hier weet ik niet van

Started by hendri, March 16, 2011, 15:05:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

vanochtend ff op pad geweest om te kijken of er al winde te spotten of te vangen is bij ons op de vecht.
nou dat viel vies tegen. best wel stevige wind en verekte koud! kom bij de eerste stek, staat er ineens een struik/boom achtig ding precies waar mijn achterwaardse worp steeds heen gaat. nadat ik er een aantsl vliegen had in gehangen bedacht ik me weer, oja hier viste ik altijd met rol worpje. en dat scheelde aanzienlijk veel knopen en vliegen.  8) 8)
maar ook met rolworp geen aanbeet uit kunnen lokken. vervolgens even richting stuw en vistrap gelopen. gewoon ff kijke(en stiekum proberen natuurlijk), kom ik daar zie ik tot mn grote verbazing de vistrap die er zo goed als dood uit ziet. met andere woorden, de vis die daar op wil en geen zalm heet mag van goede huizen komen.

ik had nog hoop dat de grote vistrap een stukje verderop meer water door zou laten. helaas was het daar het zelfde verhaal, ook nauwlijks water wat er door kwam.

persoonlijk lijkt me dit dus niet zo best nu het voorjaar er aan komt en de vis de rivier op wil trekken. de stuw in diffellen komen ze dus niet voorbij voorlopig. :'(

catchem

Tja, behoorlijke obstakels (of de vis moet goed kunnen / willen springen. :'(

brian

nou die bij dalfsen stroomde harder dan normaal (zondags)

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

wat bedoel je bram?

ik denk dat de stuw gewoon te laag staat en er op die manier te veel water via de stuw wordt afgevoerd. of kan dat niet?

HappyFisherman

Ja, en als de stuw bij Gramsbergen ook nog eens redelijk dicht staat krijg je een stuk met erg laag water toch?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Laatste tijd zie je zowiezo van die rare water standen rivier staat heel hoog en de kanalen weer vrij laag. Kom je bij een vijvertje staat daar het water ook weer hoog. is me andere jaren nooit zo opgevallen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

hendri

dat de waterstanden niet continu zijn op de vecht komt ook omdat ze de vecht meer de ruimte willen geven. bassalt blokken zijn en worden weggehaalt etc etc. maar dat er uitgerekend nu bijna geen water door de vistrappen stroomt is toch gewoon schandalig! je wil niet weten wat dat kost al die vistrappen. heben ze het voor mekaar denk je, zit er gewoon haast geen water in. kan ik gewoon niet zo goed vatten.

Rossie69

Hier staat het water nu ook beneden pijl hoor.
wacht maar als de eerste regen van het voorjaar weer komt.
dan gaat het weer zo snel,dat je nie je nimfs op diepte krijgt.

hendri

ja maar is het dan nog niet te laat voor de vissen die de rivieren op willen trekken?

Rossie69

het is nog vroeg

komt wel.

de eersten worden gevangen hooge noorden ,waar de ijsbeer weg komt ;)

met een beetje pech,valt de winter weer in voor 3 weken no dan heb je wat .

maar mooi dat je al aan het spotten bent Hendri

hendri

hmmm nou kom maar op dan met een bak regen. khoop dat dat dan helpt. anders komen die verekte windes nooit voorbij zwolle. >:(

HappyFisherman

Quote from: Rossie69 on March 19, 2011, 00:19:35
de eersten worden gevangen hooge noorden ,waar de ijsbeer weg komt ;)

Maar die draait platen, en hij kan nog praten ook!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69


hendri

ff reageren op dit filmpie. als je hem start heb je eerst zon blauwe scherm met stukje text. wie weet hoe je dat doet? kan je dat gewoon bij youtube doen ofzo?

fijne plaat henk, kheb de boxjes weer uit. (hoor toch liever mn orvis reeltje krijsen) :D

brian

eerste stuw,
deze foto is van gisteren (zaterdag). dicht bij dalfsen.



stroomt nog aardig toch

hendri

ja das heel anders als hiero. staat hier nauwelijks water.