Rivier de Wolf

Started by drefter, January 28, 2012, 13:24:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

drefter

Zo van de week een camping geboekt in duitsland zwartewoud lang de rivier de wolf zijn er hier mensen die daar al eens gevist hebben.

Gr Martin


Useless

Quote from: drefter on January 28, 2012, 13:24:20
Zo van de week een camping geboekt in duitsland zwartewoud lang de rivier de wolf zijn er hier mensen die daar al eens gevist hebben.

Gr Martin

Ik ken de eigenaar van de Wolfsklause (Karl-Ludwich) in Oberwohlfach vrij goed en heb, zeker in de beginjaren toen "zijn" water net opengesteld was voor gastvissers, hier heel veel gevist. Was toen nog heel onbekend en mijn broer en ik hebben daar enorme goede vangsten geboekt. Zijn grootste was toen 68 cm!
Na een aantal publicaties in diverse bladen werd het er drukker en liep de visstand behoorlijk terug maar het is nog steeds de moeite waard om daar te vissen. Ik heb zelf veel in het gaststuk van de Wolfsklause bij Schapbach gevist maar ook in de Kinzig. Toen waren forellen van 50 cm heel normaal maar dat is inmiddels wel wat terug gelopen.
Alle vliegen die je normaal ook op riviertjes als de Kyll gebruikt zijn hiet ook inzetbaar.
Hou een beetje rekening met het feit dat de Wolff door nogal moerasachtige gebieden stroomt waardoor de oppervlaktespanning van het water wat lager is. Dus goed drijvende vliegen gebruiken zoals CDC en hertenhaar.

Rossie69

Gino v geloof ik die is daar geweest.

mooie vissen zijn daar wel gevangen..


harlin

Quote from: speycast on January 28, 2012, 13:27:49
het oude forum even door spitten martin staat ergens heel stuk over
at wordt wel erg diep spitten, ik kan er al een week of wat er niet meer op.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

marnick boeykens

Een heel trieste melding mensen .
Op het Belgisch forum zeer slecht nieuws over de Wolf.
gesloten tot einde 2014 wegens vervuilling.

Dennis

Als je die kant op gaat kunne uitwijken naar de wolfach of de gutag, alle twee mooi water.
De wolfach is wat breder en bevat mooie forel en de vlagzalm word met het jaar beter en met een beetje geluk kun je er zalm vangen, vingerling.
de Gutag is een snelle beek met heel veel pools en ook hier kans op dikke forel. je kunt vergunningen halen in siltach bij stephan stabbler. http://www.flyfishing kinzigtal.
Heb hier een aantal keer gevist en kom er bijna ieder jaar weer om er te vissen.

Dennis

Stad heet wolfach rivier heet de kinzig.

Rossie69

das zekers triest.

Martin succes met je keuze voor een ander water.


drefter

Ik ga gewoon naar de rivier de wolf ik heb naar aanleiding van de vervelende verhalen de camping gemailt en onderstaand bericht terug gekregen.


Hallo Herr Rietveld,

hier in Bad Rippoldsau-Schapbach gibt es keine Probleme mit der Verschmutzung der Wolf,
unser Gewässer ist sauber. Probleme gab es letztes Jahr in Oberwolfach, das ist aber
unterhalb von Schapbach, aber auch dort haben wir nichts davon gehört,
dass das Gewässer geschlossen wird.

Viele Grüße
Sabine Bonath


Gr Martin

BV

Tcoh maar effe dubbel checken op het VVV 
Maar je gaat wel haast zeker lekker rustig zitten als er veel anderen afhaken

drefter

Op de camping verkopen ze de vergunningen dus zullen het wel weten he
en als het niets word rij ik 50 km veder naar andere camping en andere rivier

Hans-oet-remunj

Quote from: Dennis on February 28, 2012, 22:40:53
en met een beetje geluk kun je er zalm vangen, vingerling.


met wat geluk ???  :o

enig idee hoe die fingerlingen daar komen  ? Met veel, veel vrijwilligerswerk, moeite en geld worden ze daar uitgezet om een bestand op te bouwen......

Ik hoop maar dat deze uitspraak door onwetendheid gevoed wordt..... :-\

foei foei foei....

Hans-oet-remunj

Quote
als je er vist dan maak je kans op een Fingerling    nou en vang je er 1 doe je net als met de andere vis zet je hem netjes terug !!!!

Jep.. maar dat stond er niet en ik mag hopen dat jij dat ook snapt... als je tussen de regels doorleest zie ik in elk geval iets anders...alsof het een trofee is waar je evt zelfs gericht op gaat vissen.... en daar zeg ik foei tegen  :P


Hans-oet-remunj

vraag me af waarom ik nog tijd stop in een aantal zaken als ik dit soort reacties zie...... pfffff..... :(


Gert

Ja sorry hoor Hans, maar die foei foei reactie van jou begrijp ik ook niet...
Je mag er blijkbaar vissen als je de juiste vergunning hebt. Moet je dan zeggen: met een beetje pech vang je een zalm?
En ik ga er, zonder enige kennis van zaken ter plekke, maar met gezond verstand al zeg ik het zelf, vanuit dat er een meeneemverbod is voor zalm.

Groet,
Gert

Hans-oet-remunj

nee we snappen er allemaal nix van.. en de invloed van haringvliet is toch veel erger bla bla....(gaat toch echt over 2 a 3 jaar open dus die parrs van nu hebben daar al baat bij als ze volwassen zijn...)

En ondertussen maar x% van die jonge zeer kwetsbare jonge zalmpjes die gevangen worden ter ziele gaan.... klopt, je neemt ze niet mee...helemaal gelijk........ en ja er is momenteel hopelijk meer uitval door andere oorzaken .....

Maar vergeet niet dat je in de kraam / kinderkamer van die zalm staat te vissen, en dat hier een stevig project loopt waar nederland al niet erg positief aan bijdraagt. In dat kader vind ik die uitspraak niet passen... ('en met een beetje geluk kun je er zalm vangen, vingerling')

Foei dus....

heb al geruchten gehoord dat bepaalde opgroei gebieden van duitse  rivieren om die reden gesloten gaan worden/zijn voor de visserij... tis natuurlijk maar een gerucht.... en mocht het waar zijn dan heeft het vast niet aan jullie denk en handel wijze gelegen he jongens ?  want daar is zo te horen niets mis mee..... ::)

ik geef ze groot gelijk als ze de visserij druk op die wateren gaan verlagen.. ik kom ook op dit forum niet veel vliegvissers tegen die respect boven vangen plaatsen tav dit project. Dan maar een hek er over....


Troutbuster

Pffffffffffffff..............

Weidelijkheid!!???
ach...........

In de stroomgebieden van de Rijn en Maas (en God weet waar nog meer!) vangt men regelmatig jonge zalm (fingerlings) "so what" ??
Ik vermoed dat dat op meerdere rivier systemen zo is!
En ja!
"wij" hebben een terugzet "drang" voor bijne elke vis, dus....

Zijn er nymphen of vliegen waarop staat "verboden voor "zalm fingerlings" ??
Nope!
Natuurlijk is het zaak dat (voor zover mogelijk) ieder zich zelf respecterend vliegvisser, niet "gericht" op zalm "fingerlings" hoort te vissen, maar héé, hoe filter je dat??
Niet dus!!

dat er meer achter zit?? ja dat weten we allemaal toch?
Maar gericht vissen op jonge zalm? naaaaa... dat doen "we" toch niet!!??

"We" hopen allemaal, ooit, eens.....
juist, zo'n kneiter te haken, zoals'"het hoort" toch??

Elkaars "strot afbijten"  joh!! niet hier!!!

Gr.

Jan
"Petri Heil"


Dennis

We kunnen natuurlijk een heel moralistisch verhaal over zalm ophangen en  of het nu geluk of ongelofelijke domme pech is dat je er een vangt, het ging er uit eindelijk om dat als je in het zwarte wou zit en de beek waar je op wild vissen is vervuild dat er dan een alternatief in de buurt is. Maar kijk dan wel uit aan wie je je vlieg aanbied het zou toch geen zalm moeten zijn.

ben


Useless


drefter

bedankt maar dat had ik al gelezen.

Gr Martin

Bone F

Ik ben er een paar jaar geleden geweest en alleen een paar kleine forelletjes. De rivier is vrij smal waar ik was. Wel handig  dat je zo vanaf de camping de   
rivier in kon. Volgens mij in het dorpje Schilltach.

Bone F

Correctie toen ik de naam in een andere post las wist ik het weer ook Rippoltschau Schapbach en nou hoop ik maar dat het goed geptypt heb.

Gr.
Frans

drefter

#24
dat is inderdaad het plaatsje.
over 2 dagen is het zover

Gr Martin