Slovenië mei 2107

Started by Steelhead, May 26, 2017, 11:22:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Steelhead

Ik heb half mei een week met een maat naar Slovenië geweest.
Op onze bucketlist stond nog steeds de marmorata, dus contact gezocht met Lesly Janssen aldaar en afgesproken dat hij ons 3 dagen zou gidsen.
We kwamen aan na een redelijk lange periode met veel regen, maar hebben zelf een week gehad met prima weer.
Omdat de Soca in het begin nog wat hoog en iets gekleurd was, hebben we eerst 2 dagen hoog in de bergen op de Lepena en de Baca gevist, met als doel de wilde marmorata.
Hoewel wij 2 oudjes zijn, allebei 60+ met redelijk wat vliegviservaring sinds een jaar of 35, was Lesly echt onmisbaar voor ons! Hij deelde al zijn kennis en ervaring die hij de afgelopen 10 jaar daar heeft opgedaan en dat resulteerde uiteraard in mooie resultaten! We hebben allebei marmorata gevangen, zowel droog als met een nymph. En vele mooie regenbogen. Het was echt jagen op zicht. Eerst 3-5 meter boven langs de rivier lopen en dan een vis spotten en daar dan gericht op vissen. Dus naar beneden, 5 meter achter de vis gaan staan en dan je vlieg 1 meter voor de vis zien te krijgen. Lijkt makkelijk, maar omdat die wilde vis zo schuw is, moest het klauteren én vissen vaak geknield gedaan worden en ja, dat ging soms best moeilijk voor ons ouwe knarren.
Lesly verdeelde z'n tijd ook perfect tussen mijn vismaat en mij, naam 10-tallen foto's, bond een vlieg of leadertippet 5x sneller aan de leader dan wij en van de 25 vissen die op een bepaald stuk lagen, zag hij er 10 en wij 4.
Na 3 dagen met Lesly op de Lepena, Baca en Soca moesten we het zelf gaan doen.
En we hebben toen ook gevangen, zij het aanmerkelijk minder dan met Lesly Janssen, maar zeker niet met minder voldoening!
Wat een prachtige visserij in een geweldige omgeving was het!
Hier wat foto's:









Van deze en vele 10-tallen andere foto's kan ik weer heerlijk genieten.
Maar eind september heb ik nog wat in het vooruitzicht: 2 weken vliegvissen op wilde steelhead in Canada!

Greetzzz,

Bram




my best memories are not that old!

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Floor

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Jan Damman

Ziet er machtig mooi uit Bram, mooie belevenis.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

guidogast

Gaaf zeg! Hele mooie foto's inderdaad!
::agree::

Menno_siemensma

Lekker hoor  ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gerrit59

Mooi verslag met plaatjes!

Gerrit

Micha


Marco B

Mooie visserij Bram, wat een waardeloos leven heb jij toch  ;)
Hopelijk ook zo'n verslagje wanneer je terug bent van je steelheadtrip?
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Steelhead

#9
Quote from: Marco B on May 28, 2017, 12:56:26
Mooie visserij Bram, wat een waardeloos leven heb jij toch  ;)
Hopelijk ook zo'n verslagje wanneer je terug bent van je steelheadtrip?

Ik weet het Marco, maar iemand moet het doen en dan ik maar. 8)
Uiteraard zal ik half oktober verslag doen van mijn 27e trip naar BC alweer, we zijn met z'n 2-en maar in de pick-up truck is makkelijk plaats voor 4 personen, dus.....

Wel nog even een leuk verhaal van iets dat ik een paar jaar geleden mee maakte in BC.
Mijn maat zag een iets oudere vliegvisser een mooie steelhead drillen. Zien vangen is bijna net zo leuk als zelf vangen, dus gingen we even kijken en een praatje met de man maken.
Het was zijn 4e steelhead die dag. Mijn maat en ik hadden er allebei 1  :-[ :-[
Maar vertelde hij ons, hij was met een gids.
Ook vertelde hij ons dat hij 72 was en uit San Diego kwam.
Toen ik vroeg waar z'n gids dan was zei hij:  "die staat om de bocht, mijn vader van 95 te helpen! "
Op dat moment besloot ik dat ik dat eigenlijk ook wel wil.

Dus geniet optimaal en zolang mijn financiën en lichaam het aankunnen, blijf ik mooie vliegvis trips maken!

Bram
my best memories are not that old!

JEVDE

Dat klinkt als een mooie instelling. Kan ik me in vinden. Mooie fotos uit Slovenie! Leuk om te zien. Over een paar dagen mag ik er zelf ook weer even hee . Genieten dus

Sent from my SM-G900F using Tapatalk


FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Woenos

Wat een mooi water daar in Slovenië en prachtige vissen!
Waar ga je op steelhead vissen? Misschien kom ik je wel tegen dan :)

Jeroen

Marco B

Quote from: Steelhead on May 29, 2017, 08:52:20
Wel nog even een leuk verhaal van iets dat ik een paar jaar geleden mee maakte in BC.
Mijn maat zag een iets oudere vliegvisser een mooie steelhead drillen. Zien vangen is bijna net zo leuk als zelf vangen, dus gingen we even kijken en een praatje met de man maken.
Het was zijn 4e steelhead die dag. Mijn maat en ik hadden er allebei 1  :-[ :-[
Maar vertelde hij ons, hij was met een gids.
Ook vertelde hij ons dat hij 72 was en uit San Diego kwam.
Toen ik vroeg waar z'n gids dan was zei hij:  "die staat om de bocht, mijn vader van 95 te helpen! "
Op dat moment besloot ik dat ik dat eigenlijk ook wel wil.

Dus geniet optimaal en zolang mijn financiën en lichaam het aankunnen, blijf ik mooie vliegvis trips maken!

Bram

Lijkt me de perfecte instelling Bram, weten hoe je het leven mooi kan maken en ervan kunt genieten.
Ik kijk nu al uit naar je verslag.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Steelhead

Quote from: Woenos on May 29, 2017, 19:46:18
Wat een mooi water daar in Slovenië en prachtige vissen!
Waar ga je op steelhead vissen? Misschien kom ik je wel tegen dan :)

Jeroen

In het noordwesten van British Columbia Jeroen, eind september/begin oktober.
Ik denk niet dat ik je aan het water ga tegenkomen. Ik gebruik daar altijd pontoons om me over de rivier te verplaatsen zodat ik de drukkere plekken die vanaf de weg bereikbaar zijn kan vermijden.
Kijk maar eens op m'n site, staat wellicht nog wat bruikbare info voor je: www.steelhead.nl

Have fun there!

Bram
my best memories are not that old!

Woenos

Quote from: Steelhead on May 30, 2017, 10:50:54
In het noordwesten van British Columbia Jeroen, eind september/begin oktober.
Ik denk niet dat ik je aan het water ga tegenkomen. Ik gebruik daar altijd pontoons om me over de rivier te verplaatsen zodat ik de drukkere plekken die vanaf de weg bereikbaar zijn kan vermijden.
Kijk maar eens op m'n site, staat wellicht nog wat bruikbare info voor je: www.steelhead.nl

Have fun there!

Bram

Aha daar! Ik zit meer tussen Terrace en Smithers of in de Nass valley denk ik. En aan de kust. Rainbow Alley is wel meer iets voor mei toch? Was vorig jaar net een week te laat daar.

Steelhead

Ik zit 1 week aan de Kispiox en 1 week aan de Morice.
En ja, in mei azen die Babine Lake Rainbows op de fry van de sockey die dan richting zee gaat.
Maar in sept/okt. zitten ze weer achter de paaiende sockeye voor de eitjes, dus 2 dagen plezier met een #6 daar dan.
Nass Valley ben ik al poos niet meer geweest, wel lekker ruig daar.
Je gaat je prima vermaken, dat is zeker!
my best memories are not that old!

Woenos

Quote from: Steelhead on May 30, 2017, 16:46:35
Ik zit 1 week aan de Kispiox en 1 week aan de Morice.
En ja, in mei azen die Babine Lake Rainbows op de fry van de sockey die dan richting zee gaat.
Maar in sept/okt. zitten ze weer achter de paaiende sockeye voor de eitjes, dus 2 dagen plezier met een #6 daar dan.
Nass Valley ben ik al poos niet meer geweest, wel lekker ruig daar.
Je gaat je prima vermaken, dat is zeker!

Ow dat wist ik niet! Goeie tip :) Ja Nass valley is vrij onbegaanbaar en vol beren maar zo mooi....