Vangsten van het seizoen 2017

Started by Menno_siemensma, January 04, 2017, 09:08:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Ja hehe dat weet ik ook wel harder, die vang ik anders nooit en gek geel vlekje hebben ze.
Of die dikke of dunne lippen had kon ik niet zien (maar misschien dat dat gele ding iets zegt), snel terug ermee, ik stel de cam niet eens scherp zoef zoef...

Mettrop

50???? Ik hoop dit jaar mijn eerste te vangen. Kan ik niet een keer met jou mee?

Scaramouche

#78
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

jo flyfishing

http://www.worldseafishing.com/forums/threads/golden-grey-or-thick-lipped-id-please.163830/

Quote from: MarcelN on February 15, 2017, 00:21:41
Ja hehe dat weet ik ook wel harder, die vang ik anders nooit en gek geel vlekje hebben ze.
Of die dikke of dunne lippen had kon ik niet zien (maar misschien dat dat gele ding iets zegt), snel terug ermee, ik stel de cam niet eens scherp zoef zoef...
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Mike

Voor de mensen die ermee werken....
Ik kreeg gister een mailtje van de helpdesk van Tinypic dat alle problemen zijn opgelost.
Even een testje...



EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

MarcelN

#81
Quote from: Scaramouche on February 15, 2017, 08:53:40
edit: goudharder lijkt toch waarschijnlijker

http://www.waddenzeevismonitor.nl/vissensoort/goudharder-liza-aurata-102.html
Ik denk dat dat hem ook is, had er vandaag weer 1 en de buurman ook en zelfs een koolvis :o althans volgens BoneF was dat het, hijzelf dacht eerst een makreel ;D
De vissen op de baarzen ging 'slecht', een stuk of 30 max. ik tel ze niet. Dus laat het maar weer gaan vriezen of iig een oostenwind zijn ivm de afstand/stroomnaad.
Met dit soort weer sta ik liever op het OVM :-\ maar daar is het niet best, zeeforel is ook een goede optie. ::)

Maar het was weer gezellig, een stuk of 8 vliegvissers gezien incl Frans ::goodjob::

Mike

Hoi Marcel,

ff uit nieuwsgierigheid,  als je spreekt over "baarzen" heb je het waarschijnlijk over mini zeebaarsjes van een cm of 15 ?

Hoe was het trouwens op Bonaire ?
Een hele tijd geleden hebben we het daar even over gehad in een ander topic.
Volgens mij ging je met een medeforumlid die kant op maar ik heb er nooit meer iets over gezien of gelezen en ik ben erg benieuwd naar je ervaring..
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

MarcelN

Nee geen 15cm, meerendeel is 30-40cm en dat geeft leuke sport op een #4 tot #6 hoor, ik zie ze ook tegen de 70cm boven komen al is dat op shads heel soms.

Bonaire was qua visserij een zeperd, ga niet met je gezin vissen blijkt wel :-X. Ik ben 2x ertussenuit geglipt en erg veel bones, permits en een reuze tarpon gespot, maar vangen is een ander verhaal als ze je zien en dat deden ze dus ook...zoeeeffff. Een tip om je garnaal of whatever op de hotspot te laten liggen en wachten dat ze hun rondje gedaan hadden vind ik geen vissen, dan maar niets :'( oja 1 klein baarsje had ik gehaakt aan de andere kant van de weg, op de pannen.
Ik knijp er in het najaar een weekje tussenuit met wat vissers ::agree::

Mike

Baarzen van 30 40 is Idd leuk, zeker zulke aantallen.

Jammer dat 't vissen in Bonaire tegenviel.
Klinkt alsof er veel hengeldruk is.
Dat heb ik op de Turneffe flats in Belize ook meegemaakt.
Zeer ondiepe flats met hele gedreseerde vis.
Heel lastig.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

MarcelN

Dat zou zomaar kunnen, maar Sepp vangt ze wél, al zou hij ook wel eens een stoeltje in het water gezet kunnen hebben en dat rondje afgewacht hebben, dat staat niet op de film haha.
Maar man wat waaide het daar die week zeg :( ook de bevolking zei het dus dat het er waait geloof ik wel, maar was nu extra erg en dat met mijn werpkunsten.... :P
Ik stond op Sorobon dus en als ik verder ging waden zag ik ze bij de auto/ houten huisje allemaal zwaaien met de vinnentjes, of het waren hun middelvinners die ze opstoken :o
Nee slimme beesten daar, ben nog op aanraden van Edwin achter de permits aangerend, werkte niet en de tarpon werd al door een surfer verjaagt maar kon niet onder water blijven zo groot.

Ik doe het nog wel eens over, liefst met 'opa' dan erbij maar die mag nog wel even wat bijschaven wat ik al jaren vraag want vandaag met die tegenwind... :( laag houden gaat niet met die stenen achter je.

sjoerd

Quote from: MarcelN on February 15, 2017, 19:40:42
Ik knijp er in het najaar een weekje tussenuit met wat vissers ::agree::

Is zalmvissen in Canada niks voor jou  Marcel? Ik zit er eigenlijk wel aan te denken om dit jaar weer die kant op te gaan.

MarcelN

Dat lijkt mij zéker wel wat Sjoerd, staat in de planning maar wanneer..... :-\ najaar ben ik met Scaramouche en co. weg.
Maar Canada zonder gezin lijkt mij wat lastig te verkopen zeker qua natuur, een hengel heb ik wel al ervoor.

MartinT

Sneeuw weg, ijs weg, licht tot een uur of kwart over 6, heerlijk.
Laat het voorjaar maar komen.

Na het werk even een uurtje een lijntje nat gemaakt en 2 snoeken op de kant.
De tweede was een mooie dikkerd, tonnetje rond en had de streamer volledig weggewerkt.


j.klopper


MarcelN

#90
Quote from: j.klopper on February 15, 2017, 20:45:28
50 zeebaarzen?????
Vorige week wel 100, ben maar weggegaan was het zat.
Kijk op google earth bij Borssele de koelwater uitlaat van de centrale, die vissen geven licht als je er vroeg in de ochtend staat!
Water is daar hele jaar minstens 20ºC dus vol vis.
Dat jij dat nog niet wist joh, dat zal dan wel een reden hebben.... :P

Menno_siemensma

#91
Mooie vissen weer zo te zien, mooi dat ondanks alle berichten er toch nog wel wat zeebaars te vangen valt. Goudharders erbij is een mooie bonus.

Editje van de resultaten van de vismiddag vandaag:

dikke dertiger.

brasempje, vals gehaakt helaas.

Roof blankvoorn, pakt gewoon de streamer van 3cm!

Ook vriend baars is present met een 30tiger.

hare's ear nimf is prima hiervoor.

brasempje goed gehaakt dit keer.

Deze baars heeft een close encounter of pike kind gehad, wel overleefd, de dader heb ik 2x toe zien jagen maar niet kunnen pakken, er zat ook zoveel vis daar.

Hoe en waarom, onduidelijk maar ik heb dit van de bodem kunnen halen.

Blijft mooie vis, die blankvoorn.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

j.klopper

Borssele is 3 uur rijden voor mij denk ik ,en had nog niet van die supervangsten gehoord.
Geen geigerteller nodig?

Gert

Nou, na 2 zondagmiddagen alleen maar vals haken, dan nu toch eindelijk weer eens een snoek op de streamer.



Heb 'm ook maar naar Herman gestuurd, want er zijn geloof ik nog maar weinig inzendingen voor de Gouden Streamer.
Dus deze komt al gauw in de top 10.

sjoerd

Mooi Gert, wat een donker getekende vis.
Ik had op het grote water gisteren vier snoeken en nog enkele missers maar ik vond ze niet groot genoeg om in te zenden, zo tussen de 65 en -circa 80 cm( wel werd er een snoek van 1.15 gevangen door een van mijn medevissers, wat een bak zeg.

Mettrop



Nadat ik gisteren erg brak wakker werd, toch nog ff een uurtje streamers staan smijten.

Mettrop

 

En afgelopen vrijdag mijn eerste vanuit de bellyboot

Menno_siemensma

Met de visclub zondagmiddag lekker kunnen vissen in de polders hier, niet groot maar wel al een paartje snoeken zien zwemmen, dus paaigedrag komt hier al  wat op gang. Zal met wat warmere temperaturen dus niet lang meer duren voordat ze die ondiepe stekken gaan opzoeken. :) De grotere deed er 2 keer over om eruit te komen, de eerste keer pakte die hem al tijdens het afzinken bij de kant, dus te laat de haak proberen te zetten, 5 min later pakte die hem alsnog.  Genoeg actie gezien, het was weer een mooie middag met de hunzepalmers.


Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Adnan

Eerste vissen op eigen streamer [emoji2][emoji1305]

Henkie