te koop : 2 zonnebrillen

Started by A{b}r{a}xa{s}, May 12, 2013, 22:48:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Sinds kort ben brildragend en probeer ik te wennen aan een variofocus bril.
Ik heb er ook een zonnebril bij op sterkte, alleen is die weer niet polariserend..grrrr...daarom ga ik nu op zoek naar een goede overzet-zonnebril voor tijdens het vissen.
Omdat ik de sterkte wel nodig heb, zonder zie ik het oogje van de haak niet meer, heb ik helaas niets meer aan mijn andere zonnebrillen.
Daarom doe ik ze maar in de verkoop....

1. Serengeti Presa type 7335, meer info is te vinden op deze link. prijs : €75,00 (excl. verzendkosten)
(kan helaas de bon niet meer terugvinden)

2. Oakley (009101) type Batwolf [03], zie ook deze link voor een beschrijving, prijs : €100,00 (excl. verzendkosten) (nieuwprijs : €192,00)
(factuur aanwezig; geregistreerd via 'Optiek van Wely, in Roosendaal')

reacties graag via privebericht of e-mail


nordbu

Ook ik heb sinds kort een vario focus bril. Het lastige met waden is dat je in het onderste deel van de bril kijkt en dan eigenlijk nog niets ziet (met alle gevolgen van dien). Voor mij de volgende oplossing: ik heb mijn zonnebril, voor voor, gehouden en deE is polariserned en je kan goed door het water heen kijken. Voor het aanbinden van vliegen gebruik ik een loepje wat aan mijn pet vast zit ( je kent ze ongetwijfeld). Als ik nu een vlieg moet wisselen of opniewu aanknopen doe ik de zonnebril even af(zit wel aan een koordje om mijn nek :-) ).

Voor mij werkt dat prima en ik kan mijn zonnebril nog steeds gebruiken, plus veiliger waden. Daarnaast kost de lope minder dan een extra bril.
>>fang og slip<<

peter

Hee Bas heb hetzelfde probleem .

Dikke Shit ..
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

weerwolf

bas, is zou gelijk voor de cocoons gaan en dan met de meekleurende glazen. Is een veel fijnere bril als de overzet van polaroid, deze is wel goedkoper maar daar houdt het bij op.




Nadeel van de cocoons en tevens ook het voordeel hij sluit heel dicht aan op je gezicht en dat voorkomt schittering achter de glazen maar als je veel zweet dan beslaan de glazen eerder (vooral in het buitenland wanneer je eerst een stuk moet sjouwen in je waadpak)

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

harlin

Quote from: weerwolf on May 12, 2013, 23:44:57
... maar als je veel zweet dan beslaan de glazen eerder (vooral in het buitenland wanneer je eerst een stuk moet sjouwen in je waadpak)
Heb ik weinig last van,
maar heb dan ook geen meekleurende glazen ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

weerwolf

die van jou zijn ook iets groter!!!! en misschien zweet je wel minder harry
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Vliegvissers.nl

Quote from: weerwolf on May 12, 2013, 23:44:57
Nadeel van de cocoons en tevens ook het voordeel hij sluit heel dicht aan op je gezicht en dat voorkomt schittering achter de glazen maar als je veel zweet dan beslaan de glazen eerder (vooral in het buitenland wanneer je eerst een stuk moet sjouwen in je waadpak)

Dat zweten zou bij mij dan wel eens een groot nadeel kunnen zijn.

Quote from: nordbu on May 12, 2013, 23:34:36
Ook ik heb sinds kort een vario focus bril. Het lastige met waden is dat je in het onderste deel van de bril kijkt en dan eigenlijk nog niets ziet (met alle gevolgen van dien). Voor mij de volgende oplossing: ik heb mijn zonnebril, voor voor, gehouden en deE is polariserned en je kan goed door het water heen kijken. Voor het aanbinden van vliegen gebruik ik een loepje wat aan mijn pet vast zit ( je kent ze ongetwijfeld). Als ik nu een vlieg moet wisselen of opniewu aanknopen doe ik de zonnebril even af(zit wel aan een koordje om mijn nek :-) ).

Voor mij werkt dat prima en ik kan mijn zonnebril nog steeds gebruiken, plus veiliger waden. Daarnaast kost de lope minder dan een extra bril.

Dat is ook een goede tip die het overwegen waard is, al geef ik denk wel de vorkeur aan een overzetbril.
Heb je toevallig een adres waar een dergelijk loepje te krijgen is ?

weerwolf

kaj heeft er nog een paar liggen

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Nootjez


nordbu

Quote from: weerwolf on May 13, 2013, 14:46:36
kaj heeft er nog een paar liggen

Volgens mij ook te verkrijgen bij Ton Temming (Traditional)
>>fang og slip<<

Koen

heb je al naar Cocoons gekeken Bas, super overzet brillen zijn dat. Ben zelf ook bril dragend :)

RiverHunter

Bas tegenwoordig, hebben ze bij de firma polaroid ook overzetbrillen kosten € 39,00

Arjan Maat

Mocht ik je nog vooruit kunnen helpen Bas? Bekijk dan dit linkje even,

TL Arjan

http://leecheyewear.com/product-range/ocean/


weerwolf

#13
Arjan, dat is toch geen overzet bril, of vergis ik me?




hmm toch beter lezen!!! wat voor prijsklasse zit dit spul?


Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Vliegvissers.nl

thanks voor alle tips, ik ga er mee 'aan de slag'.

Nootjez, ik kom zsm op je berichtje terug als ik thuis weer ingelogd geraak.

A{b}r{a}xa{s}

heb 'for the moment' gekozen voor een overzetbril van Polaroid...paste goed en zat prettig... nu nog testen in de praktijk :)

Christof van den Berge

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on May 21, 2013, 17:54:36
heb 'for the moment' gekozen voor een overzetbril van Polaroid...paste goed en zat prettig... nu nog testen in de praktijk :)

Nog geen activiteit in de beek om je bril te testen?
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

A{b}r{a}xa{s}

minimaal, en op dit moment stroomt de beek weer bijna over van het overtollige regenwater

A{b}r{a}xa{s}

de Oakley bril is verkocht, de Serengeti is nog beschikbaar

Nootjez

En hij stond een kwartiertje geleden al voor de eerste keer op mijn hoofd!

bedankt voor de vlotte afhandelin bas

grtz

A{b}r{a}xa{s}

kijk...dat is inderdaad vlot gegaan met verzenden
succes en veel plezier er mee !!

Troutbuster

Hee Bassie,

Zie je het vliegvissen nou niet meer zo "zonnig" in, nu je zonder "shades" zit!!?? ;)

Heb je al een Cocoontje?? ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"