Begin van de herfst... slot forelleseizoen...

Started by Sieger, October 12, 2012, 22:18:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Klein stukje geschreven over deze week ... beetje gevist en gevangen... maar ook.... Lees de blog op (en ook de grote voor de grote foto's)
http://tight-loops.nl/?p=1641


Het eind van het "forellenseizoen" hebben we dit jaar samen laten vallen met een heerlijk weekje genieten van de mooie omgeving en de veranderende kleuren in het landschap van de Eifel.... Samen met mijn Marijke heb ik heerlijk genoten van een weekje vakantie in Stadtkyll.


Stadtstrecke Kyll Gerolstein....

Herfst brengt vaak onstuimig weer met veel wind en water met zich mee en de eerste paar dagen klopte dat ook. Even was ik bang dat ik door het snel rijzende water (in een dag of twee 40 cm. erbij.....) en het koffiebruine water niet aan het vissen toe zou komen, maar gelukkig heb ik toch nog een paar uurtjes kunnen genieten en een mooi eind aan het forellenseizoen kunnen knopen...

Dinsdag een heerlijke zonnige dag in Gerolstein gevist en het verbaasd met dat er veel mensen zijn die hun neus ophalen voor een "Stadt-strecke". Je vist weliswaar in het stedelijk gebied, maar er zijn echt hele stukken waar je nauwelijks mensen tegenkomt (en die laten je overigens lekker met rust). Ook zijn er stukken waar je niet eens in de gaten hebt dat je in de stad loopt... Bovendien wordt er al een hele tijd bijzonder veel aandacht aan de visstand en het beheer geschonken zodat je er niet alleen mooie vis vangt (gemiddeld tussen de 30-40 cm.), maar ook erg gezonde vis.... Vrijwel allemaal met mooie vinnen... Ik vermaak me er prima.


Mooie gezonde forellen...

Verderop in de week nog een middag in Stadtkyll zelf geprobeerd, maar dat was geen succes. Het stuk Kyll is hier erg smal en vol met begroeiing aan de kant... Lastig werpen en een beetje 'indianen-visserij" –veel kruipdoor sluitdoor-... niet helemaal mijn ding zeg maar... Bovendien waren er al een dag of 4 mensen met spinhengels en blinkers aan het vissen geweest en dat maakte volgens mij de vis niet echt gewillig... De hele middag heb ik geen vis gezien en geen aanbeet gevoeld...


...en af en toe een uitschieter...

Al met al heb ik een heerlijk seizoen aan het stromende water gehad.... Heerlijk gevist en gevangen en vooral weer heerlijke mensen en vrienden ontmoet. De spullen worden schoongemaakt en liggen straks al weer klaar voor het komende voorjaar....



En nu.... Nu is de herfst ook hier in Nederland volop aan het werk en is het roofvis (snoek) seizoen eigenlijk al in volle gang. De vorige herfst en winter heb ik me op deze vis geconcentreerd en heb mooie resultaten geboekt.... Ik kijk er weer erg naar uit om ook nu weer van die grote groene monsters aan land te krijgen... Gaat mijn PR eraan...???


Lekker bekkie van vorig seizoen... Ik heb er zin in....

Oh ja... ook erg leuk. Ik begeleid samen met Rolf Renell in november een 6-tal Duitse vliegvisser tijdens een lang weekend in onze mooie polders.... Ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn en heb er heel veel zin aan...

Er is nog plek dus als je interesse hebt.... ;-)   www.fliegen-shop.de/pub/my_HechtNL2012.pdf


Sieger

hendri

mooi verslag weer sieper. en lekker ja dat je gewoon met zn tweetjes er ff een weekje zo tussenuit. niet alleen vissen, maar ook andere leuke dingen doen, heerlijk toch.

oja, succes met je jacht op de groene monsters, de mijne is ook weer vol aan de gang!

Troutbuster

Mooi verslag weer Sieg!!
Lekker!!
Gave platen weer!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Sieger



Sieger

peter

Sieger je maakt er altijd wat moois van Toppie hoor,succes op de platbekkies
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Gerrit72


Sieger, mooi verslag en foto's! Succes met de snoekjacht, is ook een machtige visserij!



::goodjob:: Mooie bak van vorig jaar!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Raymond

Ja, inderdaad lekker. En weer mooi geschreven.

Succes met die dikke dames...
::wtf::