vangstmeldingen en foto's topic???

Started by quaden, August 25, 2013, 11:50:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

quaden

Sinds een paar dagen zit ik hier het hele forum uit te graven naar informatie.
Alleen mis ik eigenlijk een 'vangstmeldingen en foto's' topic.
Een ander forum waar ik ook op rondneus heeft dit wel, persoonlijk vind ik het leuk om te zien hoe forumleden hun mooie vangsten tonen en daar een klein verhaaltje bij schrijven.

Ik denk, gooi het eens in de groep! :P

tight lines

maurice

zou zeggen niet genoeg gespit,
staan op verschillende plaatsen verslagen van tripjes die men heeft gehad en vangst meldingen.
gewoon ff goed zoeken.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

W3stland

Ik vind die verhalen juist het mooie aan het forum, het zijn er geen honderden maar elke week staan er wel een paar leuke verhalen op. Staat alleen niet in een aparte categorie.
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

quaden

#3
De wekelijkse tripjes en vakanties heb ik inderdaad gezien.
Maar gewoon een topic, de eerste persoon maakt dan het onderwerp '25-08-13' en iedereen kan daar zijn of haar stukje met foto inzetten.
iedere dag een nieuwe datum :P en zo krijg je een leuke verzamelplaats voor de vangstmeldingen.
welke vlieg je gebruikt, hoe je vist, welke water etc
je hoeft niet alles prijs te geven maar het leek mij wel leuk.

brengt mensen nog misschien op ideeën

nee geen prominent gedoe, met reclames van merken en of zware bedoelingen.
gewoon het in beeld brengen van de vis omgeving, flora en fauna, vangsten etc etc

Wim Envy

quaden, daar moet je voor op andere fora zijn als het Roofvisforum. Dat patsergehalte, 'zie mij eens floreren' hoort niet hier, je moet het hier ook niet willen zoeken. Toch zijn er genoeg topics die het op prettige wijze voorleggen, als het OVM Vandaag-topic in 'Nederland'.

Vliegvissen is zoveel meer dan de foto achteraf.

quaden

Nee,  het patsergehalte hoeft voor mij inderdaad ook niet.
Maar ik zoek graag op het net naar mooie verslagen van mensen die het vliegvissen in beeld brengen.
De kunst van het vissen en het overbrengen van hun visie, die bij iedere visser anders is.
Het leren van elkaar en niet het overtreffen van elkaar, is denk ik een belangrijk punt.

graag vermeld ik, dat ik niemand op zijn tenen wil  trappen.
zelf dacht ik dat zo'n topic ook informatief kon zijn.

quaden

Om een beetje beeld te geven
ik bedoel een topic met zulke verhaaltjes in combinatie met flora en fauna etc etc, baars!

zo en nu hou ik erover op!! :P :P

Wim Envy

Je danst ook niet op mijn tenen hoor, no worries. Ik snap je ook wel... De vangstmeldingen zijn wel te vinden, alleen niet bijeen gebundeld. Als je iets verder zoekt, vind je weelde.

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

quaden

#9
gelukkig maar haha, ja een bundeling van zulke zaakjes.
maar ik zal wel wat speuren op het forum :P

ja harlin, omschrijving van de vangst en wat mooie plaatjes van de vis (eventueel omgeving, natuur, water)

zijn denk ik leuke en leerzame verslagjes

harlin

zoals eerder is genoemd, staan zat van dat soort verhaaltjes.
begin maar achterin bij elk onderdeel de topics te te lezen en dan naar voren. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Plantje

Quote from: quaden on August 25, 2013, 13:09:56
Nee,  het patsergehalte hoeft voor mij inderdaad ook niet.
Maar ik zoek graag op het net naar mooie verslagen van mensen die het vliegvissen in beeld brengen.
De kunst van het vissen en het overbrengen van hun visie, die bij iedere visser anders is.
Het leren van elkaar en niet het overtreffen van elkaar, is denk ik een belangrijk punt.

graag vermeld ik, dat ik niemand op zijn tenen wil  trappen.
zelf dacht ik dat zo'n topic ook informatief kon zijn.
Ik vind het op zich wel een idee. We kunnen het in ieder geval eens proberen. Bas, kunnen we hier een apart hoekje voor opnemen?

Vliegvissers.nl

Ik wil daar wel iets voor maken, maar heb toch nog wat twijfels.
Door het opsplitsen in een aantal forums komen onderwerpen, verslagen, foto's nu denk overzichtelijker op het forum dan wanneer er elke dag een topic gemaakt wordt waarin postings geplaatst worden over bv. vangsten in zee, op het OVM, en in de Caraïben.
Dan wordt het later terugzoeken volgens mij veel lastiger/onoverzichtelijker....

Of er zou 'dubbel' gepost moeten worden...1x in de 'nieuwe lijst' en 1 keer in het forum waar dergelijke postings nu geplaatst worden.
Maar dat lijkt mij persoonlijk een beetje te veel van het goede.

Kortom, ik denk zelf dat de 'nadelen' (achteraf gericht iets zoeken wordt lastiger) groter zijn dan de voordelen.
Maar als iemand me kan overtuigen.... een apart hoekje is snel genoeg aangemaakt.

maurice

gewoon laten zoals het altijd al is geweest.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

JB

 ::agree::

Nu weet je waar je moet zoeken, bv OVM vangsten onder OVM. Als je per dag een topic zou maken moet je je eerst herinneren waar iemand op een bepaalde dag gevist heeft, lijkt MIJ onhandig.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Heintje Davids

Ik zou zeggen: "Laat 't lekker zoals het is." Door de geografische scheiding is alles nu makkelijk te vinden. Zoeken naar een verslag wordt alleen maar lastiger met een aparte rubriek.

Ron


wouter veuger

voor mij hoeft een dagtopic niet perse,maar er kunnen nooit mooie verslagjes genoeg geplaatst worden uiteraard! ::agree::


Inderk

Ik heb al een tijdje geen Nederlandse verslagjes geplaatst.
Waarom niet?
1. Niet alle vis die ik vang hoeft niet persé op de foto.
2. De hoeveelheid vis dat ik vang is niet groot, voor het formaat is het meestal Dito.
3. Ik hoef mij niet te bewijzen over hoe goed ik wel niet ben. Want dat ben ik toch niet.
4. Verslag een vakantie vistripje of van vissen in een wat meer gekende stek vind ik leuk dus dat doe ik soms wel. (om opgedane kennis te delen)
    Maar sommige stekken waar ik vis, verdragen niet zo veel "gastvissers"  en ik vind het vissen soms een excuus om ergens bij het water te zijn. ....Noemen ze ook wel beleving......
    En heerlijk als na veel proberen het allemaal klopt en de puzzelstukjes op hun plaats vallen. Dat doe ik graag alleen..... De opgedane kennis meld ik wel als het van pas komt.
5. Ik had ooit eens een plaats genoemd waar ik 40+ ruisvoorn had gevangen.
    twee dagen later.: Stekkenpeezende lurkers met vaste stokken en kilo's lokvoer. ("Hier bunt haile dikke rooi'n vang'n had oine zoin op't internet")....resultaat visplek voor jaren verne*kt
    omdat alle gevangen vis in de tas was verdwenen. (rally vissers wat nu gelukkig verboden is)
6. Ik heb geen zin meer in mailtjes van onbekenden die ook wel eens een grote vis willen vangen, en die geen zin hebben om tijd te investeren zodat stekkenkennis, aasperiode's, insectenleven,
    etc zich eigen te maken. Stel je eerst maar even voor en leg maar eerst contact, ik neem graag maten mee om te vissen! En ga graag met anderen vissen. Maar ben geen gids voor vreemden.
7. Als ik vis, dan geniet ik meestal van van alles dat om mij heen gebeurd, dat het fotograferen vaak ook nog vergeten wordt.
8. Ach, plaats lekker een verslagje als je er zin in hebt, ik lees graag de belevenissen van een collega visser. Maar vergeef me als ik niet zo scheutig (meer) ben met het maken van verslagen en
    dat op meerdere fora plaats. Want dan vraag ik om aandacht  ;)
9. En..... Ik heb dit jaar al veel grote ruisvoorn gevangen, niet gemeld hier (zie boven  :D ) Maar voor diegenen die willen weten hoe.... Zoek naar zonnebadende karpers, de zonnebadende
    ruisvoorn ligt er dicht bij in de buurt! polaroid en minimale hoeveelheid materiaal mee en hou je gedekt! ze zijn tig keer schuwer dan karper! Zorg dat je vist vanuit de schaduw, vis je in de
    volle zon, wat vaak onvermijdelijk is, ga gehurkt zitten en zorg dat je niet afsteekt tegen de achtergrond. Vis met lange leaders, want ze schrikken al vaak van de vliegenlijn die door de lucht
    vliegt. En........ braided UNI leaders slaan perfect over voor een hele mooie zachte delicate presentatie! En van dat kleine beetje spray schrikt de vis niet.
    En tijdens warme en zonnige dagen rond eind juli, en de maanden augustus en september, leveren mij meestal de meeste grote ruisvoorn op. Je kan de grotere ruisvoorn vinden op de meest
    onverwachte plekken, dus geef je ogen goed de kost! Zijn er weteringen, slootjes plasjes die in contact staan met groot water, zoek ze in het kleinere water, daar zwemmen de meeste
    kevertjes, damsels en waaien de meeste insecten het water in.... Doe je voordeel er mee!

Laat het wat mij betreft in dit geval maar zoals het was. (Als anderen het anders willen, wie ben ik dan om tegenin te gaan? Dat is anders dan democratisch besloten)
Maar vond het best wel een leuk voorstel om even over na te denken.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


wouter veuger

kijk dat zijn tips waar we wat mee kunnen!  ;)