vervangen "ouwe getrouwe"

Started by Rhaco, December 08, 2015, 20:24:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rhaco

zoals de titel zegt kijk ik uit om mijn oude Orvis 'Power Matrix 10' (9ft/#5) te vervangen en om niet wéér bij voorbaat bij Orvis uit te komen ,heb ook een clearwater II en nog wat , gooi ik hier eens een lijntje uit - kwestie van er wat animo in te houden tijdens de wintermaanden . Weet niet of er hier ouderlingen  :) tussenzitten die bekend zijn met de PM , maar zoek dus wel iets gelijkaardigs - dus eerder midflex/geen topaktie om een treintje natte vliegen door het 'topwater' te laten scheren....en je wil geen te harde hengel als daar een grote kopvoorn op knalt  ;). Let op : dus zeker geen dweil ! Hij moet gebruikt worden op pittig stromend water maar toch de eerste klap goed opvangen.  Kan niet zo direkt gaan testen enz , jammer genoeg , maar ik hoor graag jullie raadgevingen/voorstellen die eerder in de lagere prijsklasse thuishoren...ik heb nog een dure hobby  ;).
Alvast bedankt om mijn marktonderzoek te ondersteunen  ;D.
 

Gert

Glenn, geen idee welke hengel daar voor in aanmerking komt.
En ik weet ook niet of je haast hebt, en of je 23 januari naar de binddag in Apeldoorn komt (definiteve inschrijving volgt nog), maar misschien kun je daar wat hengels van andere forumleden uitproberen.

Ik hoop tenminste dat dat weer een onderdeel van die dag wordt.
Als ik zelf heen ga, kan ik in ieder geval een Orvis Recon meenemen. Misschien niet helemaal de juiste prijsklasse, maar proberen kost sowieso niks.

Groet,
Gert

jo flyfishing

Glenn,

30/31 januari naar de beurs in Roselies bij Charleroi gaan (fete de la peche a la mouche ).
Daar ga je vast iets naar je gading vinden.
Neem een reel met je favoriete lijn mee en een vliegje zonder haak of een pluisje wol, meestal kan je wel uittesten.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gert

Die tip om je favoriete lijn mee te nemen op een reel is sowieso een goeie - ook voor de binddag ::goodjob::

Troutbuster

Quote from: Gert on December 09, 2015, 12:45:35
Glenn, geen idee welke hengel daar voor in aanmerking komt.
En ik weet ook niet of je haast hebt, en of je 23 januari naar de binddag in Apeldoorn komt (definiteve inschrijving volgt nog), maar misschien kun je daar wat hengels van andere forumleden uitproberen.

Ik hoop tenminste dat dat weer een onderdeel van die dag wordt.
Als ik zelf heen ga, kan ik in ieder geval een Orvis Recon meenemen. Misschien niet helemaal de juiste prijsklasse, maar proberen kost sowieso niks.

Groet,
Gert

Megafish staat op de binddag met materiaal!!

Snowbee Prestige #5 is een fantastisch stokkie!! ;D

Ik zeg t maar ff ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


FrancoisCKX

Zelf heb ik een Greys GR50 in #5 waar op de club iedereen heel enthousiast over is (en ik zelf ook). Ton Temming heeft ze staan, kosten rond de €150,-.

hannus

ik zou ook eens bij muddler.nl kijken, bij de A.Jensen aanbiedingen
http://www.muddler.nl

Rena

Je zou ook een swift flyfishing epic 580 kunnen overwegen.
Dit zijn glashengels met een relatief snelle actie, ik vis er nu al een paar jaar mee en wil niets anders meer.
Ik heb veel hengels gehad; Orvis T3, helios midflex, Orvis western fullflex, Orvis Power Matrix, Loop S1, Sage z-axis enz. enz.
Mijn laatste Helios een #4 8'6" mid heb ik onlangs verkocht, samen met de z-axis.

De Epic 580 gebruik ik op de Glomma, Rena, Nidelva en vele andere wateren, de lengte van 8 voet is geen belemmering.
Heb inmiddels ook een Epic 686, bouw een 888, en heb een 476 en 376 blank die ook nog aan de beurt komen.

Een Epic 580, van harte aanbevolen.

TL Peter

Rhaco

Bedankt voor de reakties jongens , ik kijk de tips zeker allemaal na ! Ik zeur weleens op het 'trage' karakter van mijn hengel- maar besef maar al te goed dat dat net al meerdere malen de meubelen gered heeft...vandaar toch maar opnieuw in die richting .  Maar idd veel kans dat de knoop in Charleroi wordt doorgehakt - met de drukte de komende weken is er eigenlijk helemaal geen haast bij. En die binddag is voor mij al even gek dan voor jullie naar charleroi te komen  ;D ;D.
Ik kijk er al naar uit  ;)