Bruislijm kleuren

Started by HappyFisherman, March 04, 2015, 08:26:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Het kleuren van bruislijm na uitharden is wel leuk werk, maar echt vaste kleuren krijg je niet (alleen zwart dekt volledig) en het blijft behelpen. Doordat je water als katalysator kunt gebruiken had ik (in de Action) een topidee. Waarom dan geen aquarelverf toevoegen tijdens het mengen!
Een doos tubetjes van 12ml voor een euro meegenomen en uitgeprobeerd. Werkt top, als je maar heel weinig verf toevoegt, want anders wordt het mengsel te dun.


Kleurt mooi egaal :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Wilco

Goed bezig Bram   ::bravoo::

Je brengt me wel op een idee.

Jan Damman

Je bent wel slim   ;D ::goodjob::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Quote from: Wilco on March 04, 2015, 08:34:50
Goed bezig Bram   ::bravoo::

Je brengt me wel op een idee.

Foto! ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Floor

Wat een kunstenaar! Zwart kleuren, beetje zwarte marabou en je hebt een prachtig kikkervisje.
Kan geweldig werken op (forel)vijvers.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

wouter veuger

goed idee idd, creatieve geest! ::agree::

bartkoper85


hendri


JB

Quote from: HappyFisherman on March 04, 2015, 08:26:21Waarom dan geen aquarelverf toevoegen tijdens het mengen!
Een doos tubetjes van 12ml voor een euro meegenomen en uitgeprobeerd. Werkt top, als je maar heel weinig verf toevoegt, want anders wordt het mengsel te dun.
En als je het water eerst op kleur brengt?
Of worden de kleuren dan niet zo intensief?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Kampo

ik vind het allemaal prachtig wat is de tekst van dat bison spul is het contactlijm zit het in eentube graag even uitleg nogmaals ziet er gaaf uit
kampo

Hans-oet-remunj

even een vraagje over die bruislijm, ziet er nl erg leuk uit alemaal  ::goodjob::

Is dat pur, en zo ja blijft dat dan ook goed drijven ? In elk geval een paar uur oid ?

(dacht nl dat pur toch langzaam water opnam, heb geen zin in vliegen die het na 2 vissen de rest van de dag niet meer doen...)

Hidde

Bruislijm is pu lijm , ook wel constructielijm genoemd.

Wat zou ecoline doen.. Best veel kleurtjes van staan..

MarcelN

Ecoline...was dat op waterbasis?
Ik postte hier laatst een filmpje van youtube dat die truuk van Happy Bram helemaal niet origineel was, dat er op dat filmpje ook water werd gebruikt heeft hem blijkbaar op een idee gebracht ::)
dat is dan wel weer grappig met die kleuren ::goodjob::
Ik moet nog steeds naar de winkel, beetje druk de laatste tijd, maar de Action krijgt ook een bezoekje :P en voor dat roteren moet ik nog wat verzinnen, ik ga niet aan die vice uren draaien :o
Regelbare voedingen heb ik wel, nu nog een motortje ergens uitslopen...

Wilco

gewoon proberen zou ik zeggen

Rossie69

ecoline is toch gewoon inkt

Rossie69


Sieger

Volgens mij heb je ergens een mooi luikje open gezet Bram....  ::goodjob::


Sieger

HappyFisherman

Is ook wel geinig werk hoor. Smeert alleen een beetje. Ben al met ribjes in andere kleuren bezig en volgens mij moeten wespen ook mooi worden.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hidde

Zal ook eens testen, heb nog wel bruislijm liggen hier.
Is er ook in een rapid versie, ook wel express genoemd, gaat wat sneller al zou het kunnen dat hij minder compact droogt.

Zit echter net in mijn garnalen fase,.. Ga ik eerst ff mee verder..