Iemand Gardameer ervaring?

Started by Enc0unt3r, April 03, 2017, 22:32:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Enc0unt3r

Hallo vliegvissers!

Heeft hier iemand ervaring met het vissen in of rondom het Gardameer? Zowel op kopvoorn, forel, baars en alle andere soorten die het meer rijk is?
Deze zomer ga ik die kant op en neem mijn vliegenlat mee. Tips voor type vliegen en stekkies zijn welkom  8)

Beertje

waar aan het Gardameer, Noord of zuid?

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

quaden

ik zat een aantal jaar geleden op camping rio ferienglück dicht bij manerba.
De aangelegde rotspieren gaven leuke sport voor baars (spinner) en zonnerbaars (dobber). De local viste veelal op sardine!
op sardine? ja op sardine! het blijkt dat er in het verleden een sardine soort is ingesloten. Met een matchhengel en paternosters werden deze scholen belaagd.
Je kan met de vliegenlat proberen te vissen, wel moet gezegd worden dat het gardameer veel diepe stukken kent en het lastig is om zeer oppervlakkig te vissen.


Enc0unt3r

Ik ga zelf naar het zuiden in de buurt van Bardolino, Garda en Lazise.

Beertje

Quote from: Enc0unt3r on April 04, 2017, 21:53:37
Ik ga zelf naar het zuiden in de buurt van Bardolino, Garda en Lazise.

In het meer zit op diverse plaatsen kopvoorn aan de kant, je moet ze wel even zoeken. handig is als je een fiet bij je hebt of tot je beschikking.
Je kunt dan sneller even overal kijken. Maar in de buurt van haventjes vind je ze meestal wel.

In Peschiera begint de rivier "mincio" er ligt een fietspad aan de rechterzijde (stroomaf waards gezien) na c.a.3 a 4 km zit een stuw. Beneden deze stuw heb ik een paar jaar geleden leuk kopvoorn en black baars gevangen. Een probleem is wel dat het waterpeil laag moet zijn anders is het niet te doen.Laag peil is er, als er niet veel regen in de bergen is gevallen. De "mincio"is verderop ook een leuke rivier,al weet ik niets van de visserij daar. In het noorden, bij Torbole,stroomt de rivier de "Sarca" hier zit zeker forel.Denk wel aan een vergunning. In het meer kun je misschien nog wel eens zonder , maar in de Sarca zeker niet. Ik weet niet of deze info up to date is, maar bekijk deze link maar eens.
http://www.vnv.nu/index1.php?id=8&page_id=49497321dbd03
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

eric de vliegvisser

http://www.lagodigarda.it/Pesca/1076-1.html

In het Italiaans, maar google translate brengt je een heel eind verder misschien heb je hier iets aan. Er zwemt meer dan je denkt. Wanneer je naar het noorden gaat boven het gardameer zijn er diversen kleine riviertjes te vinden vergunningen zijn wat ik heb begrepen lastig je moet eerst naar een T tabaco shop en dan naar gemeente huis en dan naar eigenaar van het water of in andere volgorde maar lastig is het.  Wellicht zijn er nog andere met meer ervaring.

quaden

Quote from: Beertje on April 05, 2017, 10:00:02
In het meer zit op diverse plaatsen kopvoorn aan de kant, je moet ze wel even zoeken. handig is als je een fiet bij je hebt of tot je beschikking.
Je kunt dan sneller even overal kijken. Maar in de buurt van haventjes vind je ze meestal wel.

In Peschiera begint de rivier "mincio" er ligt een fietspad aan de rechterzijde (stroomaf waards gezien) na c.a.3 a 4 km zit een stuw. Beneden deze stuw heb ik een paar jaar geleden leuk kopvoorn en black baars gevangen. Een probleem is wel dat het waterpeil laag moet zijn anders is het niet te doen.Laag peil is er, als er niet veel regen in de bergen is gevallen. De "mincio"is verderop ook een leuke rivier,al weet ik niets van de visserij daar. In het noorden, bij Torbole,stroomt de rivier de "Sarca" hier zit zeker forel.Denk wel aan een vergunning. In het meer kun je misschien nog wel eens zonder , maar in de Sarca zeker niet. Ik weet niet of deze info up to date is, maar bekijk deze link maar eens.
http://www.vnv.nu/index1.php?id=8&page_id=49497321dbd03

in de havens zit zeker vis, maar het was bij mij verboden!
Ik hield me van de domme en de politie zei hier ook niks van, maar het is wel handig om te weten

Enc0unt3r

Beertje, Eric en Quaden bijzonder bedankt voor de uitgebreide en behulpzame antwoorden :) Helemaal goed! ::goodjob::

henkverhaar

Quote from: eric de vliegvisser on April 05, 2017, 12:29:30vergunningen zijn wat ik heb begrepen lastig je moet eerst naar een T tabaco shop en dan naar gemeente huis en dan naar eigenaar van het water of in andere volgorde maar lastig is het. 

Zo had ik het ook begrepen, maar mijn info dateert al van 1994 of zo, toen ik eens een weekje in Belgirate, aan het Lago Maggiore, was voor een congres. Het was in elk geval zo ingewikkeld, mede qua volstrekt niet op elkaar aansluitende openingstijden en heen-en-weer verplichtingen dat ik niet ook de daad bij het woord heb gevoegd (en gewoon wat illegaal in het meer heb geworpen, zonder iets te vangen overigens).