Zelf geknoopte leaders zijn het beste !

Started by Waterhen Bloa, March 02, 2011, 13:18:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Hierzo hetzelfde. Moet ik alleen nog zien te vinden welk nr nou het rekeningnr is waarop ik dat geld moet overmaken :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

ghehehe....heb ik anders gedaan...gevraagd of PayPal mogelijk was...stuk makkelijker :)

HappyFisherman

Ik heb geen paypal. Heb al teruggemaild en gevraagd welk nr ik nu moet gebruiken :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Hebben jullie alles via mail gedaan of via de winkeltoepassing op de site?


Sieger

reinaard van der vossen

Happy fisherman, Welke lijn heb je nu gekocht? Heb je er één met een kleurtje genomen?

Welke knopen gebruiken jullie voor het leader knopen, Doen jullie dat met een bloedknoop of gebruiken jullie een andere knoop?

Sieger



Sieger

HappyFisherman

#31
Quote from: reinaard van der vossen on March 22, 2011, 21:26:22
Happy fisherman, Welke lijn heb je nu gekocht? Heb je er één met een kleurtje genomen?

Welke knopen gebruiken jullie voor het leader knopen, Doen jullie dat met een bloedknoop of gebruiken jullie een andere knoop?

Ik heb de GTM genomen, die is grijs. Voor het knuppen gebruik ik een double grinner, maar op die website van Stroft (bovenstaande link) staat ook een link naar knopen!

@Sieger, welke heb je genomen?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

@Sieger : ik heb via de webshop besteld en in afwachting van de proforma rekening een e-mail gestuurd met de vraag of PayPal ook gebruikt kon worden (en zo ja, of ze me dan gelijk een PayPal betalingsverzoek konden sturen)

@Reinaard : ik heb de blauwe besteld (maar ik ga geen leaders knopen, heb alleen al mn tippet tippet vervangen, dat was Berkley Trilene, is nu Stroft GTM geworden)

A{b}r{a}xa{s}

Bram,
je krijgt (waarschijnlijk al vóór de lijn binnen is) denk wel een catalogus van Stroft binnen, plus een boekje met allerlei handige knopen :)

HappyFisherman

Zou ook zonde zijn Bas, eerst een hele leader in elkaar knuppen en vervolgens alles in de boom gooien HAHA!
Die catalogus kun je ook aanvragen op de website en gezien dat gratis was... ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Ja heb ook de GTM besteld, omdat deze ook goed getest was... Ik heb rolletjes van 100m besteld, hoop dat die nog een beetje in mijn zak passen...


Sieger

HappyFisherman

Daar heb ik er ook al 3 van in m'n jassie, maar die zijn onhandig groot. Ik begrijp nu waarom tippetdispensers zijn uitgevonden ;) Wel geinig om die testresultaten eens door te gaan. Maar 1 van de 10 geteste lijnen van 25/00 had daadwerkelijk van de juiste diameter...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

gezien het aantal bomen dat ik raak ben ik voor de 200meter klosjes gegaan :)
(zijn even groot als de 100m klosjes, en hangen toch rond mn nek aan de lanyard)

Sieger

Quote from: HappyFisherman on March 22, 2011, 22:01:02
Maar 1 van de 10 geteste lijnen van 25/00 had daadwerkelijk van de juiste diameter...

Ja typisch he... je zou toch zeggen dat met de moderne middelen e.e.a. mooi aan de maat gemaakt moet kunnen worden... ???


Sieger

Sieger

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on March 22, 2011, 22:05:55
gezien het aantal bomen dat ik raak ben ik voor de 200meter klosjes gegaan :)
(zijn even groot als de 100m klosjes, en hangen toch rond mn nek aan de lanyard)
;D ;D ;D


Sieger

HappyFisherman

Ja, en de GTM had de grootste afwijking van wel(!!!) 0,008mm :D Was geen 25/00, maar 26/00. De schande!

@Bas, als je er dan ook direct een kerstboomvlieg aan knupt :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Waterhen Bloa

#41
Quote from: HappyFisherman on March 22, 2011, 22:01:02
Daar heb ik er ook al 3 van in m'n jassie, maar die zijn onhandig groot. Ik begrijp nu waarom tippetdispensers zijn uitgevonden ;) Wel geinig om die testresultaten eens door te gaan. Maar 1 van de 10 geteste lijnen van 25/00 had daadwerkelijk van de juiste diameter...

Lekker belangrijk 25/00 of 257/000

ENNNNNNN waar stond die test ....... juist ja op de site van Stroft, en van die andere 150 merken die ook accuraat waren (in de test van de EFFTTA) ....... uhhhh stonden die ook op de site vermeld ....... neeeeee vast niet  ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Overigens is Stroft GTM prima voor tippets, maar voor de dikkere delen vind ik het net iets te soepel .....

HappyFisherman

Quote from: Waterhen Bloa on March 23, 2011, 01:07:31
Lekker belangrijk 25/00 of 257/000
Let wel, 258/000! (Enige ironie inbegrepen Ger.... ;))

Vanavond ff betalen en dan hoop ik dat het voor volgende week vrijdag binnen is!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Waterhen Bloa


HappyFisherman

Vanmiddag de catalogus al binnengekregen (nu mijn touw nog). Op het bijgevoegde titelblaadje geven ze aan dat er vanaf 11 april kant en klare leaders beschikbaar zijn in 4 verschillende lengtes en 11 verschillende dikten :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

yeps, had ik ook gelezen....maar jij gaat ze nu toch zelf knopen ? ;)

HappyFisherman

Echt wel, vertrouw die fabrieksdinge (van welke fabrikant ook) voor geen meter ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Donderdagmiddag had ik al een TNT briefje in de bus dat ik vrijdag m'n Stroft lijntjes op kon halen op het postkantoor. Geen tijd voor gehad en dus vanmiddag maar ff gedaan. Die 25 meter klosjes zijn echt mooi klein (diameter 2/3 en dikte 1/3 van de 100meter klosjes) en passen dus makkelijk in de jas.
Komende week maar eens zo'n leader knuppen om uit te proberen. Ik denk dat er na een half uurtje zwiepen een hele boel knopen bij zijn gekomen ;)!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

een onderlijn of tippit van 5 meter,wha 5 keer wisselen ben je dr zo van af he :)


Waterhen Bloa

Quote from: HappyFisherman on April 04, 2011, 20:06:15
Die 25 meter klosjes zijn echt mooi klein (diameter 2/3 en dikte 1/3 van de 100meter klosjes) en passen dus makkelijk in de jas.

Daar begrijp ik niets van ....... 100 meter spoelen zijn zeker voor de dikkere diameters veel prettiger in het gebruik en kosten slechts het dubbele van de 25 meter spoeltjes .....

Ik verkocht in mijn winkel alleen de 50 meter spoelen (die ik jaren terug speciaal voor mij liet maken ..... nu zitten ze standaard in het programma) ........ die 50 meter spoelen hebben het formaat van de 100 meter spoelen.