Licht Reeltje gezocht.

Started by Nol78, February 13, 2014, 19:08:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nol78

Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een reeltje.
Hij mag alleen niet zwaarder zijn als ongeveer 80gram en het liefst een vintage look.

En om het nog mooier te maken mag ie ook niet te duur zijn.

Gr Nol

Nol78

Mag een slotje op ben voorzien

Hilco de Visser

zo werkt dat niet  :P

nu willen we weten ook wat het geworden is  ;D , is bijna net zo leuk als zelf kopen  ;)

Gerrit59

Vind ik ook Hilco!
Ben ook benieuwd wat het met zo'n wensenpakket geworden is.
Dat moet wat bijzonders zijn!

Nol78

haha heren valt mee hoor,

niets bijzonders

Poseidon Graphite Large Arbor fly reel #2/3/4 eenvoudige reel voor de beginnende vliegvisser. Super licht GLA weegt slechts 85 gram. Centrale slip knop, eentoerlager, klik bij uitgaande lijn, silent retrieve.


sjoerd


Nol78

Idd Sjoerd,

Ging me ook meer om zijn laag eigen gewicht dan om zijn looks.
En die slip ga ik toch niet nodig zijn.

G

sjoerd

Ik had vroeger zo'n ryobi reeltje, dat woog iets meer dan 70 gram. Alleen was na enkele jaren het slipsysteem defect, maar op zich een mooi licht reeltje.

Heintje Davids

Waren superlichte magnesiumreeltjes Sjoerd, de Ryobi 255MG. Heb er ook ooit 2 gehad. 1 met een vast lijnvenster en 1 met een soort lijnrolletje als lijnvenster. Lichter zijn ze tot op heden nauwelijks te vinden.

weerwolf

Nou Nol, volgens velen mag je de slip (die ik nog nooit gebruikt heb) niet onderschatten hoor  ;D ;D ;D ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

weerwolf

Heintje davids, een paar maand geleden is de River and Stream van Wychwood ten tonele verschenen en die weegt slechts 50 gram!!


das wel heeeel licht.


https://www.google.nl/search?q=wychwood+river+and+stream+fly+reel&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=HGj-Uq-fB4OS7QbDmIHwBQ&ved=0CDEQsAQ&biw=1280&bih=685


en nog mooi ook maar zelfs in charleloi op de beurs 3 wychwood dealers maar geen river and stream reel liggen om te voelen.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Nol78

Ach ja weerwolf,

Ik onderschat hem zekers niet ;)
Het valt niet mee een reeltje vinden voor een redelijk klein budget dat ook nog eens aan bepaalde wensen voldoet.
Helaas is mijn werk seizoens gebonden, en dan zijn de extra`s eerst voor de kids en het gezinnetje mocht er wat over zijn....
Tel daarbij op de andere wensen en benodigdheden aan materiaal dan moet je gaan schipperen, en aangezien idd de reel niet het belangrijkste onderdeel is.

weerwolf

ik heb op de binddag ook een paar kunstoffen reeltjes gekocht om een paar testlijntjes  op te kunnen spoelen. Voldoet prima daarvoor.
Mijn Danielsson Midge heeft geen eens een slip. Is in mijn ogen ook totaal niet belangrijk tot en met de 4 klasse.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco de Visser

ik heb op mijn 2 een taimen reeltje gekocht vor 19 euro   doet het prima !!

Mooi reeltje Nol  ::goodjob::  leuk dat je het hebt laten zien !!

Nol78

Weerwolf ook dit reeltje zal voldoen denk ik.

Heb het reeltje van taimen net bekeken Hilco, ziet er fraai uit alleen iets te zwaar oor het stokkie waar ie op zal gaan.

Hilco de Visser

Quote from: Nol78 on February 15, 2014, 08:19:19
Weerwolf ook dit reeltje zal voldoen denk ik.

Heb het reeltje van taimen net bekeken Hilco, ziet er fraai uit alleen iets te zwaar oor het stokkie waar ie op zal gaan.

ach, ik ben zelf ook te zwaar voor mijn stokje  :P  en ik vond 19 euro een prima prijs  ;)

Nol78

Die 19 euro is idd prima ::agree::
Laten we over je stokje maar zwijgen :-X

Gerrit59

Ik heb een tijd geleden op Ebay gewoon een licht large arbour kuststofreeltje gekocht voor rond $ 20,-- (free shipping). Die loopt perfect en er zit ook nog een slip op. Toen die voldeed heb ik er nog een bijgekocht. Voor op een aftma 2 of 3 (of zelfs 4) hengel prima dunkt me.  De SLV 2/3 van Okuma die ik ook heb is dan net even te zwaar.

weerwolf

om lijnen te testen heb ik al eens een #1 lijn op een shimano 5/6 reel gespoeld en ben zo gaan vissen.


Is het in balans? Nee
Is het mooi? nee
Is het in verhouding? nee
Is er mee te vissen? ja
Heb ik er last van? nee, alleen mijn geest een beetje  ;D


na de tijd als mijn Vision GT of de Danielsson Midge er weer onder zit voelt dat veel beter en geniet ik ervan zoals dat eruit ziet.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.


Peter68

Deze Presentation reels werden gemaakt voor Orvis door STH in Argentiniƫ.
De reels van STH zelf is de Airweight serie, ik heb er zelf een paar uit deze serie.
Zijn precies hetzelfde als de Orvis reels staat alleen geen Orvis op.
Misschien wisten jullie dit al maar ik denk ik meld het even.