wie van ons komt wel eens op een forellenput????

Started by ben, December 02, 2015, 09:11:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ben

Komen we er nog wel en wat zijn onze ervaringen???

BV


maurice

Kom er maar heeeeeeel af en toe.

De Ruigenhoek top geweldige mooie vissen gezellige eigenaren.

Baggel, top lokatie mooie vis maar niet het gemakkelijkste water

Vis liever op de beken hier in de buurt of in Duitsland.
Maar als ik toch moest kiezen hebben deze 2 mijn voorkeur.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gert

De Ruigenhoek is inderdaad een prima vijver, binnenkort maar weer eens heen.
En/of voor een herkansing naar de Berenkuil, de grote vijver. Was daar van de zomer een keer, en een vlot gehuurd. Maar het was toen veeeel te warm. Veel vis op apengapen en niks vangen.
Minpuntje vond ik wel: het stonk er ontzettend naar dooie vis, en die zag je hier en daar ook liggen. En die waren niet net een paar uurtjes dood - lagen er zo te zien (en te ruiken!) al een of meerdere dagen. Zouden ze toch beter op moeten letten en opruimen.
Maar wil er dus binnenkort wel weer heen.

Groet,
Gert

Twan

Ruigenhoek
De kool
Ronde Bleek
Berenkuil

Voorheen de heihorsten, t mun, eemhof, maar dat is allemaal niet meer.

Allemaal catch and release  ;D

PdH

Ik kom veel op de Ruigenhoek. Prachtige stek.
En daarnaast de Berenkuil en 't Smallert.  Die laatste als ik een vis mee wil nemen.
Meest toch catch andere release.
grtn, Peter.

gijsie20

#6
Ben ook redelijk wat te vinden op de Ruigenhoek in de weekenden, metname buiten het buitenland seizoen, zoals nu.
Voorheen ook regelmatig op de Eemhof..  :-\ En eens wat naar de Heihorsten geweest.
Verder eigenlijk niet echt..Anders wordt het voor mij net zover rijden en duur als een dagje Duitsland of Belgie, dan doe ik liever een dagje dat  ;D

Vangsten zijn soms wat wisselend..meestal vang ik mn visjes wel op de C&R vijver. Vorige week had ik er op een paar uurtjes 10, en was er een stel Brabo's die bijna niet vingen...Afgelopen zaterdag maar weer eentje  op 2 uurtjes???

Twan

Quote from: gijsie20 on December 02, 2015, 22:10:34
Ben ook redelijk wat te vinden op de Ruigenhoek in de weekenden, metname buiten het buitenland seizoen, zoals nu.
Voorheen ook regelmatig op de Eemhof..  :-\ En eens wat naar de Heihorsten geweest.
Verder eigenlijk niet echt..Anders wordt het voor mij net zover rijden en duur als een dagje Duitsland of Belgie, dan doe ik liever een dagje dat  ;D

Zijn er nog veel plekken in Duitsland waar je een dagje kan vissen dan? Volgens mij heb je er meestal een verplichte overnachting voor nodig.

gijsie20

#8
Valt heus wel mee hoor  :) maar ik heb er dan ook geen moeite mee om een paar uur op een dag te rijden. 3 uur heen en 3 uur terug is voor mij nog te doen op een dag, de auto rijdt wel  ;D Ben ik er toch mooi een dag van 9 tot 16 ofzo uit.

gijsie20

Quote from: Twan on December 02, 2015, 22:12:49
Zijn er nog veel plekken in Duitsland waar je een dagje kan vissen dan? Volgens mij heb je er meestal een verplichte overnachting voor nodig.

Ps. wat je ook kan doen is een vereniging die geen dagvergunningen uitgeeft eens een mail sturen. Soms kan je dan wel een dagje op pad met iemand van de vereniging. Die mensen kunnen per jaar een aantal mensen meenemen.

Maar we dwalen af van het onderwerp  :)

Arno

Berenkuil op de grote vijver met een vlotje heerlijk relaxt en vang er bijna altijd wel mijn visjes.

H2O in Wezep leuk om even 2 of 4 uurtjes te vissen en kunt instappen wanneer je wilt maak niet uit als je maar om 17,30 uur weg bent.
vangsten zijn op het moment wel prima en mooie sterke vissen.

beide vijvers kan je catch en Release vissen.

Gr Arno

Dick

kan niet wachten tot De Koperen Plas open gaat lekker dicht bij en alle mogelijkheden
word echt gaaf

dartmayor

Zekers Dick, maar wel erg diep.
Tot 17 meter had ik ergens gelezen.
Wordt dan echt zoeken naar de vis.

Ik ben ook benieuwd hoe het gaat met de karper vissers.
Die zullen het niet prettig vinden als je met de bellyboat langs hun aas peddelt.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Dick

er is een regel dat je 100 meter bij de karper visser vandaan blijft, water is groot zat en er worden monsters ven forellen uitgezet, word gewoon een super beleving

gijsie20

#14
Quote from: Dick on December 04, 2015, 17:53:32
er is een regel dat je 100 meter bij de karper visser vandaan blijft, water is groot zat en er worden monsters ven forellen uitgezet, word gewoon een super beleving

Monsters? Als in forellen met een gruwelijke bek en zonder staart?  ;D Ben benieuwd!

Dick

nee top vissen alles handpick, dit is inderdaad een monster

vliegvisgek

ben ook erg benieuwd naar koperenplas dick  ::agree:: ::agree:: ::agree:: ::agree::

dartmayor

100 meter afstand is veel hoor want ze hebben meerdere Karper plekken.

Het mag dan groot zijn maar dat is toch een behoorlijk stuk.
Maar ik zal het wel zien.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Arno

om even in verhouding te denken de 8 karperstekken zijn ca de helft van de plas in denk zelfs nog iets minder
dus er is ruimte genoeg voor bellyboten en pontons want er blijft dan ca 1 1/2 keer de berenkuil over

Dick

linkerkant van de kolk zijn 8 karperstekken, overdag word er niet verder als 100 meter uit de kant gevist dus blijft er een stuk water over van 700 meter lang en minimaal 200 meter breed, als er op een karperstek geen visser zit mag daar natuurlijk ook gevist worden

Beest

ik ga weleens naar baggelhuizen mooie plas en veel van de vissers geleerd daar

Gert

Ik ga morgen (18 december) naar de Ruigenhoek.
Hartje winter met 14 graden of zo - kijken wat dat doet op zo'n vijver.
Iemand nog tips / resultaten van de afgelopen paar dagen?

Groet,
Gert

Dick

dinsdag is de eerste lading vis uitgezet, mooie vissen tot ca 4 kilo, met de opening komen er echt grote vissen in

Twan

Quote from: Dick on December 17, 2015, 15:25:38
dinsdag is de eerste lading vis uitgezet, mooie vissen tot ca 4 kilo, met de opening komen er echt grote vissen in

Ik neem aan dat je het over de koperenplas hebt?

Team

Quote from: Gert on December 17, 2015, 10:52:53
Ik ga morgen (18 december) naar de Ruigenhoek.
Hartje winter met 14 graden of zo - kijken wat dat doet op zo'n vijver.
Iemand nog tips / resultaten van de afgelopen paar dagen?

Groet,
Gert
interm. gaat goed, en ook drijvend gaat nog goed, hoe laat ben je daar??
NUNC  AUT  NUNQUAM