voor het eerst met de droge vlieg...

Started by zournas1, April 11, 2013, 20:58:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zournas1

Aangezien we vh weekend lekkere temperaturen kunnen verwachten,wil ik voor het eerst met de droge vlieg gaan vissen.Heb al aardig wat voorn en ruisvoorn gevangen maar alleen op de nymph.Vraag me alleen af of ik met een kleine of een grotere haakmaat moet beginnen.Met de nymph vistte ik met 12 en 14 en ving ze van redelijk formaat.

Koen

ik zou gewoon klein beginnen en als je alleen maar kleine vischjes vangt een wat grotere proberen.

zournas1

Tnx,logisch antwoord.Gezien het seizoen vroeg ik me dat af.Nu zwemt er toch een hoop klein spul rond.Zag vd een school baarsjes en die waren toch gevalletje mini...

GuusGeluk

Ik ga zondag met maatje 16 droge vlieg op voorns vissen....

zournas1

Zo,heb vanmiddag met de droge vlieg gevist en het was een succes.Viste met een maatje 14 en heb er 6 ruisvoorns mee gevangen.Allemaal tussen de 15 en 20 cm. Heb wel talloze aanbeetjes gehad van het kleinere grut maar ben gewoon door gaan vissen met de vlieg die ik eraan had zitten...Wel tof gezicht om ze in het heldere water de vlieg te zien pakken.Dodelijk verslavend dit...

Koen

haha, mooi man! Ja het zou eingelijk een sticker moeten hebben, "Vliegvissen kan een verslavende werking hebben! "

zournas1

Pfff,ik ging er ook helemaal in op.Het was ook geweldig weer ervoor.En als je dan bedenkt dat ik maximaal 200 meter bij mijn huis ben gaan vissen...

wouter veuger

gaaf zournas! gefeliciteerd.
ik heb ook alleen nog met de nimf gevangen( ik heb ook nog niet met de droge vlieg gevist,want ik heb mijn #3 vorig jaar na de zomer pas aangeschaft)

morgen ga ik eropuit,en wellicht ook met de droge vlieg proberen,nou vraag ik me af of je de vis ook actief aan het oppervlak zag voor je ging vissen,of ben je gewoon begonnen met vissen op een veel belovende plek?

ik ben zelf geneigd,als ik geen leven zie aan het opp. om het met een goudkopje te proberen,terwijl ze misschien wel net zo hard op een droge vlieg reageren??

zournas1

Ik zag ze daadwerkelijk actief zijn ah oppervlak.Als de zon scheen zag ik ze zelfs zwemmen.Hier en daar maakten ze kleine sprongetjes uit het water.Ze waren vooral actief in de buurt van overhangende struiken en wilgen.Uiteraard op moeilijke plekjes maar aangezien het werpen steeds beter gaat lukte het me goed om op die plekjes te werpen.Liet de vlieg even liggen en rustig de lijn strak trekken en dan af en toe een heel klein tikje gegeven en veelal werd het vliegje opgeslokt.Ik weet niet of het een goede methode is maar voor mij werkte het.Ben wel in de namiddag gegaan wat naar mijn gevoel een algemene etenstijd voor alles is.


[attachment deleted by admin]

wouter veuger

mooi man, morgen hoop ik ook wat ruisers te vangen :)

zournas1

Succes.Gaat zeker lukken.Ga morgen ook maar dan wel met me #4.Had vandaag me #6 meegenomen omdat het af en toe nogal waaide.Die vind ik iets te strak om aan te slaan.Kan  met een aftma 4 wat subtieler aanslaan...

Gerrit72




Zournas, mooi man! Vorig jaar begon ik met vliegvissen, kan me die eerste ruisvoorns op een droge vlieg nog herinneren als de dag van gisteren. Een machtig mooie visserij!
The only difference between men and boys is the price of their toys.