Gefopt op marktplaats!!!

Started by Johan, July 31, 2012, 15:16:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Johan

Hey Mannen,

ik heb jullie hulp of advies nodig, mijn vader (65) net met pensioen wil ook gaan vliegvissen. Uiteraard ga ik hem daar bij helpen maar zo ongeduldig als tie is heeft een set via marktplaats gekocht en daarbij hebben ze hem behoorlijk te pakken gehad. Te veel betaald en hij heeft een hengel gekocht die uit 2 verschillende hengels bestaat. kijk maar eens goed naar de foto's en dan de verschillende lengtes, kleur van de blank en de wikelingen.
Er is een hengel van te maken maar is veels te zwaar voelt aan als een 7 of een 8 terwijl ik zei dat een 4 of een 5 voldoende is.





Nu is de reel van van een behoorlijk kwaliteit namelijk een vision XLA en volgens mij de 6/7 versie met na mijn idee een 7 drijflijn.





De reel bevat wel gebruiks sporen maar werkt verder prima.
Is er hier iemand die de reel zou willen ruilen voor een 4 of 5 hengel?? en zo mijn vader uit de brand kan helpen.

Johan

Gerrit72


Balen zeg dit soort praktijken! Houd ik totaal niet van. Ik heb overwegend goede ervaringen, maar kreeg  e e n keer een hengel, waar in de reelhouder (onder het kurk) nog een afgebroken puntje van een reelvoet (muurvast) zat. Bellen met de verkoper; 'meen je dat nou?, dat heb ik niet gezien', terwijl ik krasspoortjes kon zien tengevolge van mislukte pogingen de voet eruit te halen. De hengel was compleet onbruikbaar. Gelukkig was de man wel zo sportief de helft van het aankoopbedrag terug te storten en kon ik het probleem laten repareren.

Maar daar heb jij niets aan, heb helaas geen hengel voor je vader liggen (terwijl ik het wel een hele interessante reel vind).

Succes, er is vast wel iemand die kan helpen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Johan

Ja klopt blijft een klote streek, mijn vader heeft er nog geen verstand van en heeft in goed vetrouwen de hengel gekocht, ik had natuurlijk gelijk door dat hier iets niet klopte maar ja toen was het al te laat.
De reel is ook te koop hoor dan kan hij er wat anders voor terug kopen, hij wil en 50,- voor terug hebben.

Johan

Troutbuster

Klote streek Johan!!
Grrrrrrr >:( >:(

Wel een mooie en goede reel!
Ik heb dezelfde al zo'n 5 jaar in behoorlijk intensief gebruik zowel op zoet als zout en ik ben daar zeer tevreden over!
Helaas heb ik geen #4/5 over :( anders was het zo gepiept! ;)

Succes verder, ik hoop dat het allemaal weer naar tevredenheid wordt opgelost!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Sieger

Da's echt bagger Johan... heb helaas niks meer liggen...

Heb je al contact gezocht met de verkoper? Een van de forumleden had dit zelfde begin van het jaar ook... bleek dat de verkoper per ongeluk 2 hengels had gemixed.... Tsja wie weet...


Sieger

Johan

Tuurlijk contact gezocht met de verkoper, maar die neemt niet meer op, verrassend???
Maar als het goed is is de reel inmiddels verkocht en kan mijn pa op zoek naar iets anders.

Johan

Sieger

Mmmm dan is het gewoon echt Kl...ten...  Hopelijk vindt hij snel iets wat wel ok is....


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

misschien nummerherkenning uitzetten, of met een ander nummer bellen....maar ook dan is het maar de vraag wat je er mee opschiet, of misschien wel meer frustraties aan overhoudt :(

A{b}r{a}xa{s}

hmz..stond er op Marktplaats een foto bij van de hengel ?
Als dat is dan wordt het lastig, maar als dat niet is ben je misleid en kun je evt nog een aanklacht indienen misschien ?
(In ieder geval misleiding melden bij Marktplaats)

Johan

Die ouwe van mij is veels te impulsief geweest en daar door de boot ingegaan, ondankt dat het een klote streek blijft natuurlijk.
maar hij is er al weer overheen :)

Johan

vliegvisgek

ja johan zo zie je maar jul de muis is te eerlijk maar goed jij hebt vast spul zat  ;D ;D ;D ;D

Gert

#11
Ja, wel balen Johan. Maar komt vast allemaal wel weer goed. Heeft die verkoper toevallig niet ook nog andere dingen te koop staan op Marktplaats? Gaan we ff bieden met z'n allen >:(

Ik had vorig jaar iets geheel anders, maar dacht ook dat ik genept was. Vraagt m'n buurman weken later of ik dat pakketje ooit nog gekregen had wat hij in ontvangst had genomen. Want dat had iemand anders weer bij hem opgehaald. Weer een paar weken later hoor ik van een buurvrouw dat de beste man is opgenoem met Alsheimer. Wie weet komen z'n kinderen het pakketje ooit nog eens tegen als ze het huis gaan leegruimen.

Voelde me wel een beetje lullig dat ik de verkoper voor oplichter had uitgemaakt en kan ook wel begrijpen dat hij niet meer reageerde op m'n mailtjes en belletjes. :o



Groet,
Gert

Inderk

Ik ga even voor je zoeken.
Kijken of ik ergens een hengel kan vinden in de #4 of #5 klasse.

Waar wonen jullie?
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Herman

Heb Johan vanavond ook ff gebeld. ben nu op zoek naar mijn lijstje hengels voor de verkoop :-)
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Inderk

Dan wacht ik nog even met zoeken.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


GuusGeluk

Haha herman... Jij koopt ook teveel spullen... Schitterend.. Wel beetje herkenbaar...

Herman

Net n berichtje van Johan gehad dat ik net niet de juiste hengel beschikbaar heb voor hem.
Dus Henk. nog ff zoeken voor m.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

W3stland

Is de reel nu inderdaad verkocht?
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Johan

Ja de reel is inmiddels verkocht.

Johan