Ik weet het niet...welke vis is dit?

Started by weerwolf, July 09, 2011, 16:59:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

weerwolf

 Wie weet welke vis dit is? Hij voelde heel raar aan heel week, beetje forel achtig!

<iframe width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/x9oGsOGuQlA?hl=nl&fs=1" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69


weerwolf

Shit mijn eerste roofblei en dan zo ieniemienie.  Wel grappig ik ving hem in een slootje van misschien net een meter breed.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

christianvt

Idd Roofblei, onderandere te zien aan de bek die doorloopt tot onder het oog.

Mooi man! Die vangen we hier ook geregeld in dat formaat op de Rivier.

Vincent

ja zoals gezegd klein roofbleitje;ook (nog) te herkennen aan de bult op de onderlip die past in de holte van de bovenlip!
Leuk; als er zulke kleintjes zitten...dan....
veel plezier met het opzoeken van zijn paps en mams...of over 3 jaar met het hervangen van deze rakker!

A{b}r{a}xa{s}


Zeenimf

Gisteren hier eens met een netje gekeken wat voor broed hier zat, tot mijn verbazing zaten er ook kleine modderkruipertjes bij ,die hebben we hier nog nooit gezien.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

mooi ja.

nou das zekers nieuws uit de natuur :)

christianvt

Mooie modderkruiper, ik heb er eens 1 gezien tijdens het snorkelen

HappyFisherman

#11
Die krenge die bijten! Ik had ze vast in het schepnet zitten tijdens het monitoren :D

Afgelopen week ving ik (volgens mij) een kruising tussen, wat leek, een ruisvoorn en een kolblei. Het was geen van beide, maar zat er echt tussenin. Vraag me af of dat kan... Jammergenoeg de tel thuis laten liggen, dus geen foto :(
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

Of ze bijten geen idee, maar 'k weet wel dat ze in het 'pre-internet-tijdperk' (of was het in het 'pre-tv-tijdperk ?) soms door mensen gehouden werden om de komst van slecht weer te voorspellen.

HappyFisherman

Dat klopt dan helemaal, want deze heeft ook slecht weer gebracht! Erwin Kroll, eat your....
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

Jaartje of 35 terug...en destijds nog iets minder voorzichtig met 'vissen van de Rode lijst'.... ooit een grote modder kruiper gekregen van een buurman die hem in een klein slootje in de polder had gevangen.
Met het verhaal er bij over 'het weer'.....
Dus dat ding, wist ik veel wat het eigenlijk was, in een bak gedaan en in de huiskamer gezet.
Moeders natuurlijk volop protesteren, van "wat ga je dat beest te eten geven ?", tot "ik wil zo'n eng dier niet in huis !", maar met wat hulp van mn ouwe heer lukte het toch...even...
Volgende dag stond moeders onder aan de trap om mij wakker te roepen want wat bleek, die modderkruiper was nergens te vinden.
Bleek dat tie uit de bak was gesprongen (?), we vonden hem tegen de plint aan de andere kant van de huiskamer.
Toen moest tie dus echt die dag 't huis uit, maar ondertussen had ik er een stuk van een leefnet overheen gespannen.
Aantal uur later was hij weer verdwenen....en lag hij wederom een aantal meters verder tegen een plint.
Dat was voor moeders de druppel..."..of je brengt hem naar een sloot, of ik spoel hem door het toilet !"  :o

Wanneer er slecht weer op komst is (lage druk) worden die beestjes hyperactief, en gaan ze als zotten tekeer en rondzwemmen.... vandaar ook de (verkeerd gebruikte) naam 'weeraal'  zoals die vroeger wel gebruikt werd.