Dagje Eifel.

Started by Jan Damman, September 01, 2015, 16:59:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Damman

De vakantie's zitten er weer op dus tijd om onze weekenlijkse vistrap weer aan te vangen.

Vanwege de lage waterstanden een strecke uitgezocht met wat stukken dieper water en afgesproken voor dinsdag ( vandaag dus )  maar afgelopen weekend wegens de verwachte weersverandering verplaatst naar gisteren, en dat is niet verkeerd uitgepakt daar het water op vele plaatsen met 30 tot 40 cm gestegen is vandaag.

Henk om 07.00 uur opgehaald maar door een ruzie met de TomTom  stonden we pas om 10.00 uur aan het water waar we bij aankomst twee ree kalveren in het veld aantroffen die ons aankeken en toen rustig verder liepen.

Bakje gedronken, spullen in orde gemaakt en naar het water , Henk is een eind stroomafwaarts begonnen en ik een 150 m terug, we hebben beide een andere manier van vissen dus we zien elkaar bijna niet op zo'n dag.

Ik had er een droge vlieg aangeknoopt en wilde daar eigenlijk  heel de dag mee doorgaan, Henk vist bijna altijd droog.

Op de plaats waar ik instapte stond er nog een meter water of meer het is een stuk van ongeveer 75 m  en daar ben ik een behoorlijke tijd bezig geweest met een goed resultaat.

We hebben wel hele stukken overgeslagen daar er bijna geen water stond maar wel een leuke score tegen lunchtijd ( 3 uur  :),
Na de lunch nog even naar een ander gedeelte van de strecke gereden maar daar waren de resultaten minimaal al had ik daar wel een leuk formaat vlagzalm.

Om 19.00 uur weer huiswaarts gereden en om 21.15 weer bij Henk voor de deur.

Al met al weer een mooie visdag beleefd met een goeie vismaat en een leuk resultaat voor beide.

[attachment deleted by admin]
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

De 'ouwe stropers' doen het weer :D

Laat de verhalen maar komen de komende tijd Jan!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

Mooi hoor.
Vooral die vlagzalm, toppie
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Herman

Leuk Jan! Keep them coming!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Rossie69

de beren komen weer uit de vakantie slaap.

lekker Jannes