Vliegiesssss

Started by Gert, January 20, 2014, 23:25:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72


Is juist erg leuk om zelf te maken (en 1 vd makkelijkst te maken vliegjes).
Stukje rode wol, wat pauwenfibers en een goudkopje  (als nimf), of hackle-tje (als droge vlieg).
Ik denk dat onze sponsor A&M ze ook wel verkoopt (ik gok rond de 50 cent pst)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

iamveenstra

Dan ga ik morgen eens naar de winkel denk ik, eens zien waartoe ikzelf in staat ben;-)
Lijkt me wel leuk om te doen, maar dan moet je ook gelijk weer van alles aanschaffen en daar heb ik niet zoveel zin in.
Zal me eens gaan verdiepen hierin.
groeten
Eer was was was, was was is...

Gerrit72


Diverse aanbieders, waaronder onze sponsor A&M, hebben starter sets die niet heel duur zijn (vice en toebehoren)
Je kan ze mailen om te kijken wat er mogelijk is.

Als het je niet leuk lijkt, kun je uiteraard gewoon vliegjes kopen (maar zelf gemaakt smaakt lekkerder :))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Frank_Assen

Hallo allemaal!

Wat noemen jullie beginners?
Ik ben straks een jaartje bezig, maar blijf nog wel een poosje beginner denk ik...

Als er nog eens iemand zo'n mooi setje vliegen over heeft, dan houd ik me aanbevolen!
Mooi gebaar!


Groeten,

Frank_Assen

HappyFisherman

Vliegen binden is een hobby op zich. Visjes vangen op je eigen vliegen maakt het plaatje wat mij betreft compleet...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

iamveenstra

Ik denk ook zeker dat het vis vangen aan je eigen vlieg het compleet maakt.
Alleen ik ben een echt beginnende vliegvisser. Er komt al best wel veel informatie bij om te hoek kijken bij deze tak van sport. Ik vind het zelf in het begin denk ik wel lekker om eerst alles lekker onder de knie te krijgen aan het water.
Uiteindelijk zal ik ook zeker wel wat willen gaan binden. En misschien zouden simpele vliegjes al wel kunnen. De red tag zal ik wel gaan proberen. Maar verder zal ik het eerst doen met vliegjes die ik koop en de vliegjes die ik heb gekregen. Want anders krijg ik iets teveel informatie binnen en ik moet er ook nog eens tijd voor hebben ;-)

groeten
Eer was was was, was was is...

Arno

ik zie niet in waarom je zelf je vliegjes moet binden om een completer gevoel te krijgen ik koop zelf de vliegjes(niet allemaal maar ik ben bevoorrecht met een vandaag jarige vismaat die het heeeel leuk vind)dus ik weet waarvoor ik ze wil gebruiken ik knoop ze er elf aan en als ik dan een vis vang denk ik vaak yes dus toch de goeie gekocht en veel goedkoper dan een hele binduitrusting kopen ;)

Gr Arno

BTW jongens die vragen worden overgeslagen

iamveenstra

ik bedoel zelf niet het compleet maken als mens oid dergelijk. Misschien is compleet maken wel een wat zware term hiervoor.
Maar het is toch leuk als je thuis een beetje aan de achterkamer tafel bezig bent met vliegbinden en je de volgende dag er een vis mee vangt.
Lijkt mij wel leuk, afgezien van of ik er tijd voor heb.

greetzz
Eer was was was, was was is...

Joost S.

#33
De aanschaf van materiaal houdt mij ook een beetje tegen. Maar wie weet in de toekomst kan ik er wat voor opzij zetten.

Maar het grote voordeel lijkt me, dat je zelf je haak kan kiezen, dus ook weerhaakloos.

En ik had een paar nymphjes gekocht die weerhaakloos bleken te zijn. En eerlijk gezegd is dat me dat zo goed bevallen. Voornamelijk met onthaken.

Verder niet 1 moment gedacht dat ik een vis verspeelde door het ontbreken van het weerhaakje.


Alleen..... Als je dus je vliegen moet kopen, dan zit je dus wel met het probleem dat overal bijna alle vliegen met een weerhaak verkocht worden.

De nymphjes die ik bij dyckers had besteld, stond niet bij dat ze weerhaakloos zijn.

Een beetje alle sites door genomen, en verrek, inderdaad. Er staat slechts zelden of er met of zonder weerhaak wordt geleverd. En een site die alle vliegen ook weerhaakloos aan biedt. Die bestaan niet.

Mocht iemand weten waar je nympjes, droge vliegen maar ook grote snoekstreamers, karpbolletjes, woolys, enzovoorts, weerhaakloos kan bestellen. Dan hoor ik het heel graag.


Oh...... Je weerhaak plat knijpen, wat ik met enkele gedaan heb, kan je niet vergelijken met helemaal geen weerhaak vind ik persoonlijk. Zonder werkt toch veel beter. (Logisch natuurlijk)


Maar ok.... off topic, maar is op reactie op wel en niet zelf binden.

Sieger

Valt op zich wel mee hoor. Meer en meer winkeliers/leveranciers hebben ook weerhaakloze vliegen in het assortiment...

Kijk hier maar eens:

http://www.fliegen-shop.de/Fliegen/Fliegen_auf_Schonhaken/

https://www.theflystop.com/catalogsearch/result/?q=barbless

Met beide winkeliers uitstekende ervaring wat betreft service en levertijd. De Duitse site is wat duurder, omdat deze vliegen veelal ik Duitsland, Tsjechie of Polen worden gemaakt.

De USA site komt meestal uit Afrika en India.... Niets mis mee trouwens, want heel veel traditionele vliegen merken laten hun spullen daar ook maken. Bv. Turral en FullingMill



Sieger