevangen. Het was leuk om de vliegvissers te zien werpen en vangen en de koffie was goed kortom; genieten. Toen de eigenaar terug kwam van zijn rondje om de vijver heb ik nog even met hem gesproken. Het goede nieuws was dat er goed werd gevangen op droge vlieg (!) en buzzer. Tja, dan kan je lekker op het terras zitten genieten van de koffie en omgeving maar je baalt wel dat je niet even de moeite had genomen om je vliegvisuitrusting achter in de auto te leggen  :-[ :-[.
Fouten zijn kansen om iets te leren

wh82

Als ik t goed heb verhuurt Rick ook hengels?

vdKaa

Zeker weten. Ik had na de koffie en het praatje alleen niet zoveel tijd meer over om nog even een lijntje te strekken  :-\
Fouten zijn kansen om iets te leren

Koen

Leuk vissen daar hoor, mag er graag heen, altijd gezellig daar :)

marco 67

Is leuk vissen daar, mooie vissen en aardige gastvrije mensen.

Troutbuster

Ik ga er as zaterdag ff heen samen met Peter, "Bronco Billy" Lambrechts, om achtereenvolgens de rest van de dag met het (bijna) voltallige "Rena Clubje"  een stuk voorpret te hebben bij Ton "Team" Meijer!

Jan Damman, kom je ook???  (John "JOLP" Vije en Tom "Nootjez" Derybel kunnen helaas niet!!)

Wordt reuze gezellig!! 8) 8)

Gr

Jan
"Petri Heil"


gijsie20

Vandaag even 3uurtjes geweest en het was droge vliegenfestijn! Ze waren goed los, niet echt geteld, maar het aantal lag iig in de dubbele cijfers  :)
Gevangen op zwarte en witte palmers.
Was nog 1 andere vliegvisser, toevallig iemand van hier?

FlueFisker

Ik was er ook zaterdag, had 3 aanbeten op een droge zwarte vlieg, eentje gehaakt en gevangen  :)
Erg lekker bier van de tap gedronken daar, Palm Cornet  :)
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

vdKaa

#8
Vanochtend voor het eerst sinds augustus vorig jaar weer een lijntje gestrekt. Het begon mooi met een mooie witte zwaan in de C&R vijver en 2 ooievaars bij de parkeerplaats. Er stond een klein beetje wind schuin over de C&R vijver. Na een paar worpen begon ik langzaam het gevoel weer terug te krijgen. Na 2 uur had ik alleen nog steeds geen forel gezien. Wel een paar springers, maar niets aan de haak. Van de andere 2 vliegvissers had slechts eentje vier trage, héle trage aanbeten maar geen vis (één los schieter). De ander had net als ik nul, nada, niets, noppes :(. Geen enkele vlieg kon de forellen echt verleiden tot een aanbeet.
Na 2 uur waren mijn handen verkleumd en heb ik de spullen weer in de auto gelegd. Ik ben even in de kantine gaan opwarmen met een kop koffie en een punt warme kokostaart, vers uit de oven. De rit was dus niet voor niets ;D.
Fouten zijn kansen om iets te leren

wh82

Valt me elke keer weer op hoeveel invloed het weer en vooral veranderend weer heeft op het gedrag van de vissen.

wh82

#10
Vandaag 1,5 uur gevist. 1 gevangen en 2 verspeeld (gelost, vlieg niet verspeeld). Bijten begon pas toen ik diep ging vissen met een soort van kerstboomkikkervisje. Was leuk.

Gert

Gisteren 4 uurtjes gevist, en Jos en Herman allebei 2 uurtjes.
Ik had er 2, en zij beide 1. Dus dat komt op 1 vis per 2 uur. Wel door vooral onoplettendheid 3x een aanbeet misgeslagen op een droge vlieg.
Waren meer mensen aan het vissen, maar ik heb maar weinig zien vangen (in tegenstelling tot de andere vijver, daar werd 's middags wel flink gevangen, maar niet door vliegvissers).

Groet,
Gert

PdH

Was er gisteren ochtend. Paar mooie aanbeten gehad op droge vliegen. Maar helaas was het niet mijn dag. 1 kunnen landen , 3 verspeeld. Mijn zoon had er 4 op zwarte kleine  F- fly an zwart foam torretje.
grtn, Peter.

gijsie20

Dan hebben we mekaar nog even gezien, viel ook niet mee. Vis was bijna niet actief, was windstil. Ik had er nog 2, maar dan op zo'n wormpje..

Twan

Ik was er ook. Ik kreeg ze bijna alleen op de streamer te pakken. Daarmee pakte ik er 4 (en nog een stuk of wat gemist, steeds korte stootjes) en erna nog 1tje op een booby met een zinklijn.

Gijsie bedoel je met wormpje een squirmy leg? Naast mij pakte iemand er 2 redelijk snel achter elkaar met squirmies. Ik heb nog effe met apps geprobeerd, geen interesse. Toch wel apart dat ze dan die squirmy legs wel pakken  :o

gijsie20

hi Twan,

Ja dacht al dat jij dat was met de korte broek  8)
Bedoel idd die squirmy dingen. Niet mn ding om mee te vissen, maar als er verder niks lukt  :P

Twan

Haha zo is het maar net  :). Toch wel vaker dat ze die bloedworm apps niet pakken en die squirmies wel.

PdH

Quote from: gijsie20 on June 12, 2016, 18:17:30
Dan hebben we mekaar nog even gezien, viel ook niet mee. Vis was bijna niet actief, was windstil. Ik had er nog 2, maar dan op zo'n wormpje..

OK Had ik het geweten hadden we wat meer kunnen ouwenelen. Ik ken wel een hoop mensen van de berichten, maar in het echt is dan weer lastig. 
Ik had wel het idee dat het water al wat warmer is. Die ene vis die niet losschoot was snel uitgedrild. Duurde ook wat langer voor ie wegzwom. Binnenkort maar weer eens terug. Blijft mooi daar ,althans dat vind ik.
grtn, Peter.

wh82

Zeker! Ik wil binnenkort mijn kerstboomnimf daar weer eens uitlaten :D

wh82

Ruigenhoek gisteren was leuk!
Veel bijtgrage vis en ook nog goeie koffie. Wel enorm veel lossers zoals ik nog nooit eerder gehad heb. Uiteindelijk toch best wat vis aan de kant gekregen. Is weer voor herhaling vatbaar.

PdH

Ik zie dat we weer kunnen vissen. De forel heeft ons blijkbaar ook gemist.
grtn, Peter.

Twan

Gisteren ook even wezen vissen. Idd best veel lossers, maar uiteindelijk goed gevangen.

guidogast

Laatste tijd wordt er wel goed gevangen he op de C&R vijver van de ruigenhoek?  Zondag had ik er vier,  1 op een droge vlieg,  3 op squirmy leg, 70-100cm onder een bite indicator.  Iemand tips hoe je meer kans maakt op een grotere forel daar? 
::agree::

Twan

Toevallig was ik er zondag ook  :D ik had er 5 waarvan ook één op droog.

Verbazingwekkend dat er nog best veel aanbeten op droog waren maar de meeste niet verzilverd en niet alleen bij mij. Zeer voorzichtig  ;)

Extra kans op grote forel, geen idee. Streamer van 30 cm  ;D ;D ;D?

guidogast

30 cm haha tja wie weet. Die ene op droge vlieg was echt randje/ buitenkant van zn lip gehaakt.  Hoorde ook van anderen dat er veel aanbeten op droog gemist worden.  Ze zijn erg voorzichtig  blijkbaar. Iemand een idee wat voor insecten / kreeftjes etc daar op de bodem leven?  Een imitatie daarvan zou een grote forel moeten kunnen verleiden toch?
::agree::