Monitoring

Started by HappyFisherman, November 23, 2012, 20:58:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Morgen een waadpak aan en een prutslootje afvissen met draagbare elektriek. Ik ben benieuwd wat er boven komt :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

ben

Goeie VANGST Bram, we horen het wel!!!!

John

Bram, waar ga je elektriek vissen??

Youri

ik moet voetballen anders waren we even komen kijken

Bekeerling

Elektriek? Is dat een vliegenhengel waar stroom op staat?  ??? ;)

HappyFisherman

Ik kan er een kort of een lang verhaal over ophangen, maar ik hou het maar bij de korte versie.
Vandaag voor het eerst met een draagbare DEKA gevist. Best gaaf, een accu op je borst en op je rug en met een waadpak aan een prutslootje afvissen.
Vissen die je niet met een hengel vangt komen weer boven zoals bermpjes, modderkruipers en tiendoornige stekelbaarsjes.
Als we aan het eind van een traject van 250 meter een bocht in de sloot tegenkomen en ik voor "de gein" zeg dat er in de binnenbocht een knoepert van een snoek ligt kijken ze me allemaal aan alsof ik water zie branden.
Laat er nou op exact de plaats die ik aanwijs een moddervet bakbeest van 79cm liggen HAHA!

Oh ja, heeft dit IETS met vliegvissen te maken? Nee, qua vissen niet, maar op zaterdagmorgen in de natuur lopen, 50 koeien die in je rug staan te snuiven als je langs het weiland loopt, op zoek zijn naar hetgeen je nog niet eerder hebt meegemaakt of met een stel mafkezen op pad zijn, die helemaal enthousiast worden van een snoekje van 15cm,... Ja, in dat opzicht wel ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

best geinig bram. zo zie je maar weer dat die krengen overal kunnen liggen. ::goodjob::

Rossie69

beter water leren lezen kan niet ;)

Hendri hier in meppel vragen ze nog mensen,voor dit soort klusjes,vrijwillig dan he :)


HappyFisherman

Water van een meter breed en 20cm leer je niet lezen! Ongelooflijk dat in zo'n water zo'n bakbeest kan groeien!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bekeerling

Lijkt me zeker gaaf om zo een bestand in kaart te brengen  8)

Rossie69

zekers wel !

want anders had je allang een snoek gevangen hahaha

HappyFisherman

Ik pak er volgende week 1 waar jij van in je broek gaat  ::scheet::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

ff terug naar het onderwerp.... Voor wie (wat en waar) doe je dit Bram?

Weet dat waterschappen etc dit ook door profs laten doen of doen ze dat ook met ondersteuning van vrijwilligers?


Sieger

HappyFisherman

Zes jaar geleden is een clubje vanuit de hengelsportfederatie oost NL begonnen, inderdaad in opdracht van een waterschap. De profs kosten gauw zo'n 2500 eurie per dag(!) en gezien een waterschap vanuit Europese richtlijnen verplicht is om te bemonsteren, komen wij in beeld. Gelukkig vinden steeds meer sportvissers de weg naar dit vrijwilligerswerk en zijn er, sinds dit voorjaar, al 3 teams bezig. Maar goed ook, want ik geloof dat het waterschap Veld en Vecht ook met een aantal opdrachten staat te wachten (en daar zitten een paar hele mooie watertjes bij!).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

ben

Ook mooie Aquariums???

hendri

Quote from: Rossie69 on November 24, 2012, 22:46:51
beter water leren lezen kan niet ;)

Hendri hier in meppel vragen ze nog mensen,voor dit soort klusjes,vrijwillig dan he :)

maar dan wel graag in water met veel snoekbaars, die kunnen dan mooi met mij mee naar huis. zal ik goed voor ze zorgen. ;)