vraag Lesse en Lomme

Started by sarca2, May 11, 2019, 00:24:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sarca2

Ik ben al een paar avonden een uurtje bezig geweest om op de Lesselommefishing.com website een plek te reserveren op een stuk dat heet: Mohimont maar dat valt nog niet mee. Ik spreek of begrijp nauwelijks Frans en de engelstalige en nederlandstalige versies zijn nauwelijks te begrijpen. Volgens mij hebben ze de franstalige versie ooit eens door google translate heengehaald.

volgens mij moet je eerst reserveren (er mogen maar 5 vissers per dag op het parcours) en kun je dan online een dagvergunning kopen. ik ben al zover dat ik de reserveringsagenda open krijg en een datum prik maar dan stopt het. ik dacht gelezen te hebben dat ik een email zou krijgen met een antwoord op mijn reserveringsvraag maar er komt niks. ik heb ook een contactformulier ingevuld.

dus mijn vraag is: heeft iemand hier dit al eens doorlopen? en kun je dan vertellen hoe dit gaat?

het ziet er best mooi uit, als het lukt met de vergunning zal ik wel verslag doen als ik geweest ben.
::new::

jo flyfishing

Voor zover ik kan lezen op de site, moet je de vergunning van 50€ kopen.
Dan kan je 5 dagen naar keuze vissen, onderhevig aan een paar beperkingen.
Je moet 48h op voorhand reserveren op de site die je al kent, max 5 vissers per dag toegelaten.
Op een andere plaats staat 24h op voorhand, beetje onduidelijk dus.

maw je koopt een vergunnig voor 5 dagen vissen, maar je weet niet of je zal kunnen vissen op de dagen die je wenst.

Na reservatie, krijg je een bevestigings mail, dan kan je gaan vissen.
Je moet dan je vergunning meebrengen met de datum van de visdag erop ingevuld.

Dit wat betreft het vissen op het domein, je moet echter ook een waalse vergunning hebben, die hier volledig los van staat.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

sarca2

Ok Jo, bedankt.

5 dagen vissen voor € 50 klopt.
Er is ook een dagvergunningsoptie voor € 15,= die heb ik net gekozen.
Waalse (waad)vergunning is inderdaad standaard vereiste.
Mohimont schijnt lastig te zijn zonder waadpak.

ter info voor anderen, bij online aankopen van de dagvergunning moet je de gewenste datum invoeren die vervolgens op je dagvergunning staat geprint, dus je moet eerst reserveren en wachten op bevestiging per Email, dan pas online de dagvergunning kopen. doorlooptijd bij mij was 8 dagen.

Het is me gelukt, reactie gehad van beheerder Alain, Engels als voertaal lukte.
Kijk er naar uit.
::new::

sarca2

verslagje van Mohimont / Daverdisse.

prachtig parcours, haute lesse daar heeft qua rivier alles om top te zijn; glashelder water, boomstammen dwars over de rivier, versnellingkjes, poelen etc.  parcours ligt helemaal in het bos, even moeten vragen hoe er te komen, 1 vorentje van 10 cm en een vlagzalmpje van 10 cm gevangen in 5 uur parcours afvissen, geen andere mensen tegengekomen, nergens forel zien springen of in het water gezien. ik zal er niet meer terug gaan om te vissen. volgens mij zat er gewoon geen vis. visstand beheer in belgië lijkt me ook heel lastig voor de verenigingen met de viscultuur daar. maar goed, mooi om er met dagvergunning te mogen proberen.

::new::

jo flyfishing

#4
Zelfs op stukken van rivieren waar vis uitgezet worden was het dit week-end niet vet (droge vlieg) en nimph vissers kloegen ook.
Pas latere namiddag toen de zon er enigszins door kwam zag ik er hier en daar wat stijgen op de Lomme (La Buroise).
En er waren toch redelijk wat insecten aan het vliegen. Ik zag eendags vliegen, meivliegen en sedges. En heb op de 3 types gevangen. en ook op bibio.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

sarca2

ok Jo, dat klinkt al stukken beter, zal die kant op ook eens een keer proberen.
::new::

EB86

Ik zit aankomende week hier in de buurt. Maar de website is uit de lucht. Heeft iemand enig idee waar het parcours loopt? Ik zit in Tellin aan de rivier maar heb geen idee of dit van een club is...

jo flyfishing

De meeste stukken daar Lomme zijn of van een vereniging, of prive visrechten.

Zelf vis ik meestal op op het stuk van 'la Buroise' in Bure (deelgemeente van Tellin) (www.laburoise.com) adres om dag vergunning (20€) af te halen (na afspraak) staat op de site. 

Andere vereniging is https://www.fhpsbl.be/societe/asbl-comite-royal-de-lamicale-des-pecheurs-de-la-lomme-et-de-la-lesse/ maar ik ben niet bekend met hun parcours. wel omvangrijker dan la Buroise. (hierboven van de website die uit de lucht is

Voor beiden ook Waalse vergunning nodig (14-daagse beschikbaar, online pdf direct beschikbaar na betaling) https://permisdepeche.be/nl

Opletten weerhaakloos (of goed plat genepen) vissen verplicht. Naar verluid is men streng bij eventuele controles
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain