Bijna gelukt!

Started by Kampie, January 06, 2013, 19:32:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kampie

Vanmiddag iets meegemaakt dat ik graag even met jullie wil delen.

Zoals veel van jullie ben ik in deze periode druk aan het snoeken, maar helaas was het me nog steeds niet gelukt, nog nooit een snoek met mn streamer gevangen.
En dat terwijl ik hier heel veel verhalen lees over veel gevangen snoeken, ik snapte er niks van hoe kan dat nou, zoveel doe ik toch niet verkeerd!? ???

Begin van de middag nog een keer alles gelezen wat ik kon vinden filmpjes op youtube gekeken en met deze nieuw bekeken kennis ging ik.
Ergens in de polder tussen Amersfoort en Baarn moest het gebeuren.
Hengel en al mn streamers die ik bezit (3 stuks) mee inclusief schepnet want de kieuwgreep heb ik nog niet kunnen proberen.
Ik begin op een soort T splitsing met een bruggetje en een dammetje/sluisje, als ik snoek was wist ik het wel daar zou ik gaan zitten.
Naar een kwartiertje was ik bij het bruggetje en gooide ik mn streamer (een mooie roze) aan de overzijde tegen het beton aan zodat hij daarna in het water viel, even wachten en dan voorzichtig binnen strippen.
Opeens zie ik vanaf links vanonder het bruggetje vandaan iets richting mijn streamer schieten gelijk voel ik een ruk aan mn hengel, fantastisch! Hangen!
De snoek schut een paar goed met z'n kop en gaat er dan vandoor. Hard in mijn keel en de adrenaline giert door mijn lijf en dan moet je ook nog rustig blijven.
Naar een paar minuten zie ik de snoek weer dichter bij komen ik schat zo vanaf de kant in dat de snoek die aan mijn streamer zit zeker 60 a 65 cm is, misschien iets groter.
Ik maak me op de kant gereed om de snoek echt binnen te kunnen halen, schepnet binnen handbereik en zorgen dat er niks in de knoop zit.
En dan gaat het mis..., ik zie dat mijn lijn ergens om een stukje riet zit en ik ga door mijn knieƫn om het los te halen, daardoor is er heel even wat minder druk op de lijn en helaas maakt de snoek daar gebruik van en weet zich los te trekken..., dik balen, daar sta je dan, nog vol van de adrenaline maar met lege handen. Gewoon door een stukje ervaring die ik mis, want die lijn hoefde ik echt niet los te maken. De rest van de middag helaas ook niet meer gelukt, maar hierdoor weer genoeg motivatie om door te gaan enne dan moet het toch een keertje lukken he!?

Dit wilde ik jullie even vertellen.
Ik laat het weten als het me wel gelukt is!

HappyFisherman

Idd bijna :)  Ik heb er na de zomer ook nog geen gevangen..!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bekeerling

Leuk verhaaltje! Gewoon volhouden, komt heus wel goed  ;D

Gerrit72




Het begin is er, een snoek op de kant gaat nu echt wel lukken ;D

Mijn ervaring is dat soms alles lukt (3 tot 4 snoeken in een uur), maar dat je soms
ook keihard je best moet doen, om ook maar e e n snoek te pakken.

En soms komen ze allemaal zonder problemen binnen, terwijl het soms ook
een paar keer fout gaat (losschieten).

Hoort er allemaal bij en houdt het spannend ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

jammer ,maar gewoon volhouden idd!

ik vang de laatste maanden wel aardig snoek,maar het begin was ook erg stroef,weinig actie,en wat ik haakte schoot los.

als het eerste schaap over de dam is...