zwarte meer (tussen Genemuiden en Vollenhove)

Started by hendri, June 02, 2011, 22:19:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

vanochtend half 6 stond deze jonge naast zn bed. (te wankellen) koffie zetten, iets voor mezelf doen, kleine man een fles, hondje er ff uit en we kunnen!
het was al super mooi weer en voor dat ik het wist was ik al bijna aan het water. belly boaten op het zwarte meer, dat was mn bedoeling. op de kruising van het meer en het veneriete kanaal wilde ik instappen. aan de kant was het al meteen vrij diep waardoor ik meteen er achter kwam dat het neopreen waadpak iedergeval niet meer op de laars lekt. (alleen nog wel in het kruis) tja dan kun je 2 dingen doen, alles bij elkaar schelden en met een kwaaie kop naar huis of denken van, je kan maar 1 keer nat worden, dus gewoon gaan. ik heb gekozen voor het eerste deel van optie 1 en vervolgens toch maar gaan vissen. het was mooi weer dus dat zou wel te doen zijn, en dan dr bij, ik heb een hi&dry dus compleet vollopen zal wel mee vallen.
om te beginnen heb ik eerst ff de kruising uitgevist met een ep streamer, in de hoop dat er nog zon lekkere dikke dame lag te wachten op een fijn ep hapje.

helaas gaven de platbekken geen thuis. wel werdt ik knetter debiel van allemaal van die kleine rotvliegejs. en maar om je harsens heen zoemen. en ook een soort sedge (denk ik) dat lag ook volop op het water.

en ook die krengen vlogen om en op je harsens.

de witvis was ondertussen al lekker actief, dus ben ik maar richting het grote ondiepe meer gegaan, in de hoop dat het daar ook de windes zich lieten zien.

na een stukje trappellen was ik op het ondiepe, overal wier en niet dieper dan een metertje, en behoorlijk helder.

al snel had ik wat windes in de smiezen. mooi rustig heen gepeddeld en met een cdc vliegje de eerste te pakken. geen grote, maar vis is vis.

dr volgden er nog een paar. en zo ineens is het over. ik ben nog een heel stuk de rietkraag af gaan vissen, maar ik kon ze niet meer vinden. uiteinderlijk weer terug gevaren naar de eerste plek, en ja hoor, daar zater er weer een paar, nu zat er wel een grotere bij.
op een klinkhammertje.

en ook een palmertje deed het.

uiteinderlijk een stuk of 8 a 9 van dit soort vissies gevangen. ondertussen was het weer tijd om richting de auto te gaan. weer op de kruising van het meer en het veneriete kanaal mn snoeklat gepakt, trek 2 meter lijn er uit, zet mn worp in, krak! bovenste deel kast door midden. toen volgde het zelfde verhaal als vanochtend toen mn waadpak lekte in het kruis. >:(
al met al lekker gevist, alleen jammer dat mn #7 moest breken.

Rossie69

#1
mooie omgeving Hendri.

daar moet je zekers een paar natte kloten voor over gehad hebben,op de breuk na dan.

knap klote jonge.
nu maar hopen op garantie.

ach en was toch al broeierg weer ja.
dus klam werd ie toch wel serieus.

Henry

Mooie visjes  en inderdaad zonde van je breuk. Dan zou ik ook wel even flink de tent uitgieren. Maar dit lijkt me een heerlijk water om lekker in los te gaan .

Arno

toch balen van je waadpak en je hengel Hendri.
maar wel een mooi stukje water daar toen ik nog een klein ventje was ging ik er vaak met mijn vader ruisvoorns vangen
die vingen we dan iets verder op het meer in de luwte van de biezepollen die er stonden.
ik ga morgen met de fam. varen richting die kant toch maar een hengeltje meenemen.

Gr Arno

hendri

ja dat waadpak arno, die had ik van fier hier van het forum. geruild voor wat bindmatriaal, hij paste hem niet. dus het heeft me de kop niet gekost hoor. alleen een nat pak, en dat was helemaal niet vervelend met dit weer. ;D
die hengel ja daar baal ik wel van ja.
ja ik heb ook nog bij de buuzepollen gekeken, maar daar was geen activiteit te vinden. alleen een beetje langs de kanten. en ja een heel mooi gebied om of met de bb of al wadend te vissen.

maurice

Hey Peter2, mooie vissen weer.
ga zo door.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

peter

Zeikt ie nie in het ene zeikt ie wel in een are Topic Zeurpiepert

Hendri we moeten de krachten bundelen HaHa
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Sieger

Mooi stuk water Hendri ... Klote van de hengel... zit in het weer van de week zeker...



Sieger

Wilco

 Wat je ook kan doen van de polderkant via de Zwartemeerweg en dan links af op de neushorenweg dan kom je uit bij de loswal aan het zwartemeer. Vanaf daar kan je naar de overkant flapperen. Daar is het net zo diep maar met wat meer rietkragen..dus meer vis zou je zeggen. Je komt dan uit op het smalle deel van het Zwartemeer aan de ramspolkant.

Bert J.

Mooi verslag Hendri! Jammer van je hengel.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

hendri

wilco, ga je dan vanaf volenhove het water in zeg maar? of ben ik nu helemaal in de war?
het apparte was dat niet overal bij de rietkragen vis te spotten was. eigenlijk maar heel weinig. ook vlink eind verderop geen vis gezien, maar alleen op dat ene stuk.


ff met de lange baas uut kampen gemaild en de hengel kan opgestuurd worden naar fabrikant.
zal zon 70 euri moeten kosten (nieuwe deel/hengel + verzendkosten)
nu maar hopen dat het niet een half jaar duurt voordat ik hem weer heb. ;)

Rossie69

goed geregeld dus.
maar 70 euro is nog alwat :)

heb je 2e hands vast ook wel een leuke hengel voor.


Wilco

Quote from: hendri on June 03, 2011, 08:36:08
wilco, ga je dan vanaf volenhove het water in zeg maar? of ben ik nu helemaal in de war?
het apparte was dat niet overal bij de rietkragen vis te spotten was. eigenlijk maar heel weinig. ook vlink eind verderop geen vis gezien, maar alleen op dat ene stuk.
Zwartsluis richting Vollenhove en dan kan je op een gegeven moment links af de polder in. De kadoelerweg is dat dacht ik. De brug over en dan de eerts eweg links af en dat is de zwartemeerweg. Na 4 of 5 km komt de neushorenweg en daar kanje linksaf richting het zwartewater. Je komt dan uit op de loswal aan het zwartemeer. Ff naar de overkant peddelen en wel een beetje tempo houden met de korte pootjes van jou :):) en daar heb je stroken riet staan midden op de vlakke stukken en als je dan doorpedeelt dan komje aan de rietkraag aan de vaste wal. Gingen daar vroeger altijd surfen en ben daar menig maal op mijn plaat gegaan vanwege stropersfuikjes die net met de stokken onderwaterstaan.

Arno

dat is inderdaad ook een mooi stuk Wilco.
Ik ben er vandaag nog langs gevaren maar stond een beetje veel wind maar
daar kun je ook aan de kamperkant het water in net voor de ramspolbrug naar rechts en stuk doorrijden kom je bij een sloot die rechtstreeks in verbinding staat
en zo kan je ook aan de andere kant van de ramspolbrug mooi waden vissen (op het ketelmeer)
OOHH man tijd te kort en water te veel.

Gr Arno

hendri

dank voor de uitleg wilco. denk dat ik wel zon beetje weet waar je bedoeld.