MPJ tool

Started by HappyFisherman, July 06, 2011, 16:02:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Afgelopen weekend weer aant shoppen geweest bij Muddler en mezelf maar eens getrakteerd op een MPJ-tool. Net alles binnen gekregen en dat werkt wel geinig! Vanaf nu kan ik dus ook eens fatsoenlijk met CDC aan het klooien.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

die MPJ tools daar kun je ook allerlei andere veren & haren in stoppen Bram,
ook combinaties kan een leuk effect geven

hendri

ja dat zijn handige dingetjes he, ik moet ook nog eens een keer zon mpj tooltje hebben. nu red ik me ook wel met papier klemmen, maar das toch niet altijd ideaal.

Rossie69

Hendri koop zo.n pastic klem dan 2 maten

je heb van mij toch zo,n nep blok gekregen ?

ben je voor 7 pleuro klaar.

die klammetje voor die veertjes gebruik ik haast nooit meer.
altijd de imi :)


hendri

plastic klem? 2 maten? zitten toch samen in 1 paket die klemmen met zon dingetje?

ja die blokjes van jouw gebruik ik ook. maar mijn papier klemmen met ijslepelstokjes zijn niet altijd ideaal. ;)

Rossie69

oke 27 euro en 7 of 8 euro is nog al wat dan he ?
deuvels heb ik wel liggen ;)


hendri

ik denk dat we maar weer eens wat in meppel moeten afspreken. (ik snap er nix meer van) :o

HappyFisherman

Ff wat creaties:
Sedge

Parachute

Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}


Rossie69

owja

mooi man.

uh haakmaat ? brammie

HappyFisherman

Kamasan B420 #12

Het lijfje van de onderste is van een turkey biot en da's best geinig spul!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

#11
Ik heb geen idee Bert! Camera is van het werk en ik snap er de ballen van (ik ben al blij dat ie het "gewoon" doet), maar ik zal het eens bekijken :D

Edit:
Het is idd een 100mm lens. Ik zal er eens een beetje mee spelen en kijken of ik dat diafragma op f20 kan krijgen. Maandag de boekjes maar eens meenemen ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Youri

mooie vliegen hoor.
kun je niet mee vingervissen hoor.

christianvt

Quote from: speycast on July 09, 2011, 09:08:32
Bram   je foto's zijn met 100mm macro lens gemaakt zeker ???
zet je diafragma eens wat dichter   f20 of zo  dan is je hele vlieg scherp nu heel weinig scherpte diepte

ze tonen nu wat soft

F20 lijkt me wat overdreven... :P

christianvt

Heb je honger? :P

christianvt

Ik zeg toch ook niet dat F/20 niet kan?? Ik denk alleen dat je aan f/8-10 al voldoende scherpte krijgt. Met f/20 wordt je sluitertijd ook een stuk langer, maar dat maakt trouwens niet veel uit, als je vanaf een statief fotografeerd..

christianvt

Nee idd nooit met een 100mm macro, wist niet dat dat zo werkte met die macro lenzen ::blozen:: Ben alleen andere lenzen gewend. Maar hoe bereken je dat Diafragma dan?

Ga binnenkort beginnen aan een fotografieopleiding ;D